Η ναυπηγική βιομηχανία κατέγραψε έντονη κινητικότητα την περασμένη εβδομάδα, με συνολικές παραγγελίες 48 εμπορικών πλοίων, αξίας 9,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε containers, δεξαμενόπλοια και κρουαζιερόπλοια. Η μεγαλύτερη ζήτηση εντοπίστηκε στα containerships, που κυριάρχησαν στις νέες παραγγελίες.
Η εταιρεία Evergreen προχώρησε σε παραγγελίες για 14 νέα πλοία τύπου neo-panamax, χωρητικότητας 14.000 teu το καθένα, τα οποία διαθέτουν τεχνολογία dual-fuel, δηλαδή μπορούν να λειτουργούν με παραδοσιακά καύσιμα ή φυσικό αέριο, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Τα πλοία θα κατασκευαστούν μοιρασμένα ανάμεσα στο Guangzhou Shipyard International (Κίνα) και στη Samsung Heavy Industries (Νότια Κορέα), ενισχύοντας τη μακροχρόνια συνεργασία της Evergreen με τα δύο ναυπηγεία.
Η νέα παραγγελία ανεβάζει τον συνολικό στόλο νέων παραγγελιών της Evergreen σε 59 containerships, καλύπτοντας χωρητικότητες από 3.000 έως 16.500 teu, με συνολική δυνατότητα περίπου 900.000 teu. Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει φέτος σε παραγγελίες για πέντε megamax πλοία 24.000 teu, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της για επέκταση της χωρητικότητας και εκσυγχρονισμό των πλοίων της.
Στον τομέα των ναυτιλιακών γιγάντων, η Maersk ολοκλήρωσε συμβόλαια με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding για οκτώ 18.000 teu dual-fuel πλοία LNG, με τιμή 193 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει και δυνατότητα για τέσσερα ακόμη πλοία, ενώ πρόκειται για τη δεύτερη συνεργασία της Maersk με το συγκεκριμένο ναυπηγείο, μετά την παραγγελία έξι 15.000 teu πλοίων που θα παραδοθούν το 2028 και το 2029. Με τις τελευταίες παραγγελίες, η Maersk έχει πλέον 79 πλοία υπό παραγγελία, συνολικής χωρητικότητας 1,06 εκατ. teu, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Οι αναλυτές της ναυτιλιακής αγοράς επισημαίνουν ότι η αύξηση των παραγγελιών δείχνει την εμπιστοσύνη των μεγάλων εταιρειών στους στόλους τους και τη σημασία της τεχνολογίας dual-fuel, που επιτρέπει στα πλοία να προσαρμόζονται στα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα και να μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η τεχνολογία αυτή θεωρείται πλέον καθοριστική για τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας και τη συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς για το περιβάλλον.
Εκτός από τις παραγγελίες containers, η εβδομάδα ήταν έντονη και στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των κρουαζιερόπλοιων, με νέες συμφωνίες που αποτυπώνουν τη ζωντάνια της ναυπηγικής αγοράς και τη στρατηγική των εταιρειών να ανανεώνουν και να εκσυγχρονίζουν τους στόλους τους. Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να επηρεάσουν και τις αγορές φορτίων, καθώς η αύξηση της χωρητικότητας θα δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στις γραμμές μεταφοράς και ενδεχομένως θα επηρεάσει τις τιμές ναύλων.
Συνολικά, η εβδομάδα αυτή αποτελεί ένδειξη ότι η ναυπηγική αγορά παραμένει ζωντανή και ότι οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου επενδύουν στρατηγικά σε νέα, πιο βιώσιμα και σύγχρονα πλοία, προετοιμάζοντας τον στόλο τους για τα επόμενα χρόνια σε ένα περιβάλλον με αυξανόμενες απαιτήσεις για ασφάλεια και περιβαλλοντική συμμόρφωση.
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ


No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.