Μια ακόμα μεγάλη επιτυχία για την ελληνική αμυντική βιομηχανία καθώς δύο ελληνικές εταιρείες (η IDE και η Barracuda) ανέπτυξαν Μη Επανδρωμένο Θαλάσσιο Οχημα.
Κέρδισαν μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος OCEAN 2020 κονδύλι για την έρευνα και ανάπτυξη μη επανδρωμένου σκάφους (USV) και προχώρησαν στην κατασκευή ενός μη επανδρωμένου ταχύπλοου σκάφους.
Το σκάφος θα φέρει την ονομασία SEA RAIDER είναι εξ ολοκλήρου ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης από την Barracuda ενώ φέρει ηλεκτρονικό εξοπλισμό από την IDE.
Οι δύο ελληνικές εταιρείες κέρδισαν το διαγωνισμό για το USV ανάμεσα σε 45 εταιρείες από 17 διαφορετικές χώρες (κράτη – μέλη της Ε.Ε).
Η ναυπήγηση του άρχισε στα τέλη του 2018 και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2019. Το σκάφος είναι μήκους 6.8 μέτρων και έχει ως αποστολή τη σύνθεση εικόνας επιφανείας.
Το μήκος του είναι ανάλογο των επιχειρησιακών απαιτήσεων και αναγκών των φρεγατών. Το SEA RAIDER αναπτύσει μέγιστη ταχύτητα 48 κόμβων και διαθέτει αυτονομία των 300 ναυτικών μιλίων μέσω βενζινοκινητήρα που φέρει σε ειδικά διαμορφωμένη και θωρακισμένη πλευρά του σκάφους.
Κατευθύνεται από το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης της φρεγάτας σε απόσταση έως και 25 ναυτικά μίλια μέσω ραδιοζεύξης ενώ μπορεί να διασυνδεθεί με άλλα μέσα όπως είναι το πρόγραμμα ΑΙΓΕΑΣ (που πρόσφατα είχαμε παρουσιάσει μέσα από επίσης αποκλειστική αναφορά μας) ώστε να δίνει εικόνα σε ναυτικά παρατηρητήρια, κέντρα επιχειρήσεων ή μονάδες του Στόλου.
Αποστολή του SEA RAIDER είναι σύνθεση εικόνας επιφανείας καθώς το σκάφος φέρει υπέρυθρη κάμερα της FLIR και ραντάρ επιφανείας της εταιρείας Simrad (Marine & Boating Electronics) που μπορεί να εντοπίζει στόχους επιφανείας σε απόσταση έως 36 ναυτικά μίλια.
Το ελληνικό μη επανδρωμένο ταχύπλοο θα είναι τα «μάτια» μιας φρεγάτας δίνοντας εικόνα στόχων επιφανείας και διαμορφώνοντας την σύνθεση εικόνας επιφανείας.
Το SEA RAIDER συμπληρώνει τον ρόλο των ελικοπτέρων των φρεγατών στη σύνθεση τακτικής εικόνας.
pronews.gr