Με αφορμή το έγγραφο της Ένωσης ΕΠΛΣ Αττικής και Νήσων σχετικά με τις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων στα ΠΑΘ και με δεδομένο ότι στο πρόσωπο του Κεντρικού Λιμενάρχη Μυτιλήνης που είναι ένας εκ των παραληπτών, το θέμα αφορά και την Ένωση μας, θα θέλαμε να αναφέρουμε τα εξής:
Συμφωνούμε απόλυτα ότι όπως και για το σύνολο του προσωπικού, έτσι και για τα πληρώματα των ΠΑΘ πρέπει να εφαρμόζεται το ωράριο εργασίας απαρέγκλιτα. Οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε αυτά έχουν κερδίσει και απολαμβάνουν τον σεβασμό όλων μας γιατί έχουν προσφέρει διαχρονικά έως και σήμερα τα μέγιστα τόσο στο Προσφυγικό –Μεταναστευτικό όσο και στην πάταξη κάθε μορφής λαθρεμπορίου αλλά και σε πλήθος άλλων αντιεγληματικών δραστηριοτήτων αλλά και κοινωνικής προσφοράς. Όλα αυτά γίνονται κάτω από αντίξοες συνθήκες και με πολλές μέρες διασποράς ανά την Ελλάδα μακριά από τις οικογένειες τους.
Αυτή η πεποίθηση, είναι πεποίθηση όλων όσων υπηρετούμε εδώ και φυσικά και του Κεντρικού Λιμενάρχη ο οποίος προέρχεται από τα πλωτά, γι αυτό και ποτέ δεν θα προέβαινε σε καταστρατήγηση του ωραρίου ,γι αυτό και μας προκάλεσε μεγάλη έκπληξη και δυσφορία , ότι με το έγγραφο της ΕΠΛΣ Αττικής δημιουργείται μια τέτοια εντύπωση κάτι που είναι άδικο και οφείλουμε να το επισημάνουμε.
Οι περιπολίες που εκτέλεσαν οι συνάδελφοι των ΠΑΘ είναι στην διάθεση των υπηρεσιακώς ενδιαφερομένων, ώστε να διαπιστώσουν ότι σε οχτώ ημέρες που βρεθήκαν εδώ και αναπαύτηκαν αλλά και οι ώρες περιπολίες είναι λιγότερες των 12 που αναφέρονται και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Επομένως πιο ωράριο παραβιάστηκε και πότε πρόλαβαν να δημιουργηθούν συνθήκες γαλέρας σε οχτώ ημέρες όταν μάλιστα είχαμε να δούμε ΠΑΘ από τον Μάρτιο του 2019;
Είναι σαφές μα βάση τα παραπάνω ότι υπάρχει χρονικά δυσανάλογη αναφορά στην σχέση χρόνου διάθεσης –κούρασης στο Λιμεναρχείο Μυτιλήνης ,όταν μάλιστα σε άλλες Λιμενικές αρχές παραμένουν μήνες ολόκληρους, με τις ίδιες συνθήκες εργασίας και μας κάνει εντύπωση που δεν αναφέρονται στην ανακοίνωση και αναρωτιόμαστε μήπως γενικότερα οι περιπολίες εδώ είναι πιο απαιτητικές από άλλες περιοχές με ότι και αν σημαίνει αυτό.
Βρισκόμαστε σε μια περιοχή όπου το εργασιακό «γκάζι» είναι πατημένο στο κόκκινο εδώ και τέσσερα χρόνια, με πληρώματα που έχουν δώσει τα πάντα 365 ημέρες τον χρόνο και ποτέ δεν υπήρξε το παραμικρό παράπονο από κανέναν, παρότι η σωματική και ψυχική κόπωση είναι μεγάλη, αλλά όταν έχουμε να κάνουμε με διάσωση ανθρώπων και διαχείριση ψυχών αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να βρίσκουμε την ισορροπία μεταξύ εργασιακών δικαιωμάτων και καθήκοντος. Παράλληλα υπάρχει μια πολυποίκιλη δραστηριότητα που εμπλουτίζεται διαρκώς και το σύνολο του προσωπικού στην Λέσβο έχει υπερβάλει εαυτό και ο κάθε Λιμενάρχης καλείται να καταφέρει και να είμαστε αποτελεσματικοί και να εργαζόμαστε σύμφωνα με το ωράριο μας ,αυτό γίνεται με πολύ δυσκολία διαχρονικά από όλους τους Λιμενάρχες και τον σημερινό γι αυτό και η όποια άλλη αναφορά, η όποια δεν ισχύει κιόλας πρέπει να γίνεται προσεκτικά και κατόπιν διασταύρωσης των όποιων παραπόνων.
Είμαστε οι πρώτοι που φροντίζουμε να επεμβαίνουμε όπου και αν χρειαστεί και θίγονται οι εργασιακές συνθήκες των συναδέλφων γι αυτό και αντιλαμβανόμαστε την παρέμβαση της ΕΠΛΣ Αττικής ,όμως αυτό πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, κατόπιν έρευνας για το αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ώστε να μην αδικεί και να μην δηλητηριάζει το κλίμα σε μια άκρως ευαίσθητη και απαιτητική εργασιακά περιοχή, που μόνο όποιος έρθει να εργαστεί εκτιμά και καταλαβαίνει τι συμβαίνει.
Είμαστε οι πρώτοι που φροντίζουμε να επεμβαίνουμε όπου και αν χρειαστεί και θίγονται οι εργασιακές συνθήκες των συναδέλφων γι αυτό και αντιλαμβανόμαστε την παρέμβαση της ΕΠΛΣ Αττικής ,όμως αυτό πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή, κατόπιν έρευνας για το αν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ώστε να μην αδικεί και να μην δηλητηριάζει το κλίμα σε μια άκρως ευαίσθητη και απαιτητική εργασιακά περιοχή, που μόνο όποιος έρθει να εργαστεί εκτιμά και καταλαβαίνει τι συμβαίνει.
Με τιμή
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
ΓΑΡΟΥΦΑΛΙΑΣ Φώτιος ΚΟΥΤΡΟΜΠΙΛΑΣ Γεώργιος