Τέλος στην εισιτηριοδιαφυγή: «Σαφάρι» ελέγχων σε Μετρό, λεωφορεία – Μπαίνουν στο «παιχνίδι» και τα κινητά - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

1.12.25

Τέλος στην εισιτηριοδιαφυγή: «Σαφάρι» ελέγχων σε Μετρό, λεωφορεία – Μπαίνουν στο «παιχνίδι» και τα κινητά


 Η εισιτηριοδιαφυγή εξακολουθεί να αποτελεί χρόνιο «αγκάθι» για τις αστικές συγκοινωνίες (Μετρό, Ηλεκτρικό, λεωφορεία και Τραμ), στερώντας πολύτιμους πόρους από τα δίκτυα μεταφορών. Το 2025, όμως, σηματοδοτεί –σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών– τη μεγαλύτερη στροφή των τελευταίων ετών σε εντατικοποίηση ελέγχων και ψηφιακές πληρωμές, με μετρήσιμα αποτελέσματα για επιβάτες και παρόχους.


Η εικόνα σε Μετρό και λεωφορεία
Οι εκτιμήσεις για το 2025 δείχνουν σημαντική ενίσχυση στην επικύρωση εισιτηρίων:

Λεωφορεία (ΟΣΥ):673.079 επικυρώσεις (από 74.243.980 το 2024 και 67.696.080 το 2023).
Μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ):703.606 επικυρώσεις (από 214.484.918 το 2024).
Η ανάκαμψη μετά την πανδημία διατηρείται, ενώ οι έλεγχοι της ΟΣΥ έως 31/8/2025 ανέρχονται σε 1.749.469, ξεπερνώντας κατά πολύ το σύνολο του 2024 (1.122.924). Σε σύγκριση με το 2019, οι έλεγχοι έχουν τετραπλασιαστεί.

Tap n’ Pay – Η ανέπαφη πληρωμή που αλλάζει το παιχνίδι
Το σύστημα Tap n’ Pay – σε χρήση από Ιανουάριο έως Σεπτέμβριο 2025 – καταγράφει εντυπωσιακή υιοθέτηση:

000.923 χρήσεις μόνο τον Σεπτέμβριο
Έσοδα δεκαμήνου: άνω των 2,857 εκατ. ευρώ
Η ταχύτητα των ανέπαφων πληρωμών μειώνει ουρές, περιορίζει τη διαφυγή και αυξάνει σημαντικά τις νόμιμες επικυρώσεις.

Έρχεται το ATH.ENA GO – Ψηφιακό εισιτήριο στο κινητό
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, στο «οπλοστάσιο» προστίθεται τις επόμενες ημέρες και η εφαρμογή ATH.ENA GO, η οποία μετατρέπει το κινητό σε ψηφιακό εισιτήριο μέσω τεχνολογίας Account-Based Ticketing (ABT). Ο επιβάτης μπορεί να εκδίδει, φορτίζει και επικυρώνει εισιτήριο απευθείας από το smartphone του, χωρίς φυσική κάρτα ή εκτύπωση. Η πλήρης παραγωγική λειτουργία της εφαρμογής αναμένεται να ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, επεκτείνοντας την πιλοτική χρήση σε όλο το δίκτυο. «Η λύση αυτή δεν αλλάζει απλώς τον τρόπο πληρωμής, αλλά «ξηλώνει» την ευκολία της διαφυγής» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

«Οι έλεγχοι δεν έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα»
Η ενίσχυση των ελέγχων δεν έχει τιμωρητικό αλλά πρακτικό πρόσημο. Στόχος της πολιτικής ηγεσίας και συγκεκριμένα του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, είναι κάθε ευρώ που επανέρχεται στο σύστημα να επιστρέφει σε πιο πυκνά δρομολόγια, καθαρότερους συρμούς, και καλύτερη συντήρηση, μειώνοντας την πίεση στις ώρες αιχμής και επιδεικνύοντας τον απαραίτητο σεβασμό στον επιβάτη που πληρώνει.

«Όσο η επικύρωση γίνεται πιο απλή και οι έλεγχοι πιο στοχευμένοι, τόσο το δίκτυο αποκτά πόρους για να γίνει πιο πυκνό, πιο αξιόπιστο και πιο ανθρώπινο. Η βιωσιμότητα των ΜΜΜ δεν είναι αφηρημένος στόχος, είναι το πρακτικό δικαίωμα του επιβάτη να φτάνει στην ώρα του, σε ένα σύστημα που λειτουργεί με κανόνες, δεδομένα και συνέπεια.» δηλώνουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.