Η Μαρία Αγγελικούση, η ακτιβίστρια γιατρός, που ανέλαβε το τιμόνι της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας, μετά τον θάνατο του πατέρα της, Ιωάννη Α. Αγγελικούση, κατόρθωσε μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα να διαμορφώσει ένα στόλο με 183 πλοία, μετά την εξαγορά της ναυτιλιακής εταιρείας Altera Shuttle Tankers L.L.C. (AST), που διαθέτει 18 πλοία, καταβάλοντας τίμημα 1 δισ. δολαρίων.
Επισημαίνεται ωστόσο, ότι η Μαρία Αγγελικούση, σήμερα με τις τρεις εταιρείες της, Maran Gas, Maran Tankers και Maran Dry, κατέχει και διαχειρίζεται συνολικά 144 πλοία, ενώ ναυπηγεί άλλα 21, που η συνολική τους χωρητικότητα ανέρχεται σε 24.187.143 dwt.
Τα επιμέρους, οικονομικά και κοινωνικά και εργασιακά στοιχεία του ομίλου της Μαρίας Αγγελικούση, είναι συγκλονιστικά:
-Η χρηματιστηριακή αξία του ομίλου, σήμερα, χωρίς τα 18 πλοία που συμφώνησε να αγοράσει, υπερβαίνει τα 16,7 δισ. δολάρια!
-Απασχολεί 8.830 εργαζόμενους, από τους οποίους, το 94% είναι ναυτικοί και το 6%, είναι υπάλληλοι γραφείου.
-Πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όλα τα πλοία των τριών εταιρειών ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία.
Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι η εταιρεία απασχολεί τους περισσότερους Έλληνες ναυτικούς.
Απασχολεί 300 δόκιμους πλοιάρχους και μηχανικούς κάθε χρόνο στα πλοία της και συνολικά 1.200 και αποτελεί την “παραγωγικότερη μηχανή” Ελλήνων ναυτικών.
-Υπάρχει δανεισμός περί τα 5,6 δισ. δολάρια, ωστόσο, γνωστοποιήθηκε ότι ο όμιλος θα είναι χωρίς χρέη μέχρι το 2028.
-Ο όμιλος κατά μέσο όρο, δαπανά κάθε χρόνο 1 δισ. δολάρια για ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων.
Τι αποκάλυψε ο Sveinung Stohle
Τα οικονομικά στοιχεία που αποκάλυψε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ναυτιλιακού κολοσσού Angelicoussis Group, Sveinung Stohle, εντυπωσίασαν τους αναλυτές των επενδυτικών οίκων που παρακολούθησαν την παρουσίαση της εταιρείας πριν λίγες ημέρες στο Λονδίνο.
Στην εκδήλωση – παρουσίαση συμμετείχε και ο οικονομικός διευθυντής Andrew Papachristodoulou.
Η αξία των πλοίων, όπως αναφέρθηκε για πρώτη φορά, του ομίλου έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου 16,7 δισ. δολάρια!
Να επισημανθεί ότι ο εισηγμένος Νορβηγικός κολοσσός δεξαμενόπλοιων Frontline του John Fredriksen έχει κεφαλαιοποίηση 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το Ebitda για το 2024 ήταν 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ ο προβλεπόμενος μέσος όρος πενταετίας είναι 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων είναι 13%, έναντι πενταετούς μέσου όρου 14%.
«Η λογιστική αξία των μετοχών μας θα είναι κοντά στα 11,2 δισ. δολάρια», είπε ο Α. Παπαχριστοδούλου.
Στις 30 Σεπτεμβρίου, τα πλοία είχαν λογιστική αξία 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά να προστίθενται σε αυτά μετρητά και άλλοι τίτλοι αξίας περί τα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Επισημαίνεται επίσης ότι ο όμιλος Αγγελικούση δαπανά κατά μέσο όρο 1 δισ. δολάρια κάθε χρόνο για νεότευκτα πλοία.
«Όλη η χρηματοδότηση γι’ αυτό έχει συναφθεί με ανταγωνιστικά επιτόκια» δήλωσε ο Άντριου Παπαχριστοδούλου.
Αξιοσημείωτο είναι ότι μετά τη συμφωνία για την απόκτηση της Altera Shuttle Tankers (AST), ο όμιλος καθίσταται η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης στον εξειδικευμένο τομέα των Shuttle, μετά την Knutsen NYK Offshore Tankers, που διαθέτει 28 δεξαμενόπλοια.
Υπενθυμίζεται ότι η Altera Shuttle Tankers L.L.C. είναι από τους κορυφαίους παρόχους δεξαμενόπλοιων μεταφοράς από πλατφόρμες εξόρυξης, κατέχοντας και εκμεταλλευόμενη 18 τάνκερ μεταφοράς στη Βραζιλία, στον Καναδά και στη Βόρεια Θάλασσα.
“Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι μία από τις συνδεδεμένες εταιρείες μας,η Maistros Shiptrade Limited, εταιρεία συνδεδεμένη με τον Όμιλο Αγγελικούση. υπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά της Altera Shuttle Tankers”, δήλωσε, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου και πρόσθεσε:
“Η μακρόχρονη πορεία της AST και ο εξαιρετικά εξελιγμένος στόλος δεξαμενόπλοιων, σε συνδυασμό με την κοινή κουλτούρα της αριστείας και τη δέσμευση για ένα βιώσιμο μέλλον, σημαίνουν ότι ο όμιλος είναι σταθερά τοποθετημένος να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες σε πελάτες με όλο το επεκτεινόμενο εύρος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πλοίων στην αγορά”.
Επίσης, ο Duncan Donaldson, διευθύνων σύμβουλος της Altera Infrastructure, επισήμανε ότι “η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών σηματοδοτεί την έναρξη ενός συναρπαστικού νέου κεφαλαίου στα δεξαμενόπλοια με έναν αγοραστή που μοιράζεται τις βασικές μας αξίες, ιδίως όσον αφορά την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την ομαδική εργασία και την καινοτομία”.
Η δωρεά στην ΑΕΝ Ύδρας
Πρόσφατα, η Μαρία Αγγελικούση, ολοκλήρωσε μια δωρεά 120.000 ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της ΑΕΝ Ύδρας. Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης και η πρόεδρος του Ιδρύματος «Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης» Μαρία Αγγελικούση, υπέγραψαν πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής του έργου – δωρεάς για την ανακαίνιση των χώρων υγιεινής των κοιτώνων των σπουδαστών της ιστορικής Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Ύδρας.
Η υπογραφή αυτή έρχεται ως συνέχεια του ιδιωτικού συμφωνητικού σύμβασης έργου – δωρεάς που υπεγράφη στις 27.02.2024 από τον Υπουργό, την Πρόεδρο του Ιδρύματος και τον Ανάδοχο εκτέλεσης των εργασιών.
Το έργο, ύψους 120.000 ευρώ, εντάσσεται στο πλαίσιο δωρεάς του Ιδρύματος προς την Ακαδημία, αποτελώντας σημαντικό βήμα στις προσπάθειες της κτιριακής αναβάθμισης της Σχολής, καθώς αναβαθμίζει ένα από τα πιο ιστορικά κτήρια – αρχιτεκτονήματα – της Ύδρας αλλά και της Ελλάδας γενικότερα. Παράλληλα ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα της Διοίκησης και των σπουδαστών της για τη βελτίωση των υποδομών και των συνθηκών διαμονής τους στις εγκαταστάσεις της Σχολής.
Τόσο ο Χρ. Στυλιανίδης όσο και η Μαρία Αγγελικούση αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα διαρκούς ενίσχυσης των Ακαδημιών με υλικοτεχνικό εξοπλισμό και υποδομές αλλά και συνεχούς ποιοτικής αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης με σκοπό να προσελκύονται και να εκπαιδεύονται όλο και περισσότεροι ικανοί Αξιωματικοί, ώστε να υπηρετήσουν την Εμπορική Ναυτιλία και να διατηρήσουν την κορυφαία της θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου πραγματοποιήθηκε στην Καλλιθέα, σε ένα από τα πιο αξιόλογα σύγχρονα αρχιτεκτονήματα της χώρας, στα γραφεία του ναυτιλιακού ομίλου Αγγελικούση, παρουσία μελών του ιδρύματος, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και εκπροσώπου του Αναδόχου.
Ποια είναι η Μαρία Αγγελικούση
Η γιατρός Μαρία Αγγελικούση, το μοναχοπαίδι του Γιάννη Αγγελικούση ανέλαβε εξ ολοκλήρου την επιτελική διαχείριση της μεγαλύτερης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας μετά τον θάνατο του πατέρα της.
Η Μαρία Αγγελικούση, έχει αποστροφή για την άντληση κεφαλαίων από τις κεφαλαιαγορές. Συμπυκνώνεται στην άποψη της, ότι “εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη να αντλήσουμε ρευστότητα, η κοινή μας άποψη είναι ότι το να παραμείνουμε ιδιωτική εταιρεία είναι το καλύτερο για μας”, ενώ πρόσφατα δήλωσε ότι “δεν μας ενδιαφέρει να γίνουμε δημόσια ναυτιλιακή εταιρεία” απορρίπτοντας όλες τις εισηγήσεις ξένων επενδυτών που θα ήθελαν να αγοράσουν μετοχές από τον ελληνικό ναυτιλιακό κολοσσό.
Η Μαρία Αγγελικούση, είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, με γενάρχη τον παππού της Αντώνη Αγγελικούση. Ο πατέρας της, Γιάννης Αγγελικούση, για δύο δεκαετίες διατηρούσε τον τίτλο του μεγαλύτερου Έλληνα εφοπλιστή, μέχρι τον θάνατο του.
Εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράϊπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης και φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη Ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.
Μπορεί να μεταβαίνει τα καλοκαίρια και τα Σαββατοκύριακα στο πολυτελέστατο θέρετρο της στη Μύκονο, να απολαμβάνει, αλλά και να εμπνέεται απο το γαλάζιο του Αιγαίου και σχεδόν όλα τα πλοία της, που δεν είναι λίγα, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Η μόνιμη της κατοικία μπορεί να είναι στο Κολωνάκι, αλλά μέσω του Ιδρύματος “Αντώνης και Ιωάννης Αγγελικούσης” συντηρεί άπορες οικογένειες, χρηματοδοτεί και εξοπλίζει νοσηλευτικές μονάδες, συλλόγους ΑμεΑ και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Η Μαρία είναι παντρεμένη με πρίγκιπα, από την έκπτωτη βασιλική οικογένεια της Σερβίας, Καραγεώργεβιτς, δεινό παίκτη του τέννις, ο οποίος είναι στο πλευρό της από την πρώτη στιγμή που κράτησε το “τιμόνι” του ναυτιλιακού κολοσσού της Angelicoussis Shipping Group.
Η Μαρία Αγγελικούση, το 2017 τιμήθηκε με το βραβείο «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards» ως εκπρόσωπος της καλύτερης εταιρείας δεξαμενοπλοίων της χρονιάς, της Maran Tanker. Διαθέτει υψηλή μόρφωση, παιδεία, αλλά και έχει ένα δυνατό χαρακτήρα που διαφαίνεται σε όλες τις αποφάσεις της.
Η Μαρία, αιτιολογώντας την απόφαση της να αναλάβει την διαχείριση της ναυτιλιακής επιχείρησης, είπε με νόημα ότι «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».
Μιλώντας για τον πατέρα της υπογράμμισε τον θαυμασμό της: «Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση».
Αλλά και ο Γιάννης Αγγελικούσης, την εμπιστεύτηκε και της έδωσε την πρωτοκαθεδρία, όσο ζούσε. Μάλιστα τόνιζε σε κάθε στιγμή: «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή. Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύετε είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είμαι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα».
Τι έχει πει για τον πατέρα της
Η Μαρία Αγγελικούση, στις αρχές Απριλίου 2024, αναφερόμενη στον πατέρα της, Ιωάννη Α. Αγγελικούση, κατά τη διάρκεια της τελετής για την απονομή του διπλώματος του Επίτιμου Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και το επιτηβέννιο του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μετά θάνατον, ανέλυσε τις ευφυείς επαγγελματικές κινήσεις του.
Αναλυτικότερα, είπε: «Αποτελεί τιμή για τον αείμνηστο πατέρα μου και εμάς την οικογένειά του, η αναγόρευσή του σε Επίτιμο Διδάκτορα του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά.
Ο πατέρας μου ανέλαβε τη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης στα φορτηγά πλοία αμέσως μετά το θάνατο του παππού μου Αντώνη Αγγελικούση, το 1989 δίπλα στον οποίο, είχε μαθητεύσει για 15 ολόκληρα χρόνια. Ήταν ένας σεμνός, προοδευτικός και φιλόδοξος πλοιοκτήτης, αφοσιωμένος με πάθος και δυναμισμό στη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα. Οι επαγγελματικές επιλογές του ήταν αποτέλεσμα βαθιάς σκέψης, διορατικότητας και μελέτης των διεθνών συνθηκών της αγοράς και ήθελε πάντοτε οι κινήσεις του να είναι προσεκτικές, σταθερές, μακρόπνοες και με όσο το δυνατόν λιγότερο κίνδυνο.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής το έτος 1992 επέκτεινε τις δραστηριότητες της επιχείρησης και στον τομέα των tankers. Ήταν ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που παρήγγειλε το ίδιο έτος φορτηγά πλοία τύπου Capesize, κάτι το οποίο για πολλούς θεωρήθηκε επιχειρηματικά επικίνδυνο, λόγω του μεγάλου μεγέθους των πλοίων, και αντιμετωπίστηκε με επιφυλακτικότητα. Σύντομα όμως αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχημένη απόφαση, η οποία άνοιξε το δρόμο στις παραγγελίες αυτού του τύπου φορτηγών πλοίων στην Ελληνική και διεθνή αγορά.
Στη συνέχεια το 2003 είναι ο πρώτος Έλληνας πλοιοκτήτης ο οποίος επεκτείνει τις δραστηριότητές του στην αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου – LNG. Η δομή του Ομίλου άλλαξε και η διαχείριση του στόλου γίνεται από τρεις διαφορετικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα και στελεχωμένες με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Σήμερα ο Όμιλος έχει έναν από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς στόλους παγκοσμίως και είναι ο μεγαλύτερος ελληνόκτητος στόλος με Ελληνική σημαία.
Ο πατέρας μου έδινε έμφαση στην ποιότητα της διαχείρισης, την ασφάλεια του πλοίου, τις υψηλές προδιαγραφές του πλοίου, τις νέες ναυπηγήσεις, είχε πίστη στους Έλληνες ναυτικούς και το ανθρώπινο δυναμικό στα πλοία και στα γραφεία και ήταν υποστηρικτής της ναυτικής εκπαίδευσης μέσω του κοινωφελούς ιδρύματος που συνέστησε με την επωνυμία: Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης.
Το όραμα του αείμνηστου πατέρα μου είναι μια πραγματικότητα! Δυστυχώς η ζωή τα έφερε έτσι ώστε να μην είναι ο ίδιος εδώ σήμερα να παραλάβει τον τιμητικό τίτλο του Πανεπιστημιακού Διδάκτορα, αλλά είμαστε εδώ εμείς, η οικογένειά του για την παραλαβή αυτού, οι οποίοι και υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε το έργο του και την οικογενειακή παράδοση».
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.