Ωστόσο, οι αλλαγές που θα φέρουν τα νέα αεροσκάφη σε σχέση με την τελευταία έκδοση των υπαρχόντων μοντέλων δεν θα είναι θεαματικές. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση αφορά το cockpit, το οποίο πλέον θα είναι «glass», δηλαδή θα διαθέτει μία μεγάλη οθόνη αφής που θα αντικαταστήσει τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα. Αυτή η μετάβαση σε ψηφιακό περιβάλλον αναμένεται να μειώσει σημαντικά τις βλάβες υλικού, καθώς ο έλεγχος των λειτουργιών θα γίνεται από ενσωματωμένο λογισμικό και όχι μέσω πολλών μηχανικών εξαρτημάτων.
Πέραν αυτού, η επιχειρησιακή εικόνα παραμένει ουσιαστικά ίδια. Κανένα αεροσκάφος αυτού του τύπου, όπως και κανένα άλλο αεροσκάφος στον κόσμο, δεν διαθέτει πραγματική δυνατότητα επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας. Άλλο είναι η ικανότητα να πετάει στο σκοτάδι και άλλο να επιχειρεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Τα νέα Canadair θα μπορούν να πετάξουν τη νύχτα, αλλά δεν θα μπορούν να εκτελέσουν ρίψεις νερού ή αφρού σε πυρκαγιές χωρίς τους αναγκαίους εξειδικευμένους αισθητήρες και εξοπλισμό, κάτι που δεν περιλαμβάνεται στην τρέχουσα διαμόρφωση.
Επιπλέον, δεν προβλέπεται αύξηση στη χωρητικότητα του νερού που μπορούν να μεταφέρουν, καθώς κάτι τέτοιο θα απαιτούσε ριζικό ανασχεδιασμό του αεροσκάφους. Η αναβάθμιση της δεξαμενής και του συστήματος φόρτωσης-ρίψης θα σήμαινε νέα πιστοποίηση, περισσότερες δοκιμές και τουλάχιστον έναν επιπλέον χρόνο καθυστέρησης στην παραγωγή. Έτσι, η χωρητικότητα θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με αυτή των υφιστάμενων Canadair, στοιχείο που περιορίζει τις προσδοκίες για δραματική βελτίωση της απόδοσης στις επιχειρήσεις.
Παρά τα παραπάνω, η ενίσχυση του στόλου είναι αναμφίβολα κρίσιμη. Τα νέα αεροσκάφη θα συμβάλουν ουσιαστικά στην επιχειρησιακή ικανότητα της χώρας να ανταποκρίνεται σε πυρκαγιές, ιδιαίτερα σε περιόδους που οι υφιστάμενες μονάδες παρουσιάζουν αυξημένες ανάγκες συντήρησης ή βρίσκονται εκτός υπηρεσίας. Όμως, δεν πρέπει να καλλιεργούνται προσδοκίες για «θαύματα». Η εναέρια κατάσβεση παραμένει μια δύσκολη, χρονοβόρα και πολυπαραγοντική διαδικασία, όπου ο συντονισμός με τις επίγειες δυνάμεις είναι εξίσου καθοριστικός.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα δύο πρώτα ελληνικά Canadair της νέας γενιάς υπολογίζεται να φτάσουν στις αρχές του 2028, με την ιδιαιτερότητα ότι θα είναι τα πρώτα που θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής, που ενεργοποιήθηκε πριν λίγους μήνες. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες που θα επιχειρήσουν με τη νέα έκδοση, κάτι που προσδίδει βαρύτητα αλλά και ευθύνη στον τρόπο που θα ενταχθούν στο εθνικό σύστημα Πολιτικής Προστασίας.
Τα νέα Canadair θα βοηθήσουν, θα ανανεώσουν τον στόλο και θα προσφέρουν μια σύγχρονη τεχνολογική βάση. Όμως, η πραγματική αλλαγή θα έρθει μόνο μέσα από συνδυασμό καλύτερου σχεδιασμού, επαρκούς εκπαίδευσης, ενίσχυσης των επίγειων μέσων και σωστής αξιοποίησης κάθε διαθέσιμου πόρου. Γιατί στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών, το μυστικό δεν είναι τα «θαυματουργά» αεροπλάνα, αλλά η αποτελεσματική στρατηγική.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.