Έλληνες εφοπλιστές: Έβαλαν 402 νέες παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία το 2024 - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

1.2.25

Έλληνες εφοπλιστές: Έβαλαν 402 νέες παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία το 2024


 Η Κίνα συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, καταλαμβάνοντας το 71% των νέων παραγγελιών το 2024, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση από το 58% το 2023. Στοιχεία από την έρευνα της Clarksons Research αναδεικνύουν την κινεζική ηγεσία στον τομέα των ναυπηγήσεων, με τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, όπως τα Dalian Shipbuilding, Waigaoqian Shipbuilding και Jiangnan Shipyard, να ηγούνται των νέων παραγγελιών.

Κατανομή Παραγγελιών: Κυριαρχία σε Βασικούς Τομείς

Η Κίνα εδραιώνει τη θέση της σε βασικούς τομείς του ναυπηγικού τομέα, καταλαμβάνοντας κυρίαρχο ρόλο στις παραγγελίες διαφόρων τύπων πλοίων, ενώ συνεχώς αυξάνει την παραγωγική της δυνατότητα. Πιο συγκεκριμένα, το 2024 τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν 46,45 εκατομμύρια CGT (Compensated Gross Tons) από τις συνολικές παγκόσμιες παραγγελίες, με τα εξής ποσοστά κυριαρχίας σε κρίσιμους τομείς:

  • Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: 100% των παραγγελιών
  • Πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου: 81,5%
  • Δεξαμενόπλοια: 72%
  • LNG Carriers: 44%

Αντίστοιχα, η Νότια Κορέα διατηρεί τη δεύτερη θέση με 10,8 εκατομμύρια CGT, ενώ η Ιαπωνία συνεχίζει να μειώνει το μερίδιο αγοράς της.

photo Μηνάς Τσαμόπουλος

Εξέλιξη Μεριδίων Αγοράς (2020-2024)

Η διαφοροποίηση της Κίνας στην παραγωγή και η ταχύτητα ανάπτυξης των ναυπηγείων της αντικατοπτρίζεται στην εντυπωσιακή άνοδο του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά, η κατανομή των μεριδίων αγοράς ανά χώρα από το 2020 έως το 2024 έχει ως εξής:


Η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών ναυπηγείων καθιστά τη χώρα κυρίαρχη, με σημαντική ικανότητα να διαχειρίζεται τεράστιους όγκους παραγγελιών.

Τα Κορυφαία Ναυπηγεία

Τα ναυπηγεία που ξεχωρίζουν στις παραγγελίες για το 2024 περιλαμβάνουν:

Κίνα: New Times Shipbuilding, Hudong Zhonghua, New Yangzijiang, Hengli Heavy Industry
Νότια Κορέα: Samsung Heavy Industries, Hanwha Ocean, Hyundai Samho Heavy Industries
Αν και η Κίνα κυριαρχεί στην ποσότητα, η Νότια Κορέα παραμένει πρωτοπόρος στην παραγωγή τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, όπως τα LNG carriers.

Η Ελληνική Παρουσία στις Ναυπηγικές Παραγγελίες

Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σημαντικοί παίκτες στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά. Το 2024, έβαλαν 402 νέες παραγγελίες σε κινεζικά ναυπηγεία, εκ των οποίων οι 219 αφορούν δεξαμενόπλοια, 135 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 33 containerships και 7 LPG carriers. Οι ελληνικές παραγγελίες αντιστοιχούν στο 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας νέων παραγγελιών, ενισχύοντας τη θέση της ελληνικής ναυτιλίας στη διεθνή αγορά.

Η κυριαρχία της Κίνας και η στροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στις κινεζικές ναυπηγικές εγκαταστάσεις καταδεικνύουν την ισχυρή θέση της χώρας στον παγκόσμιο ναυπηγικό τομέα και τις προοπτικές που διαμορφώνονται για το μέλλον.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.