Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ πωλήσεων πλοίων ξηρού φορτίου - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

7.6.25

Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ πωλήσεων πλοίων ξηρού φορτίου


 Αρκετά δραστήριοι στις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζονται το τελευταίο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές, εκμεταλλευόμενοι την ζήτηση που υπάρχει, κυρίως για bulkers.


Παρά τις ανησυχίες για το παγκόσμιο εμπόριο και τους κανονισμούς του IMO που απειλούν να πλήξουν κυρίως τα παλαιότερης κατασκευής πλοία, υπάρχει ενδιαφέρον, κυρίως από αγοραστές στη Μέση Ανατολή, για την απόκτηση bulkers τύπου supramax και panamax. Γεγονός που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν αρκετές ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές που θέλουν να «ξεφορτωθούν» τα παλαιότερα πλοία τους.


Την ίδια ώρα, η  αγορά νεότευκτων πλοίων για το 2025 βρίσκεται σε τροχιά επιβράδυνσης, σύμφωνα με την Allied Shipbroking. Η επενδυτική διάθεση για νέα πλοία έχει μειωθεί αισθητά σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα έτη, με τις παγκόσμιες παραγγελίες να ανέρχονται μόλις σε 439 πλοία κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους — το χαμηλότερο επίπεδο τετραετίας. Πρόκειται για απότομη πτώση σε σχέση με τις 980 παραγγελίες την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και τις 809 του 2023.


H εξέλιξη αυτή υπογραμμίζει την επιφυλακτικότητα που επικρατεί λόγω των μακροοικονομικών πιέσεων, των πιο σύνθετων ρυθμιστικών απαιτήσεων και της αυξανόμενης γεωπολιτικής αβεβαιότητας.


Πρόσφατες πωλήσεις πλοίων ελληνικών ναυτιλιακών


Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ναυτιλιακή εταιρεία Costamare, του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, πούλησε ένα από τα μικρότερα φορτηγά πλοία της, το Resource, χωρητικότητας 31.775 dwt, ναυπηγημένο το 2010.


Το πλοίο θα παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη -το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει γνωστό – κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου του έτους.


Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το πλοίο πουλήθηκε έναντι 8 εκατ. δολαρίων. Η Costamare αγόρασε το πλοίο τον Ιούλιο του 2021 έναντι περίπου 12,6 εκατομμύρια δολάρια και γνωστοποίησε ότι αναμένει να καταγράψει καθαρά έσοδα από το deal ύψους 3,3 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά την αποπληρωμή του χρέους.


Παράλληλα η ναυτιλιακή ολοκλήρωσε τον Απρίλιο την πώληση του Panamax Rose, χωρητικότητας 76,619 dwt και κατασκευής 2008, αποκομίζοντας καθαρά έσοδα 4,1 εκατομμύρια δολάρια.


Σύμφωνα με τη Seasure Shipbroking, η Pavimar της Ισμήνης Παναγιωτίδη πούλησε το χωρητικότητας 76,600 dwt bulker Toro, κατασκευής 2008, στην τιμή των 12,2 εκατ. δολαρίων. Με την VesselsValue να εκτιμά την αξία του πλοίου στα 11,8 εκατ. δολάρια.


Η ναυτιλιακή εταιρεία OceanPal της Σεμίραμις Παληού, προχώρησε στην πώληση του panamax Protefs, χωρητικότητας 73,600 dwt και κατασκευής 2004, έναντι τιμήματος 7 εκατομμυρίων δολαρίων προ προμηθειών. Σύμφωνα με την VV η αξία του πλοίου εκτιμάται στα 7,2 εκατ. δολάρια.


To πλοίο θα παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη το αργότερο έως τις 17 Ιουνίου 2025.


Με την ολοκλήρωση της πώλησης, ο στόλος της OceanPal θα αποτελείται από δύο πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου panamax και ένα δεξαμενόπλοιο MR2.


Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η ναυτιλιακή  Marla Dry Bulk Shipmanagement της οικογένειας Λάτση, πούλησε το supramax Ιvy Alliance, χωρητικότητας 55,900 dwt, κατασκευής 2011, σε αγοραστές από το Βιετνάμ. To κόστος της συναλλαγής ανήλθε σύμφωνα με την Seasure Shipbroking στα 15,6 εκατ. δολάρια, με την VV να υπολογίζει την αξία του πλοίου στα 15,5 εκατ. δολάρια.


Στην πώληση δύο ακόμη εκ των παλαιότερης κατασκευής bulkers της προχώρησε η ναυτιλιακή Star Bulk, υπό την ηγεσία του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, συνεχίζοντας με συνέπεια τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου της.


Τα δύο νέα πλοία που αλλάζουν χέρια είναι τα Oriole και Star Nighthawk, αδελφά πλοία κινεζικής ναυπήγησης (κατασκευής 2011), χωρητικότητας 57.809 dwt έκαστο.


Σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, το Oriole πουλήθηκε σε εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ στην τιμή των 12,8 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers, ενώ έχει ήδη μετονομαστεί σε Tucson.


Αντίστοιχα, η Banchero Costa αναφέρει ότι η Star Bulk συμφώνησε και για την πώληση του Star Nighthawk, με την τιμή της συναλλαγής να κυμαίνεται στα 12 εκατ. δολάρια, χωρίς ωστόσο να αποκαλύπτεται το όνομα του αγοραστή.


Η Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, πούλησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το παλαιότερο panamax του στόλου της. Πρόκειται για το χωρητικότητας 74,300 dwt Evangelia, κατασκευή 2000,  οποίο απέκτησαν Κινέζοι αγοραστές στην τιμή των 4,7 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο το


Τάνκερ


Η εταιρεία της Μαρίας Αγγελικούση, Maran Tanker, προχώρησε σύμφωνα με την Seasure Shipbroking στην πώληση του δεξαμενόπλοιου VLCC, Maran Canopus, χωρητικότητας 320,500 dwt, κατασκευής 2007, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με scrubbers.


Το ηλικίας 18 ετών πλοίων, πουλήθηκε σε υψηλή τιμή, στα 50 εκατ. δολάρια, με βάση την ναυλομεσιτική, με την VesselsValue να εκτιμά την αξία του στα 47,3 εκατ. δολάρια.


Πρόκειται για το παλαιότερο από τα 53 τάνκερ της ναυτιλιακής που βρίσκονται στην θάλασσα. Παράλληλα η εταιρεία έχει υπό κατασκευή άλλα 11 δεξαμενόπλοια, 8 suezmax και τρία shuttle tankers, τα οποία θα παραλάβει την διετία 2026-2027.


Containership


Η Euroseas του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα υπέγραψε συμφωνία για την πώληση του containership Marcos V, χωρητικότητας 6,350 teu που κατασκευάστηκε το 2005, έναντι 50 εκατομμυρίων δολαρίων.


Η παράδοση του πλοίου στον αγοραστή προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο του 2025. Η εταιρεία αναμένεται να καταγράψει κέρδος από την πώληση άνω των 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,20 δολαρίων ανά μετοχή.

ΠΗΓΗ


No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.