Έτοιμη να βάλει μπροστά τις μπουλντόζες για να ξεκινήσουν έργα συνολικού ύψους 611 εκατομμυρίων ευρώ είναι η Cosco μετά την έγκριση του master plan του ΟΛΠ κατά τα 8/10.
Άμεση προτεραιότητα μετά τη μη έγκριση του σχεδίου για δημιουργία της τέταρτης προβλήτας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, είναι η κρουαζιέρα.
Η έναρξη των πρώτων εργασιών τοποθετείται στα μέσα του προσεχούς Νοεμβρίου.
Η Cosco θέλει να διεκδικήσει μερίδιο από τον παγκόσμιο τζίρο που ανέρχεται στα 134 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η Ελλάδα «εισπράττει» περί τα 500 εκατομμύρια.
Η κρουαζιέρα στην Ελλάδας αποτελεί τα τελευταία χρόνια case study στα διεθνή fora όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν στον γρίφο «πως οι ελληνικές κυβερνήσεις αφήνουν ανεκμετάλλευτη μία τόσο σημαντική πηγή πλούτου για τη χώρα».
«Tα τελευταία 10 χρόνια η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να κεφαλαιοποιήσει τη δύναμη που έχει στην κρουαζιέρα» έχει επισημάνει ο Michel Nestour, αντιπρόεδρος στην Ευρώπη της Carnival, του μεγαλύτερου ομίλου κρουαζιέρας, παγκοσμίως, αμερικανικών συμφερόντων.
Η Ελλάδα κατέχει μερίδιο 10% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή της Μεσογείου, ένα σημαντικό ποσοστό παγκοσμίως, με δεδομένο ότι η περιοχή κατατάσσεται στη δεύτερη θέση μετά την Καραϊβική όσον αφορά τις πολλαπλές επιλογές δρομολογίων.
Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού του Πειραιά τώρα είναι περίπου ένα εκατομμύριο τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός της Cosco είναι να τον αυξήσει μέχρι 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα τρία εκατομμύρια.
Τα σχέδια της Cosco είναι:
1. Επέκταση υποδομών στη νότια πλευρά του λιμανιού με την κατασκευή τεσσάρων νέων θέσεων παραβολής μήκους 400 μέτρων η κάθε μία για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς. Τα πλοία αυτά είναι μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών και αποτελούν το 50% των παραγγελιών στα ναυπηγεία. Είναι το μέλλον και ο Πειραιάς και άλλα ελληνικά λιμάνια θα πρέπει να προετοιμαστούν για να μην μείνουν πίσω από τις εξελίξεις.
2. Αναβάθμιση υπηρεσιών:
– Βελτίωση των υφιστάμενων και παροχή νέων υπηρεσιών για τους επιβάτες κρουαζιέρας.
– Δημιουργία συστήματος ώστε μία εταιρεία να μπορεί να κλείνει θέση ελλιμενισμού-Birth allocation- των κρουαζιεροπλοίων της σε βάθος δύο ετών.
– Αξιοποίηση της Ελεύθερης Ζώνης της Cosco στον Πειραιά για διακίνηση ανταλλακτικών χωρίς φόρους.
– Συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελ.Βενιζέλος»
– Ανάπτυξη του Πειραιά όσο αφορά τις «εσωτερικές υποδομές» με ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα και εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες.
– Ανάπτυξη του Πειραιά ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης όλων των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες και καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των εταιρειών κρουαζιέρας.
– Προσφορά της δυνατότητας για δεξαμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με έρευνες κατά 80% μειώθηκαν στη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων με αποτέλεσμα να αποτύχει η Ελλάδα να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη.
Ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων με υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια.
Πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.
- Μηνάς Τσαμόπουλος newmoney.gr