Το κινεζικό ναυπηγικό ενδιαφέρον και ο Σκαραμαγκάς - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

12.11.19

Το κινεζικό ναυπηγικό ενδιαφέρον και ο Σκαραμαγκάς

Οι ελληνοκινεζικές επαφές και τα μνημόνια συνεργασίας που υπογράφηκαν σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο, τα τελευταία 24ωρα σε Σαγκάη και Αθήνα επαναφέρουν στο προσκήνιο τα σενάρια για κινεζικό ναυπηγείο στο Πέραμα και ενδεχόμενη αξιοποίηση των υποδομών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ).

Παρά το γεγονός ότι στο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) που κατατέθηκε στα τέλη Αυγούστου και το οποίο εμπεριέχει το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ, δεν προβλέπεται σχέδιο για την κατασκευή ναυπηγείου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, πληροφορίες του OnAlert αναφέρουν ότι οι Κινέζοι εξακολουθούν να θέλουν να δημιουργήσουν ναυπηγική μονάδα.

Το ζήτημα ετέθη κατά τη πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη με τον πρόεδρο της Cosco, Xu Lirong. Η συνάντηση έγινε αμέσως μετά το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα και λίγο πριν την επίσημη επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στην Αθήνα. Το αμείωτο κινεζικό ενδιαφέρον για τη λειτουργία ναυπηγείου στη χώρα μας επιβεβαιώνει και πηγή του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με την οποία οι Κινέζοι εξετάζουν σενάρια αξιοποίησης υποδομών του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ, ο κ. Πλακιωτάκης συνυπέγραψε Lirong Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) για επιτυχή υλοποίηση του Master Plan της COSCO στον Πειραιά. Στο μνημόνιο συμφωνήθηκε να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα από κινεζικής πλευράς.

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο της Cosco για κατασκευή ναυπηγείου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη ή «τη μετατροπή της σε ναυπηγείο», όπως λένε εργαζόμενοι και επιχειρηματίες στη ζώνη, είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις των επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Οι επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι η κατασκευή ναυπηγείου της Cosco στη ζώνη θα έχει δραματικές συνέπειες για τις 460 επιχειρήσεις και του εργαζόμενους του κλάδου. Σημειώνεται επίσης ότι η Επιτροπή Ενδικοφανών Προσφυγών του υπουργείου Οικονομίας είχε απορρίψει, το καλοκαίρι του 2018, το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ για αδειοδότηση εγκατάστασης ναυπηγείων στο Πέραμα.

Στη συνέχεια, η διοίκηση του ΟΛΠ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Επιτροπής του υπουργείου Οικονομίας. Η απόφαση ακόμα δεν έχει εκδοθεί και αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους.

Η απόφαση του ΣτΕ θα καθορίσει τις επιχειρηματικές κινήσεις των κινέζων, την επόμενη ημέρα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη αλλά και τι μέλλει γενέσθαι με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά που αποτελούν γόρδιο δεσμό για όλες τις κυβερνήσεις τουλάχιστον τη τελευταία δεκαετία.
onalert.gr