Η ελληνική ναυτιλία, παρά την ιστορική της ισχύ και την παγκόσμια παρουσία, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στις αμερικανικές προθέσεις να πλήξει τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτιοκό οικό Xclusiv Shipbrokers μια ανάλυση του στόλου και των παραγγελιών αποκαλύπτει μια αυξανόμενη εξάρτηση από τα κινεζικά ναυπηγεία. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ναυπηγούν συνολικά 602 πλοία εκ των οποίων τα 404 σε κινεζικά ναυπηγεία ποσοστό 67,1%
Πιο συγκεκριμένα: -το 43% του υπάρχοντος στόλου φορτηγών πλοίων και γενικού φορτίου (≥10.000 DWT) είναι κατασκευασμένο στην Κίνα, ενώ από τα 168 φορτηγά πλοία σε παραγγελία, τα 135 κατασκευάζονται στην Κίνα.
-Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, το 26% του στόλου είναι κινεζικής κατασκευής, ενώ 216 από τα 288 τάνκερ σε παραγγελία κατασκευάζονται στην Κίνα ποσοστό 75%.
-Στον τομέα των κοντέινερ, το 30% του στόλου είναι κινεζικής κατασκευής και όλα τα 46 πλοία σε παραγγελία κατασκευάζονται στην Κίνα.
– Αντιθέτως, στον τομέα των πλοίων LNG, μόνο το 4% του υπάρχοντος στόλου είναι κινεζικής κατασκευής, ενώ από τα 100 πλοία LNG σε παραγγελία, μόλις 7 κατασκευάζονται στην Κίνα.
Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου επισημαίνουν: “η βιομηχανία ναυπήγησης στην Κίνα κατέχει κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά, εκπροσωπώντας ένα σημαντικό μερίδιο στον κατάλογο παραγγελιών σε βασικούς τομείς της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, τα κινεζικά ναυπηγεία καταλαμβάνουν:
περίπου το 70% του καταλόγου παραγγελιών για φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια άνω των 10.000 DWT,
το 75% για πλοία μεταφοράς κοντέινερ άνω των 5.000 DWT και
το 37% για πλοία μεταφοράς αερίου άνω των 3.000 DWT.
Επιπλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία ελέγχουν ένα μεγάλο ποσοστό του καταλόγου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς αερίου, εδραιώνοντας περαιτέρω την κυριαρχία τους. Το 2026, προβλέπεται ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα παραδώσουν το 65% των νέων πλοίων σε αυτές τις κατηγορίες. Αυτή η ισχυρή θέση στην αγορά καθοδηγείται από συνδυασμό παραγόντων, όπως ο ανταγωνιστικός προγραμματισμός τιμών, οι αποδοτικές διαδικασίες παραγωγής και οι τεχνολογικές εξελίξεις στην ναυπήγηση”.
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.