Πειραιάς: Παραμένει στην 5η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών παρά τις διεθνείς αναταράξεις - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

9.12.25

Πειραιάς: Παραμένει στην 5η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών παρά τις διεθνείς αναταράξεις


 Ο Πειραιάς παραμένει στην πέμπτη θέση ανάμεσα στα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις σοβαρές αναταράξεις που προκάλεσαν διεθνώς οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και οι εκτεταμένες αναδρομολογήσεις πλοίων γύρω από την Αφρική. Η αλλαγή στις θαλάσσιες ροές αφαίρεσε προσωρινά από το ελληνικό λιμάνι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εγγύτητας στη διώρυγα του Σουέζ, ωστόσο η συνολική του επίδοση παρέμεινε ανθεκτική.


Με την προσδοκία ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, εκτιμάται πως η διακίνηση containers στον Πειραιά θα ενισχυθεί τους επόμενους μήνες.


Τα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης

Ρότερνταμ – Σταθερότητα στα containers, πτώση στα bulk φορτία


Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης εμφάνισε μικρή μείωση στη συνολική διακίνηση φορτίων, κυρίως λόγω της κάμψης σε σιδηρομετάλλευμα και προϊόντα πετρελαίου. Αντίθετα, ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων κινήθηκε ανοδικά, με αύξηση 3% και περισσότερα από 10,7 εκατ. TEU.


Αμβέρσα–Μπριζ – Ενίσχυση στα containers παρά το δύσκολο έτος


Η συνολική διακίνηση μειώθηκε 3,8%, ωστόσο τα εμπορευματοκιβώτια κατέγραψαν θετικό πρόσημο (+1,6%). Η χρονιά επηρεάστηκε από τη λήξη των παλιών ναυτιλιακών συμμαχιών, που δημιούργησε προσωρινές αστάθειες, όμως η συνολική τάση παραμένει ανοδική.


Αμβούργο – Ισχυρή άνοδος στα εμπορευματοκιβώτια


Με αύξηση 8,4% στα containers και σημαντική ενίσχυση των ροών από και προς την Ασία, το Αμβούργο σημείωσε από τις καλύτερες επιδόσεις της χρονιάς. Ο σιδηροδρομικός του βραχίονας συνέβαλε καθοριστικά, ενισχύοντας τη θέση του λιμανιού στο ευρωπαϊκό δίκτυο.


Βαλένθια – Μικρή άνοδος στα TEU, σταθερές οι μεταφορές οχημάτων


Οι διακινήσεις containers αυξήθηκαν κατά 3,6%, με την Κίνα να παραμένει η σημαντικότερη αγορά και τις συναλλαγές μαζί της να ενισχύονται εντυπωσιακά. Παρά την οριακή μείωση στη συνολική διακίνηση φορτίων, το λιμάνι διατηρεί ισχυρή εξαγωγική δυναμική.


Πειραιάς – Μικρή άνοδος με «μοχλό» τον Προβλήτα 1


Στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 1,66%. Η ενίσχυση προήλθε κυρίως από τον Προβλήτα 1, ο οποίος σημείωσε άλμα 32% χάρη στη συνεργασία με την MSC. Αντίθετα, οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η COSCO κατέγραψαν πτώση περίπου 2,4%.


Η ανθεκτικότητα στα containers, η ανάπτυξη των ανανεώσιμων καυσίμων και η ενίσχυση των συνδέσεων με την Ασία αποτελούν τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών το 2025. Παρά τις παγκόσμιες αναταράξεις, η κορυφαία πεντάδα παραμένει σταθερή, δείχνοντας ότι η ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα διατηρεί την ισχύ της.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.