ΗΠΑ: Αναθεωρημένο σχέδιο εμπορικών μέτρων για να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

20.4.25

ΗΠΑ: Αναθεωρημένο σχέδιο εμπορικών μέτρων για να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία


 Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν ένα αναθεωρημένο σχέδιο εμπορικών μέτρων για να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία και να ενισχύσουν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία. Το σχέδιο του Γραφείου του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), προϊόν ενός έτους ερευνών και δημόσιων διαβουλεύσεων, προβλέπει την εφαρμογή δασμών και την παροχή κινήτρων, σε δύο φάσεις.


Φάση 1:


Μετά από περίοδο χάριτος 180 ημερών, θα επιβληθούν τέλη σε Κινέζους πλοιοκτήτες και διαχειριστές με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων σε net tonnage, ξεκινώντας από $50/τόνο και αυξανόμενα σταδιακά έως τα $140/τόνο το 2028. Επιπλέον, θα επιβληθούν χαμηλότερα τέλη ($18/τόνο ή $120/κοντέινερ) και σε μη Κινέζους χειριστές που χρησιμοποιούν πλοία κινεζικής κατασκευής, με αντίστοιχη αύξηση ως το 2028. Ειδικό τέλος $150 ανά μονάδα CEU θα επιβάλλεται σε ξένα car carriers. Τα τέλη θα επιβάλλονται μέχρι πέντε φορές το χρόνο ανά πλοίο και μόνο στο πρώτο λιμάνι εισόδου των ΗΠΑ.


Προβλέπονται εξαιρέσεις για πλοία αμερικανικής ιδιοκτησίας, εγγεγραμμένα σε προγράμματα της U.S. Maritime Administration, πλοία χωρίς φορτίο, μικρά πλοία, πλοία σε εγχώριες διαδρομές και εξειδικευμένες εξαγωγές.


Φάση 2:


Από τον Απρίλιο του 2028, μέρος των εξαγωγών LNG από τις ΗΠΑ θα πρέπει να γίνεται με αμερικανικής ναυπήγησης πλοία, με πλήρη εφαρμογή εντός 22 ετών. Λόγω της περιορισμένης ικανότητας των αμερικανικών ναυπηγείων, θα δοθούν κίνητρα σε εταιρείες να παραγγείλουν πλοία στις ΗΠΑ, προσφέροντας τριετή απαλλαγή από τα τέλη.


Τέλος, προτείνεται δασμός έως 100% σε γερανούς ship-to-shore κινεζικής κατασκευής ή κινεζικού ελέγχου, για την αποφυγή στρατηγικής εξάρτησης. Το σχέδιο στοχεύει στην ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, της ανταγωνιστικότητας και της εγχώριας ναυπηγικής παραγωγής.


Αναλυτικά·


Το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) ανακοίνωσε δράσεις στο πλαίσιο της Έρευνας σύμφωνα με το Άρθρο 301 για την κινεζική στοχοθέτηση των τομέων της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ναυπηγικής, με στόχο την εξάλειψη των πρακτικών, πολιτικών και ενεργειών της Κίνας που επιδιώκουν την κυριαρχία στους εν λόγω τομείς. Οι ενέργειες αυτές εξισορροπούν την ανάγκη για αντίδραση με τη σημασία περιορισμού των επιπτώσεων για τους Αμερικανούς εξαγωγείς.


Η έρευνα κατέληξε ότι οι κινεζικές πολιτικές και πρακτικές είναι παράλογες και περιορίζουν ή επιβαρύνουν το αμερικανικό εμπόριο.


Μέσω στοχευμένων και μη ανταγωνιστικών πρακτικών εκτός αγοράς, η Κίνα έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στους συγκεκριμένους τομείς, βλάπτοντας σοβαρά τις αμερικανικές επιχειρήσεις, εργαζομένους και την οικονομία.


Τα πλοία και η ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ασφάλεια των ΗΠΑ: πάνω από το 80% των αγαθών παγκοσμίως μεταφέρεται δια θαλάσσης – για τις ΗΠΑ, το 61% του εμπορίου με την Ασία και το 45% με την Ευρώπη γίνεται μέσω πλοίων.


Οι ενέργειες αυτές αποσκοπούν στο να αποθαρρύνουν τη χρήση κινεζικών πλοίων και να ενισχύσουν τη ζήτηση για αμερικανικής κατασκευής πλοία.


Η απόφαση βασίστηκε σε:


-Δημόσια ακρόαση δύο ημερών

-Σχεδόν 600 σχόλια από πολίτες

-Γνωμοδοτήσεις κυβερνητικών και τεχνικών συμβούλων

-Συμμετοχή επτά μελών του Κογκρέσου


Στοχευμένη και σταδιακή εφαρμογή:


Οι δράσεις θα υλοποιηθούν σε δύο φάσεις, ώστε να δοθεί χρόνος προσαρμογής:


Φάση 1 – Μετά από 180 ημέρες:


Τέλη σε πλοιοκτήτες/διαχειριστές με βάση το net tonnage ανά ταξίδι: αρχικά $50/τόνο, αυξανόμενα κατά $30 ετησίως για 3 έτη.

Τέλη για πλοία κινεζικής κατασκευής: από $18/τόνο ή $120/κοντέινερ, αυξανόμενα κατά $5 ετησίως.

Τέλος $150 ανά μονάδα CEU για ξένα car carriers.


Φάση 2 – Μετά από 3 έτη:


Σταδιακοί περιορισμοί (σε βάθος 22 ετών) στις εξαγωγές LNG μέσω ξένων πλοίων, ενισχύοντας τα αμερικανικής ναυπήγησης LNG πλοία.


Επιπλέον σημεία:


–Τα τέλη επιβάλλονται ανά ταξίδι, όχι ανά λιμάνι.

Δεν υπάρχει συσσώρευση τελών.

-Αν υπάρξει παραγγελία αμερικανικού πλοίου, τα αντίστοιχα τέλη για ξένα πλοία αναστέλλονται έως 3 χρόνια.

-Τα τέλη δεν ισχύουν για τη ναυτιλία στα Μεγάλα Λίμνες, την Καραϊβική, τα αμερικανικά εδάφη ή για bulk φορτία που φτάνουν κενά στις ΗΠΑ.


ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.