Στην 33η Τακτική Συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού με έδρα το Λονδίνο, μίλησε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.
Η Συνέλευση η οποία συνέρχεται κάθε δύο χρόνια, άρχισε σήμερα Δευτέρα 27 Νοεμβρίου και θα εκλέξει χώρες για να καλύψουν τις τρεις κατηγορίες του Συμβουλίου που την επόμενη Παρασκευή 1/12. Η Ελλάδα σταθερά παρούσα στην Κατηγορία «Α» υπερασπίζεται την 1η θέση στην οποία εξελέγη πριν από δύο χρόνια.
«Η παρουσία των ηγετών των ναυτιλιακών διοικήσεων του κόσμου εγγυάται εμπνευσμένες συζητήσεις και συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας. Για την Ελλάδα, αυτή η Συνέλευση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε την αφοσίωσή μας στον ΙΜΟ ως τον μοναδικό έγκυρο ρυθμιστή της διεθνούς ναυτιλίας. Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο» επεσήμανε αρχικά ο υπουργός και στη συνέχεια εστίασε στην ανάγκη ύπαρξης ενός παγκόσμιου ρυθμιστικού πλαισίου για τη ναυτιλία που το εξασφαλίζει μόνο ο ΙΜΟ:
«Το παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που προάγει τον υγιή ανταγωνισμό αποτελεί προϋπόθεση για τη διεθνή ναυτιλία. Κάθε απόφαση που λαμβάνουμε στο πλαίσιο του ΙΜΟ είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι προσπάθειές μας θα πρέπει να επικεντρωθούν στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας. Μεταξύ αυτού που χρειάζεται ο κόσμος και του τρόπου με τον οποίο η συνολική ναυτιλιακή αλυσίδα μπορεί να το προσφέρει. Αποδοτικά και οικονομικά.
Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Και να λαμβάνουμε υπόψη το κόστος και τις επιπτώσεις του στους πιο ευάλωτους. Η υπερρύθμιση πρέπει να αποφεύγεται και οι αποφάσεις μας πρέπει να είναι καλά αξιολογημένες και εφαρμόσιμες».
Ο Χρήστος Στυλιανίδης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία με κορυφαία την απανθρακοποίηση:
«Ο κλάδος μας πάντα αντιμετώπιζε προκλήσεις. Και πάντα βρίσκαμε τρόπους να τις ξεπερνάμε. Ένα από αυτά είναι η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή και ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο μέρος για να συμμετάσχει σε αυτή τη συζήτηση. Η απάντηση στο “πώς” είναι απλή και ξεκάθαρη: Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023. Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα επιτύχει μόνο εάν είναι έξυπνη, δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαντή, ενώ παράλληλα δίνει προσοχή στις ιδιαιτερότητες κάθε τρόπου ναυτιλίας».
Για τις πράσινες επενδύσεις που πρέπει να κάνει η ναυτιλιακή βιομηχανία ανέφερε:
«Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγήσει τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες. Για να διασφαλιστεί ότι οι επενδύσεις αυτές θα αποδώσουν λογικά.
Θα πρέπει να εργαστούμε με ενωτικό πνεύμα. Να συνεργαστούμε και να εμπλέξουμε όλους τους φορείς: πλοιοκτήτες, παραγωγούς καυσίμων, λιμάνια, ναυλωτές, κατασκευαστές μηχανών και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτύχουμε ναυτιλία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050».
Ακολούθως εστίασε στους ναυτικούς και στον κομβικής σημασίας ρόλο που διαδραματίζουν:
«Μιλώντας για προκλήσεις, το πρώτο πράγμα που πρέπει να μας έρθει στο μυαλό είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Διότι οι ναυτικοί ΕΙΝΑΙ ναυτιλία και το αντίστροφο.
Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εξειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί. Αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με τις προοπτικές ενός καλά ανταποδοτικού επαγγέλματος που εγγυάται μια λαμπρή σταδιοδρομία σε έναν ακμάζοντα τομέα» και προσέθεσε:
«Εδώ, υπάρχει σαφώς ένας ρόλος για τον ΙΜΟ και για τα κράτη μέλη του από κοινού. Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αντιμετωπίσουμε τα βαθύτερα αίτια:
– Βελτίωση της εικόνας της ναυτιλίας.
-Προσέλκυση νέων γενεών στη θάλασσα.
-Διασφάλιση της ασφάλειας των ναυτικών παγκοσμίως.
-Βελτίωση της ευημερίας τους, των δεξιοτήτων τους, της αναγνώρισής τους».
Έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα:
«Η ασφάλεια των ναυτικών είναι υψίστης σημασίας. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων κατά πλοίων πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορική ναυτιλία και οι αθώοι επιβαίνοντες δεν αποτελούν στόχο! Δεν πρέπει να εργαλειοποιηθούν. Πολιτικά ή στρατιωτικά».
Όπως τόνισε ο Χρήστος Στυλιανίδης «ο ρόλος μας, ως υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, είναι τετραπλός:
-Πρέπει να εμπνεύσουμε.
-Πρέπει να συντονίσουμε.
-Πρέπει να ρυθμίσουμε και να
– Πρέπει να επιβάλλουμε τους κανόνες του ΙΜΟ.»
Για την ελληνική ναυτιλία τόνισε:
Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα, η οποία, αν και μια σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά έθνη του κόσμου. Με μια παράδοση στη ναυτιλία που χρονολογείται από αιώνες.
Η φιλοδοξία μας να εκπροσωπηθούμε στην κατηγορία “Α” του Συμβουλίου του ΙΜΟ είναι, πάνω απ’ όλα, μια πραγματική αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ:
– Για να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο αυτόν τον Οργανισμό.
– Να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας. Όπως έχει κάνει για περισσότερα από 60 χρόνια».
Ολοκλήρωσε την ομιλία του τονίζοντας ένα σημείο-κλειδί:
«Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία. Η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, επί του πλοίου και στην ξηρά, το αξίζουν αυτό. Είναι καιρός να το αναγνωρίσουμε αυτό. Με τον πιο γλαφυρό τρόπο».
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.