Με δεδομένο ότι όλοι μας έχουμε πέσει θύμα του φαινομένου της νοθείας των υγρών καυσίμων, είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμο πώς να το αντιληφθούμε και να αντιδράσουμε ώστε να αποφύγουμε το συνεργείο.
Αν και η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, στην περίπτωση των νοθευμένων καυσίμων πολύ δύσκολα μπορεί κανείς να προστατευθεί και να διασφαλίσει ότι δεν θα πέσει θύμα μιας ευρέως διαδεδομένης απάτης εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.
Η «κακή» βενζίνη, όπως περιγράφεται από τους περισσότερους, μπορεί είτε να είναι νοθευμένη είτε να εμπεριέχει ξένα σωματίδια τα οποία μπορούν να προκαλέσουν εξίσου σοβαρά προβλήματα στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας.
Κρίσιμο σε κάθε περίπτωση είναι να αντιληφθούμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα ότι η ποιότητα του καυσίμου που έχουμε προμηθευτεί είναι χαμηλή, προχωρώντας στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποφύγουμε μια μη αναστρέψιμη βλάβη.
Το πρώτο σημάδι είναι οι αρρυθμίες που παρουσιάζει χωρίς προφανή αιτία ο κινητήρας, ο οποίος είτε δεν μπορεί να διατηρήσει το ρελαντί, είτε «μπερδεύει» ή αν προτιμάτε «ρετάρει» μέχρι να ανεβάσει στροφές.
Από εκεί και πέρα, είναι πολύ πιθανόν να ενεργοποιηθεί κάποια σχετική ένδειξη στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Τις περισσότερες φορές αυτή είναι το περίφημο check engine, το οποίο μας ενημερώνει ότι η ηλεκτρονική μονάδα του αυτοκινήτου παρουσίασε κάποιο σφάλμα.
Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί ο κινητήρας να μπει σε safe mode, οριοθετώντας αυτομάτως την απόδοσή του ώστε να αποφευχθεί μια μεγαλύτερη βλάβη.
Ένα ακόμα στοιχείο που θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψη είναι η δυσκολία ή αδυναμία του κινητήρα να τεθεί σε λειτουργία, ενώ το δικό τους μήνυμα μεταφέρουν και τα καυσαέρια αν και εφόσον εντοπίσουμε κάποια αλλαγή είτε στο χρώμα είτε στον όγκο τους.
Σημειώστε ότι τα παραπάνω συμπτώματα είναι πιθανόν να εμφανιστούν αφού πραγματοποιήσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα μετά τον ανεφοδιασμό με χαμηλής ποιότητας βενζίνη, γεγονός που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη λογική εξήγησή τους.
Όπως και να έχει η προληπτική επίσκεψη σε ένα συνεργείο είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή. Εκεί μπορούμε είτε να αδειάσουμε το ρεζερβουάρ και να αντικαταστήσουμε το φίλτρο καυσίμου αν και εφόσον υπάρχει είτε σε συνεννόηση με τον μηχανικό μας να προχωρήσουμε σε πιο συντηρητικές παρεμβάσεις, ελπίζοντας ότι πρόβλημα θα λυθεί με την πάροδο του χρόνου και τη χρήση κάποιων πρόσθετων, τα οποία θα επιτρέψουν στον κινητήρα του αυτοκινήτου μας να ανακτήσει τη χαμένη του ζωντάνια.
Εξίσου σημαντικό είναι να καταφέρουμε να… εντοπίσουμε την πηγή του κακού -κοινώς της νοθευμένης βενζίνης- ώστε να αποφύγουμε μελλοντικές επισκέψεις στο συγκεκριμένο πρατήριο καυσίμου.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.