Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που συγκέντρωσε στις αρχές Δεκεμβρίου, ο έγκυρος ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν συνολικά 693 πλοία.
Αυτό σημαίνει ότι από την 1η Νοεμβρίου έως και τις αρχές Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, οι Έλληνες εφοπλιστές αύξησαν τα υπό ναυπήγηση πλοία τους κατά 42.
Επισημαίνεται ότι τον προηγούμενο μήνα κατασκεύαζαν 651 πλοία.
Σύμφωνα με την μηνιαία επισκόπηση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, στις αρχές Δεκεμβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούσαν, 162 φορτηγά πλοία, έναντι 156, που κατασκεύαζαν τον προηγούμενο μήνα.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων αντιπροσωπεύει το 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι παραγγελίες στα τάνκερ. Αναλυτικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 302 δεξαμενόπλοια, που αντιστοιχούν στο 24% της παγκόσμιας υπό ναυπήγησης χωρητικότητας.
Με άλλα λόγια, ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που κατασκευάζονται ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές.
Τον προηγούμενο μήνα, οι Έλληνες εφοπλιστές κατασκεύαζαν 285 δεξαμενόπλοια.
Αύξηση εμφανίζουν και οι παραγγελίες των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που έφθασαν τα 126 πλοία, έναντι 111 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τον προηγούμενο μήνα.,
Τα υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσωπεύουν το 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Επίσης, αυξήθηκαν κατά δύο τα πλοία μεταφοράς LNG, που έφθασαν τα 57, έναντι των 55 πλοίων μεταφοράς LNG, που αντιστοιχούν στο 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Τέλος, οι Έλληνες εφοπλιστές, ναυπηγούν 46 πλοία μεταφοράς LPG, από τα 44 πλοία που ήταν το προηγούμενο μήνα, που αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Από τις τελευταίες παραγγελίες αναφέρουμε την ναυπήγηση 6 πλοίων της εταιρείας Cape Shipping της Ευγενίας Ανδριανοπούλου, τα οποία αναμένεται να παραλάβει μέσα στα επόμενα έτη 2026 και 2027.
Η εταιρεία σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο που αποτελείται από 18 πλοία, από τα οποία τα 7 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 7 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 4 δεξαμενόπλοια, από τα οποία το ένα είναι κατασκευής 2024 και τρία 2025.
Ο Γιώργος Οικονόμου, προχώρησε σε μια άκρως εντυπωσιακή κίνηση στον τομέα μεταφοράς πλοίων εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, υπέγραψε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong για την κατασκευή έως 10 containerships τύπου neo-panamax, διπλού καυσίμου LNG, χωρητικότητας 11.400 teu.
Επίσης, η Laskaridis Maritime, του Αθανάσιου Λασκαρίδη, υπέγραψε συμβόλαιο με το κινεζικό ναυπηγείο Hengli για την κατασκευή τεσσάρων VLCC, με παράδοση το 2027.
Η εταιρεία του Αθανάσιου Λασκαρίδη, κατασκευάζει στο ίδιο ναυπηγείο συνολικά δέκα πλοία, δύο από τα οποία αναμένεται να παραληφθούν τους επόμενους μήνες.
Εξάλλου, η ναυτιλιακή εταιρεία Alpha Bulkers, της Άννας Αγγελικούση, παρήγγειλε σε κινεζικά ναυπηγεία τη ναυπήγηση 11 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Η Alphaliner επισημαίνει ότι η εταιρεία της Άννας Αγγελικούση, έχει παραγγείλει πλοία με συμβατικό κινητήρα και μεταφορικής ικανότητας 1.900 teu, 3.100 teu και 4.500 teu.
Το ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding αναμένεται να κατασκευάσει τρία αδελφά πλοία 1.900 teu, ενδεχομένως στη θυγατρική του ομίλου Chang Bo,.
Η Alpha Bulkers έχει επίσης εξασφαλίσει θέσεις για τέσσερα πλοία 3.100 teu στο ναυπηγείο Guangdong της COSCO Shipping Heavy Industry.
Επίσης, έχουν υποβληθεί τέσσερις οριστικές παραγγελίες στο Yantai CIMC Raffles για πλοία 4.500 teu.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Atlantic Bulk Carriers, του Ιωάννη Κουμάνταρου, υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων στο ναυπηγείο της Κίνας Nantong Xiangyu.
Το κάθε πλοίο είναι αξίας 33,8 εκατ. δολαρίων και η χωρητικότητα τους είναι 63.500 dwt, ενώ τα προσωρινά ονόματα των τεσσάρων πλοίων είναι Hull Nos Nantong Xiangyu XY189, 202, 213 και 214.
Στον κλάδο των product tankers, επένδυσε η Latsco Shipping του Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση, ενεργοποιώντας την προαίρεση για τη ναυπήγηση δύο πρόσθετων δεξαμενόπλοιων τύπου MR στα ναυπηγεία K Shipbuilding στη Νότια Κορέα.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία υπέγραψε τον μήνα Σεπτέμβριο συμφωνία για 2+2 πλοία, σηματοδοτώντας την πρώτη της επιστροφή στις παραγγελίες MR μετά την περίοδο 2015–2018, όταν παρέλαβε εννέα αντίστοιχα δεξαμενόπλοια.
Η εταιρεία της Μαριαλένας Γ. Προκοπίου, Akrotiri Tankers, παρήγγειλε τη ναυπήγηση δύο δεξαμενοπλοίων LR1, χωρητικότητας 75.000 dwt.
Ο Χάρης Βαφειάς, της Stealth Maritime, προχώρησε στην παραγγελία δύο Suezmax Tankers, χωρητικότητας 165.000 dwt, που περιλαμβάνει και option για άλλα δύο πλοία.


No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.