Η αγορά ναύλων χύδην ξηρού φορτίου συνεχίζει να παρουσιάζει εξασθένηση της δυναμικής της σε όλες τις κατηγορίες μεγάλων πλοίων, επηρεάζοντας κυρίως τα Capesize.
«Τα ναύλα για τα φορτία Capesize από τη Βραζιλία προς τη Βόρεια Κίνα, οι οποίες ακολουθούν πτωτική πορεία από την κορύφωσή τους την εβδομάδα 39, έχουν πλέον διαμορφωθεί στα 20 δολάρια ανά τόνο» επισημαίνει η Μαρία Μπερτζελέτου αναλύτρια της SIGNAL
«Η τιμή αυτή αντανακλά πτώση 14% από την προηγούμενη εβδομάδα και σημαντική πτώση 25% από τον προηγούμενο μήνα. Η τάση αντικατοπτρίζεται σε άλλες σημαντικές εμπορικές διαδρομές τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό όπου οι τιμές των Capesize από τη Νότια Αφρική προς τη Βόρεια Κίνα και από τη Βραζιλία προς τη Βόρεια Κίνα μειώθηκαν κατά 26% και 25% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αντίστοιχα.»
Η τάση αποδυνάμωσης επεκτείνεται στις γραμμές Καραϊβικής και Βραζιλίας-Ηπείρου, όπου οι ναύλοι έχουν μειωθεί κατά 17% τον τελευταίο μήνα, με τις τρέχουσες τιμές να κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στα 11 δολάρια ανά τόνο.
Στη διαδρομή Δυτική Αυστραλία-Κίνα, οι τιμές των ναύλων φαίνεται να έχουν πιάσει πάτο στα 9 δολάρια ανά τόνο την περασμένη εβδομάδα, αντιπροσωπεύοντας μείωση 25% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτή η εξασθένηση της αγοράς συμπίπτει με τη συνεχιζόμενη αστάθεια στον τομέα του σιδηρομεταλλεύματος, λόγω των ανησυχιών για τη ζήτηση χάλυβα, ιδίως στην Κίνα.
«Τα στοιχεία της Παγκόσμιας Ένωσης Χάλυβα αποκαλύπτουν ότι η παγκόσμια παραγωγή αργού χάλυβα τον Σεπτέμβριο μειώθηκε κατά 4,7% σε ετήσια βάση σε 143,6 εκατομμύρια τόνους» επισημαίνει η Μαρία Μπερτζελέτου:
«Η παραγωγή της Κίνας, η οποία αντιπροσωπεύει σημαντικό μέρος του παγκόσμιου συνόλου, μειώθηκε κατά 6,1%, φθάνοντας τους 77,1 εκατ. τόνους. Αυτή η συρρίκνωση της παραγωγής χάλυβα, ιδίως στον μεγαλύτερο παραγωγό χάλυβα στον κόσμο, μειώνει τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, ασκώντας περαιτέρω πιέσεις στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών, καθώς οι όγκοι των πλοίων μειώνονται» και προσθέτει:
«Δεδομένων των τελευταίων τάσεων, οι προοπτικές για τη ναυτιλία ξηρού χύδην φορτίου στις μεγάλες κατηγορίες πλοίων παραμένουν δύσκολες, καθώς η μειωμένη ζήτηση χάλυβα και οι ασταθείς τιμές σιδηρομεταλλεύματος προσθέτουν στρώματα αβεβαιότητας. Η αγορά παρακολουθεί τώρα στενά την κινεζική βιομηχανική δραστηριότητα και τις πιθανές παγκόσμιες οικονομικές προσαρμογές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τόσο τη ζήτηση χάλυβα όσο και, κατά συνέπεια, τους ναύλους τους επόμενους μήνες.»
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.