110% αύξηση στα ναύλα στα VLCC - Ποιοι τύποι πλοίων σημείωσαν αύξηση λειτουργικών εξόδων - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

17.10.24

110% αύξηση στα ναύλα στα VLCC - Ποιοι τύποι πλοίων σημείωσαν αύξηση λειτουργικών εξόδων


 Μειωμένα τα έσοδα στα φορτηγά πλοία, αρκετά αυξημένα στα δεξαμενόπλοια. Η βάση δεδομένων Moore Maritime Index ανέλυσε τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία για το 2023, παρουσιάζοντας τις οικονομικές αποδόσεις των πλοίων. 


Σύμφωνα με τα δεδομένα, αυξημένα ήταν τα έσοδα στα δεξαμενόπλοια καθώς τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν βελτιωμένα στα μεγαλύτερα πλοία, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των VLCC πλοίων, έως και 110%.


Οι αγορές των δεξαμενοπλοίων είχαν ευνοηθεί αρκετά από το 2022, από την ανακατανομή του θαλάσσιου εμπορίου λόγω του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και στη συνέχεια από την ανακατεύθυνση της Ερυθράς Θάλασσας.


Σε πρόσφατη ανάλυση του βρετανικού ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, τα δεξαμενόπλοια Aframax και Suezmax είναι τα περισσότερο εκτεθειμένα στο ρωσικό εμπόριο και το εμπόριο μέσω του Σουέζ, και εξ αυτού του λόγου έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και αυξημένα έσοδα σε σύγκριση με τα υπερδεξαμενόπλοια VLCC, τα οποία σύμφωνα με τον Clarksons, έχουν έσοδα αφαιρουμένου του λειτουργικού κόστος ύψους 24,7 εκατ. δολαρίων, την εξεταζόμενη περίοδο.


Όπως καταγράφει η βάση δεδομένων Moore Maritime Index, στα tankers σημειώθηκε αύξηση των συνολικών λειτουργικών τους εξόδων, με εξαίρεση τα πολύ μικρά δεξαμενόπλοια χωρητικότητας κάτω των 20.000 dwt που κατέγραψαν μία μικρή μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 5%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν υψηλά κόστη για ανταλλακτικά, ενώ και στις ασφάλειες παρατηρήθηκε αύξηση. Αντιθέτως, τα κόστη πληρωμάτων δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 


Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον "πραγματικό κόσμο" των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα. 


Ο δείκτης για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ανέφερε ότι για το 2023, τα επίπεδα των συνολικών λειτουργικών εξόδων παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα σε σχέση με το 2022, με μόνη εξαίρεση τα Capesize πλοία που παρουσίασαν αύξηση ύψους 7%. Πιο συγκεκριμένα, αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, για επισκευές και συντηρήσεις και για τροφοδοσία των ναυτικών, ενώ αντίθετα παρατηρήθηκε ότι τα λοιπά έξοδα πληρωμάτων, όπως τα ταξιδιωτικά έξοδα και τα έξοδα εκπαίδευσης, μειώθηκαν σε όλες τις κατηγορίες bulk carriers. Οι μισθοί πληρωμάτων, τα διοικητικά έξοδα καθώς και τα έξοδα για εφόδια, λιπαντικά και ανταλλακτικά κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Όσον αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν μειωμένα το 2023. Οι κατηγορίες των Handysize, Handymax, Panamax σημείωσαν μείωση ναύλων από 44% έως 50%, ενώ τα Capesize πλοία κατέγραψαν τη μικρότερη μείωση ύψους 11%.


Σύμφωνα με τον Clarksons, τα supramaxes κατέγραψαν έσοδα ύψους 19,4 εκατ. δολαρίων, τα Panamaxes 16,7 εκατ. δολαρίων και τα Capesizes 17,8 εκατ. δολαρίων. Ο τελευταίος τύπος πλοίου δημιούργησε τις ισχυρότερες ταμειακές ροές μέχρι στιγμής φέτος, με 5,3 εκατ. δολάρια.

Της Αναστασίας Βαμβακά

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.