Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μελίνα Τραυλού, με αφορμή την επικείμενη ψηφοφορία στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για το νέο Πλαίσιο Μηδενικών Εκπομπών (Net-Zero Framework), τόνισε ότι η ναυτιλία πρέπει να στηρίξει τον ΙΜΟ — αλλά με ρεαλισμό και προσαρμογή στα πραγματικά δεδομένα.
Η κα Τραυλού, μιλώντας στη Lloyd’s List, έκανε λόγο για «υπαρξιακή στιγμή» για τον ΙΜΟ, σημειώνοντας πως η αξιοπιστία του οργανισμού εξαρτάται από το αν θα δείξει κατανόηση προς τον κλάδο που ρυθμίζει.
Η πρόεδρος της ΕΕΕ εξέφρασε έντονη ανησυχία ότι οι πολιτικές σκοπιμότητες υπερίσχυσαν της εμπειρίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η εμπειρία και η τεχνογνωσία μας αγνοήθηκαν, ενώ η πολιτική φαίνεται να είχε τον πρώτο λόγο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με την ίδια, η βιομηχανία είχε προτείνει μια πρακτική και εφαρμόσιμη λύση, όπου οι πλοιοκτήτες που εκπέμπουν περισσότερα θα πληρώνουν περισσότερο και όσοι χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα λιγότερο.
Όμως, «μέσα σε μία συνεδρίαση, το πλαίσιο άλλαξε ριζικά» και έγινε, όπως είπε, «μη ρεαλιστικό και μη εφαρμόσιμο», καθώς τα καύσιμα που απαιτούνται δεν υπάρχουν – ούτε θα υπάρχουν στο άμεσο μέλλον.
Η ΕΕΕ επισημαίνει ότι το πλαίσιο κινδυνεύει να οδηγήσει σε πολλαπλές πληρωμές για τις ίδιες εκπομπές, εφόσον δεν αποσυρθούν οι εθνικοί και περιφερειακοί κανονισμοί που ήδη εφαρμόζονται.
Επιπλέον, η κα Τραυλού τονίζει πως η εφαρμογή του πλαισίου θα είναι γραφειοκρατική, δαπανηρή και θα επιβαρύνει κυρίως τις μικρομεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες.
Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα είναι ότι οι εκπομπές θα υπολογίζονται σε “well-to-wake” βάση — από την παραγωγή έως τη χρήση του καυσίμου.
«Δεν είναι δίκαιο να επιβαρυνόμαστε για τις εκπομπές που προκύπτουν πριν το καύσιμο φτάσει στο πλοίο», σημείωσε.
«Αδικείται το LNG – χρειάζεται ρεαλιστική μετάβαση»
Η κα Τραυλού υποστήριξε ότι το πλαίσιο αδικεί μεταβατικά καύσιμα όπως το LNG, τα οποία είναι ασφαλή, διαθέσιμα και μειώνουν άμεσα τις εκπομπές.
Ζήτησε από τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν μια ρεαλιστική αναθεώρηση του πλαισίου, μόλις τεθεί σε ισχύ.
Παράλληλα, τόνισε ότι ο στόλος των 69.000 πλοίων χρειάζεται πρακτικές λύσεις, όπως κανονισμένα drop-in βιοκαύσιμα και τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα, καθώς και κίνητρα για τους πρωτοπόρους που επενδύουν σε νέες τεχνολογίες.
Η ΕΕΕ χαιρετίζει την πρόταση δημιουργίας νέας υποεπιτροπής στον ΙΜΟ που θα αναλάβει να καθορίσει τις λεπτομέρειες εφαρμογής του πλαισίου, ελπίζοντας ότι θα λάβει υπόψη την τεχνική εμπειρία της βιομηχανίας.
«Αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία να διορθώσουμε τα λάθη και να αξιοποιήσουμε τη γνώση που διαθέτουμε», υπογράμμισε.
Η Μελίνα Τραυλού καλεί τον ΙΜΟ και τα κράτη-μέλη να ακούσουν τη φωνή της ναυτιλίας και να υιοθετήσουν ένα ρεαλιστικό σχέδιο για μηδενικές εκπομπές, που θα διασφαλίζει παγκόσμια ισοτιμία, πρακτικότητα και βιωσιμότητα.
Η Ελληνική ναυτιλία, τόνισε, παραμένει δεσμευμένη στη μείωση των εκπομπών, αλλά απαιτείται πραγματισμός, όχι ευχολόγια.
«Η ναυτιλία έχει αποδείξει τη δέσμευσή της στην πράσινη μετάβαση. Όμως σήμερα, όλος ο κλάδος νιώθει αγωνία και αμφιβολία για το κατά πόσο ο δρόμος που επιλέχθηκε είναι πραγματικά βιώσιμος», κατέληξε η πρόεδρος της ΕΕΕ.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.