Επιτροπή Ανταγωνισμού: Γρίφος με τα δρομολόγια συμβατικών και ταχυπλόων στην Ακτοπλοΐα - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

20.11.25

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Γρίφος με τα δρομολόγια συμβατικών και ταχυπλόων στην Ακτοπλοΐα


 Γρίφος παραμένει το πώς δρομολογούνται τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Σήμερα ισχύουν δύο διαφορετικοί κανόνες: τα συμβατικά πλοία πρέπει να ταξιδεύουν όλο το χρόνο, ενώ τα ταχύπλοα μπορούν να δραστηριοποιούνται μόνο για τουλάχιστον τέσσερις μήνες.


Η εικόνα της αγοράς όμως έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αν πριν από 12 χρόνια υπήρχαν μόλις 13 ταχύπλοα, σήμερα ο αριθμός τους έχει φτάσει τα 34.


Η αύξηση αυτή έχει δύο βασικές συνέπειες:


Μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές: Σε γραμμές με ανταγωνισμό, τα εισιτήρια μπορούν να φτάσουν και τα 0,60 €/μίλι, ενώ μόλις μειωθεί ο ανταγωνισμός ανεβαίνουν έως και 3,25 €/μίλι.

Οικονομική πίεση στα συμβατικά πλοία: Τα πλοία που υποχρεούνται να ταξιδεύουν και τον χειμώνα πιέζονται από τα ταχύπλοα το καλοκαίρι, δυσκολεύοντας την οικονομική τους ισορροπία για όλη τη χρονιά.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ενδιάμεση Έκθεση της, προειδοποιεί ότι αν συνεχιστεί αυτή η ασυμμετρία, υπάρχει κίνδυνος να μειωθούν τα χειμερινά δρομολόγια, κάτι που θα πλήξει τη συνοχή των νησιών και τη διασύνδεσή τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.


«Η αγορά πρέπει να βρει ισορροπία ώστε να μην θιγούν ούτε οι επιβάτες ούτε η βιωσιμότητα των συμβατικών δρομολογίων», σημειώνουν αρμόδιοι κύκλοι, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για σαφή κανόνες και δίκαιο ανταγωνισμό.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.