Απότομη αύξηση στο κόστος θαλάσσιου ταξιδιού από το 2028 λόγω νέων κανονισμών του ΙΜΟ - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

3.5.25

Απότομη αύξηση στο κόστος θαλάσσιου ταξιδιού από το 2028 λόγω νέων κανονισμών του ΙΜΟ


 Τουλάχιστον πέντε φορές ακριβότερα αναμένεται να κοστίζει η κατανάλωση καυσίμου για τα πλοία που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ντίζελ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) από το 2028, καθώς τίθενται σε εφαρμογή τα νέα μέτρα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.


Η βρετανική ναυλομεσιτική εταιρεία Clarksons Securities εκτιμά ότι το πρόσθετο κόστος που θα προκύψει για τη ναυτιλία, βάσει των σημερινών τιμών, μπορεί να πενταπλασιαστεί σε βάθος επτά ετών, εξαιτίας της επιβολής ενός νέου παγκόσμιου προτύπου έντασης καυσίμων.


Πιο συγκεκριμένα, από το 2028, όλα τα πλοία άνω των 5.000 gt που εκτελούν διεθνή ταξίδια θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα με τουλάχιστον 17% χαμηλότερη ένταση άνθρακα σε σχέση με το VLSFO, με την απαίτηση αυτή να αυξάνεται σταδιακά μέχρι και το 2035, αγγίζοντας το 38%. Πλοία που δεν συμμορφώνονται με τις νέες απαιτήσεις θα πρέπει να αγοράζουν μονάδες συμμόρφωσης άνθρακα, με τιμές που κυμαίνονται από 100 έως 380 δολάρια ανά τόνο CO₂ ισοδύναμου.


Το σύστημα θα βασίζεται σε έναν νέο δείκτη, τον GHG Fuel Intensity Index (GFI), που μετρά τις εκπομπές CO₂ ανά μονάδα ενέργειας. Πλοία που υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριο θα επιβαρύνονται με πρόσθετο κόστος, ενώ αντίθετα όσα επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις θα συγκεντρώνουν πλεονάζουσες μονάδες CO₂, τις οποίες θα μπορούν να αποθηκεύσουν, να ακυρώσουν ή να μεταπωλήσουν.


Οι αναλυτές της Clarksons εκτιμούν ότι ένα VLCC (υπερδεξαμενόπλοιο) θα μπορούσε να επιβαρυνθεί με 4.700 δολάρια ημερησίως το 2028, ποσό που ενδέχεται να φτάσει τις 21.400 δολάρια μέχρι το 2035. Αντίστοιχα, για ένα πλοίο τύπου kamsarmax, η επιβάρυνση θα ξεκινήσει από τα 2.500 δολάρια και θα αυξηθεί σε 11.200 δολάρια ημερησίως.


Η σημαντική αυτή αύξηση στο κόστος λειτουργίας αναμένεται να πλήξει ιδιαίτερα τα παλαιότερα και ενεργοβόρα πλοία, οδηγώντας σε επιτάχυνση της απόσυρσής τους και ενίσχυση της ζήτησης για νεότευκτα πλοία διπλού καυσίμου. Στη λίστα των εναλλακτικών καυσίμων περιλαμβάνονται το LNG, η μεθανόλη, η αμμωνία, αλλά και πιστοποιημένα βιοκαύσιμα.


Σημειώνεται ότι το νέο κανονιστικό πλαίσιο συνοδεύεται από την ίδρυση κεντρικού μητρώου του ΙΜΟ, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2027, καταγράφοντας όλες τις συναλλαγές και πιστοποιήσεις μονάδων συμμόρφωσης.


Το μήνυμα της αγοράς είναι ξεκάθαρο: τα πλοία που επιμένουν στη χρήση VLSFO θα «πληρώνουν για να συμμορφώνονται», καθώς η συμμόρφωση μέσω χρηματικής αντιστάθμισης αναδεικνύεται ως ένα ακριβό μοντέλο λειτουργίας στη νέα, πιο «πράσινη» ναυτιλιακή πραγματικότητα.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

No comments:

Post a Comment

Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.