Κίνα και Ελλάδα πρωταγωνιστούν σε αγορές και πωλήσεις second hand πλοίων - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

14.11.25

Κίνα και Ελλάδα πρωταγωνιστούν σε αγορές και πωλήσεις second hand πλοίων


 Η αγορά πλοίων second-hand παραμένει ζωντανή, με έντονη δραστηριότητα στα dry-bulk σκάφη και πρωταγωνιστές την Κίνα και την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking τους τελευταίους 12 μήνες και έως τις 7 Νοεμβρίου 2025, οι καταγεγραμμένες συναλλαγές φτάνουν τις 1.501, ενώ οι τάσεις στις αγοραπωλησίες αποκαλύπτουν σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης στόλων και επενδυτικές ευκαιρίες.


Η πλειονότητα των συναλλαγών αφορά dry-bulk πλοία (709, 47,2%), ακολουθούμενα από tankers (417, 27,8%), container (194, 12,9%) και gas carriers (57, 3,8%). Το dry-bulk συνεχίζει να κινεί την αγορά, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες διατηρούν σταθερή αλλά πιο εξειδικευμένη ζήτηση.


Οι κορυφαίοι αγοραστές

Κίνα: 238 πλοία — 15,9% του συνόλου. Κυρίως dry-bulk (149) και tankers (64).


Ελλάδα: 162 πλοία — 10,8%. Δραστηριότητα σε dry-bulk (98), tankers (41) και container (17).


Βιετνάμ: 37 πλοία — 2,5%, κυρίως dry-bulk.


Τουρκία: 30 πλοία — 2,0%, παρουσία σε όλες τις βασικές κατηγορίες.


Η.Α.Ε.: 25 πλοία — 1,7%, κυρίως tankers (14).


Η ζήτηση εστιάζεται στα dry-bulk πλοία, με την Κίνα να πρωτοστατεί, ενώ η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα παραμένει ισχυρός αγοραστής σε ξηρά φορτία και δεξαμενόπλοια.


Οι κορυφαίοι πωλητές

Ελλάδα: 259 πλοία — 17,3%, κυρίως dry-bulk (135), tankers (79), container (35).


Ιαπωνία: 171 πλοία — 11,4%, κυρίως dry-bulk (123).


Κίνα: 129 πλοία — 8,6%, παρουσία σε όλες τις κατηγορίες, ιδιαίτερα dry-bulk και tankers.


Undisclosed (μη δηλωμένη): 107 πλοία — 7,1%, με αξιοσημείωτες πωλήσεις container (29).


Σιγκαπούρη: 83 πλοία — 5,5%, κυρίως tankers (36).


Η Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος πωλητής, υποδηλώνοντας αναδιάρθρωση στόλων και πιθανή ανακύκλωση ή αποεπένδυση. Η Ιαπωνία και η Κίνα συνεχίζουν να ρευστοποιούν πλοία, ενώ η κατηγορία «Undisclosed» δείχνει ότι ένα μέρος της αγοράς παραμένει διακριτικό.


Σημαντικά σημεία και τάσεις

Το dry-bulk κυριαρχεί στις second-hand συναλλαγές (47,2%).


Η Κίνα συνδυάζει υψηλή ζήτηση και σημαντική προσφορά, υπογραμμίζοντας δυναμική ανακύκλωσης και επανατοποθέτησης στόλων.


Η Ελλάδα εμφανίζεται έντονα και στις δύο πλευρές, δείχνοντας ανανέωση χαρτοφυλακίων και επενδυτική δραστηριότητα.


Τα tankers (27,8%) και τα container (12,9%) παραμένουν σημαντικά, με ειδικούς αγοραστές/πωλητές όπως η Σιγκαπούρη και η κατηγορία Undisclosed.


Η παρουσία της στήλης «Undisclosed» δείχνει ότι μέρος της αγοράς λειτουργεί με διακριτικότητα, επηρεάζοντας τη διαφάνεια.


Τα στοιχεία της Allied Shipbroking αποτυπώνουν μια αγορά second-hand με ξεκάθαρη έμφαση στα dry-bulk, όπου η Κίνα κυριαρχεί ως αγοραστής και η Ελλάδα ως κορυφαίος πωλητής αλλά και ενεργός αγοραστής. Οι κινήσεις στις tankers και containers αντικατοπτρίζουν ευρύτερες εμπορικές και γεωπολιτικές τάσεις, ενώ η δυναμική αναδιάρθρωσης στόλων παραμένει στο επίκεντρο της αγοράς.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.