Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος : «Πρέπει να αλλάξει “πίστα” το Λιμενικό…» - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

15.10.24

Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος : «Πρέπει να αλλάξει “πίστα” το Λιμενικό…»


 Γράφει ο Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος, MSc – Επίτιμος Κλαδάρχης Ασφάλειας & Αστυνόμευσης, τ. Διευθυντής Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.) του ΥΠτΠ, τ. μετακλητός συνεργάτης (διαχείριση συνόρων, εξοπλιστικά) κ. ΥΝΑΝΠ, Αντιπρόεδρος ΔΣ της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών ΛΣ (ΕΑΑΛΣ)

Σε λίγες εβδομάδες από σήμερα συμπληρώνονται 30 χρόνια από την ψήφιση του ν. 2289/1995 (ΦΕΚ Α’ 27/8.2.1995) «Αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων και άλλες διατάξεις».


Η σημαντική καινοτομία που εισήγαγε ήταν η κατά τόπον επέκταση της ελληνικής ποινικής εξουσίας και δικαιοδοσίας σε ζώνη ασφαλείας 500 μ. γύρω από τις μόνιμες ή πλωτές κατασκευές που αποσκοπούν στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση των φυσικών πόρων της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ή της ελληνικής Α.Ο.Ζ.


Για το Λιμενικό Σώμα, όμως, η σημαντικότερη καινοτομία του ήταν η διάταξη του άρθρου 12 §17 που όρισε ότι «η αστυνόµευση στις θαλάσσιες περιοχές της υφαλοκρηπίδας ή της αποκλειστικής οικονοµικής ζώνης, στις µόνιµες ή προσωρινές εγκαταστάσεις ή πλωτές κατασκευές επί της υφαλοκρηπίδας ή της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης ή υπεράνω αυτών, που προορίζονται για εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, ασκείται από το Λιµενικό Σώµα».


Συνεπώς, συντελέστηκε προ 30ετίας η κατά τόπον επέκταση της αστυνομικής αρμοδιότητας του ΛΣ σε θαλάσσιες περιοχές πολύ πέραν των χωρικών υδάτων, με σκοπό την προάσπιση των αποκλειστικών κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας επί των φυσικών πόρων της.


Η κατά τα ανωτέρω επέκταση της τοπικής αρμοδιότητας του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ επαληθεύτηκε 16 χρόνια μετά, με το άρθρο 163 §7 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179/22.8.2011) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις».


Στο μεταξύ, το Μάρτιο 2011 η Βουλή ψήφισε το ν. 3922/2011, με τον οποίο προστέθηκε στην επωνυμία του Λιμενικού Σώματος ο νέος τίτλος «Ελληνική Ακτοφυλακή».


Εν ολίγοις, το 2011 η Βουλή ζήτησε από το Λιμενικό Σώμα να μετεξελιχθεί σε Ακτοφυλακή, ώστε να ισχυροποιήσει την παρουσία του στη θάλασσα.


Ποιο ήταν το διακύβευμα για Κοινοβούλιο;


Μα, φυσικά, η άσκηση κρατικής κυριαρχίας στη θάλασσα εν καιρώ ειρήνης, εκφραζόμενης από το αρμόδιο καθ’ ύλην και κατά τόπο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ιδίως στο Αιγαίο, μέσω της αστυνόμευσης και της επιβολής του νόμου.


Ωστόσο, από το 1995 ως σήμερα, μόνο διστακτικά βήματα στη μετεξέλιξή του σε Ακτοφυλακή έχει κάνει το ΛΣ:


Ίσως, να μην έχει αντιληφθεί την έκταση και τη σοβαρότητα του εγχειρήματος.


Ίσως, να μην έχει συνειδητοποιήσει ότι η μετεξέλιξη σε Ακτοφυλακή απαιτεί τη ριζική αναθεώρηση της δομής των δυνάμεών του και της αλλαγής της φιλοσοφίας διάθεσής τους από «εδαφοκεντρική» σε «πλοιοκεντρική» ή «θαλασσοκεντρική».


Ίσως, να μην έχει αντιληφθεί την αξία που έχει η μεταφορά λειτουργιών των περιφερειακών Αρχών του στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (που, σήμερα, υπερβαίνουν τα 1.200 σε όλη την επικράτεια), στη γενική προσπάθεια εξορθολογισμού του δημοσιονομικού αποτυπώματος του Δημοσίου.


Ίσως, να μην επιθυμεί να κάνει τομή από το «ένδοξο», μα, συνάμα αναχρονιστικό παρελθόν του και να μη θέλει να χαράξει μια νέα ελπιδοφόρα μελλοντική πορεία, που θα δώσει νέα προοπτική στο ονειροπόλο και απαιτητικό προσωπικό του.


Ίσως, να μην αντιλαμβάνεται ότι όσο καθυστερεί η μετεξέλιξή του σε Ελληνική Ακτοφυλακή, ο έλεγχος του Αιγαίου και των θαλασσίων συνόρων μας θα υπονομεύεται συστηματικά από την Τουρκική Ακτοφυλακή.


Ίσως, να μην αντιλαμβάνεται ότι όσο καθυστερεί η μετεξέλιξή του σε Ακτοφυλακή ο ρόλος του θα αναπληρώνεται από το Πολεμικό Ναυτικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ειρήνη, για την άμυνα και την οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας μας.


Πρέπει, επιτέλους, να μπει οριστικό τέλος σε «πελατειακά κατάλοιπα» που κρατούν το ΛΣ προσκολλημένο στο παρελθόν του.


Η προμήθεια μεγάλων μονάδων επιφανείας (άνω των 80 μ.), η προμήθεια μονάδων επιφανείας κατηγοριών μήκους άνω των 30 μ. (ΠΠΛΣ ή Coastal Patrol Vessels), ο διαρκής εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων Π.Α.Θ., η ενσωμάτωση τηλεχειριζόμενου εξοπλισμού επιτήρησης ως οργανικού εξοπλισμού σε μονάδες επιφανείας, η εγκατάσταση και συνεχής επέκταση του Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. είναι λίγα μόνον από τα πολλά βήματα που έπρεπε να έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια για να μετεξελιχθεί το ΛΣ σε Ελληνική Ακτοφυλακή και να δώσει νέα «πνοή» και «προοπτική» στο προσωπικό του, αλλά και στην κοινωνία.


Άλλος χρόνος για καθυστερήσεις δεν περισσεύει…


Ήρθε, πια, ο καιρός το Λιμενικό να αλλάξει «πίστα»…

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.