Οι βασικοί άξονες της πολιτικής του ΙΜΟ για το 2025 - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

28.1.25

Οι βασικοί άξονες της πολιτικής του ΙΜΟ για το 2025


 Τους βασικούς άξονες της πολιτικής που θα κυριαρχήσουν στην ατζέντα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και την διάρκεια του 2025 παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκες, υπογραμμίζοντας ότι και τα 176 κράτη – μέλη του οργανισμού είναι αποφασισμένα να συνεχίσουν να εργάζονται από κοινού για την εξεύρεση λύσεων σε παγκόσμιες προκλήσεις που επηρεάζουν τον ναυτιλιακό τομέα.

Σκιώδης στόλος


Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ έκανε ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον «Σκιώδη Στόλο» επισημαίνοντας ότι αυξάνονται συνεχώς οι ανησυχίες ότι ο στόλος αποφεύγει συστηματικά τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος, στην προσπάθεια του να αποφύγει το κόστος ασφάλισης καθώς εμπλέκεται σε παράνομες δραστηριότητες.


«Η ναυτιλία που βρίσκεται κάτω από τα πρότυπα απασχολεί την ατζέντα του οργανισμού εδώ και πολλά χρόνια. Ούτε ένα πλοίο που δεν πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα του ΙΜΟ δεν πρέπει να δραστηριοποιείται εκεί έξω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενισχύουμε τον τρόπο με τον οποίο παρέχουμε τεχνική συνεργασία και ανάπτυξη ικανοτήτων στα κράτη μέλη με ένα στόχο την αποτελεσματική επιβολή των κανονισμών».


Ερυθρά Θάλασσα


Ο ΙΜΟ έχει επιβεβαιώσει αναφορές για τουλάχιστον 69 επιθέσεις στη διεθνή ναυτιλία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, που σημειώθηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Νοεμβρίου 2024.


Από τον Νοέμβριο του 2024 δεν έχει αναφερθεί καμία επίθεση σε εμπορικό πλοίο. «Οι επιθέσεις αυτές», είπε ο Γενικός Γραμματέας, «είναι παράνομες και είχαν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες επιπτώσεις στη βιομηχανία και παγκόσμια οικονομία», ενώ πρόσθεσε ότι «συνεχίζονται οι προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση του «Galaxy Leader» και του 25μελούς πληρώματος του, που παραμένουν υπό κράτηση από τότε που το πλοίο ελήφθη όμηρος τον Νοέμβριο του 2023».


Απανθρακοποίηση


Εξάλλου, ο Γενικός Γραμματέας παρείχε ενημέρωση σχετικά με τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις επί του συνόλου των δεσμευτικών κανονισμών που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία και στην επίτευξη μηδενικών θαλάσσιων μεταφορών έως ή περίπου το 2050.


Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων πλοίων και έναν παγκόσμιο μηχανισμό τιμολόγησης για τις εκπομπές GHG από τα πλοία. Αυτά αναμένεται να εγκριθούν κατά τη διάρκεια έκτακτης συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος που έχει προγραμματιστεί από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου 2025.

Πηγή: Reporter.gr

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.