Η ΕΠΛΣ/Κεντρικής Ελλάδος συγχαίρει τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη για τον νόμο, αλλά εκφράζει την αντίθεσή της για τις διατάξεις των μεταθέσεων. - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

24.3.20

Η ΕΠΛΣ/Κεντρικής Ελλάδος συγχαίρει τον Υπουργό κ. Πλακιωτάκη για τον νόμο, αλλά εκφράζει την αντίθεσή της για τις διατάξεις των μεταθέσεων.

Η Ένωσή μας αφού, αρχικώς, συγχαρεί τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Πλακιωτάκη καθώς στο νόμο 4676/2020 που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες  περιλαμβάνονται διατάξεις που αποτελούσαν πάγιες διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού μας κινήματος (αύξηση οργανικών θέσεων , βαθμολόγιο των Λιμενοφυλάκων κ.α.) , θα υποχρεωθεί ταυτόχρονα να εκφράσει την αντίθεσή της για τις διατάξεις των μεταθέσεων όπως αυτές συνδυάζονται με την αύξηση των οργανικών θέσεων. 

Οι τραγικές εξελίξεις με τη μείωση των οργανικών θέσεων αλλά και την εφαρμογή του Λιμενικού Καλλικράτη το 2014 δημιούργησε σωρεία προβλημάτων στη λειτουργία των Λιμεναρχείων.

Η έξαρση του μεταναστευτικού το 2015 διόγκωσε σε ανεξέλεγκτο επίπεδο το πρόβλημα με τα νησιά του Αιγαίου να στερούνται μέχρι και σήμερα βασικής στελέχωσης 

Ο  Νόμος 4504/2017 αναφορικά με το κομμάτι  των μεταθέσεων μόνο λύσεις δεν πρόσφερε, καθώς σε πολλά σημεία η προοπτική της εφαρμογής των διατάξεων κρίθηκε ανεδαφική ενώ πολλές διατάξεις του νόμου έμειναν στα χαρτιά σε αναμονή Π.Δ. ή νομοθετήθηκαν εκ νέου προκειμένου να εφαρμοστούν!!!    

Αναλύοντας την ουσία των διατάξεων των μεταθέσεων στο νόμο 4676/2020 θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα άδικο σύστημα  καθώς ο σχεδιασμός είναι ξεκάθαρος ότι θα καταλήξει σε μία σειρά από μεταθέσεις δυσμενείς και σε περαιτέρω απογύμνωση των υπηρεσιών μας .



       Και αυτό γιατί :

Η αύξηση των οργανικών θέσεων του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ κατά 1500 προβλέπει την κατανομή σχεδόν 1000 εξ αυτών στο Αιγαίο στην 8η .9η και 6η ΠΕΔΙΛΣ . 

Στο σημείο αυτό είναι έκδηλη η απορία μας για ποιο λόγο τα νησιά των Β.Σποράδων εξαιρέθηκαν από την αύξηση των οργανικών με το ποσοστό του 60% , όπως δηλαδή τα νησιά των Κυκλάδων (6η ΠΕΔΙΛΣ), αφού τα κριτήρια για αυτές τις υπηρεσίες ήταν μόνο η τουριστική κίνηση ;


Από τις 500 οργανικές που υπολείπονται ένα μεγάλο  μέρος θα διατεθεί ,αναλογικά, για την κάλυψη των αναγκών στην Αττική και σε υπηρεσίες του Κέντρου, ενώ σε αυτές θα πρέπει να υπολογίσουμε και τις οργανικές θέσεις που θα διατεθούν για στελέχωση νέων υπηρεσιών που ανοίγουν ή αναβαθμίζονται (κατάλοιπα του Καλλικράτη ) αλλά και αυτές που θα απαιτηθούν για τα νέα σκάφη.


Κατά συνέπεια οι οργανικές θέσεις που μένουν διαθέσιμες για την υπόλοιπη Ελλάδα θα είναι ελάχιστες.


Με τη διάθεση του μεγάλου όγκου των νέων οργανικών θέσεων στο Αιγαίο  και από τη στιγμή που δεν θα υπάρξουν προσλήψεις εντός του έτους (τουλάχιστον 1000 Λιμενικών), οι οργανικές θέσεις των νησιωτικών υπηρεσιών από το σημερινό ποσοστό αναπλήρωσης σε 70-80 % θα πέσει την επόμενη της εφαρμογής του Νόμου στο 50%.


Κατά συνέπεια με την ψήφιση του Νόμου θα δημιουργηθούν λογιστικά τεράστια κενά στη στελέχωση των  νησιωτικών υπηρεσιών , ενώ οι υπηρεσίες της υπόλοιπης Ελλάδος (που από το 2014 και έπειτα έχει απολέσει το 30% της οργανικής της δύναμης ) θα εμφανίζονται υπερστελεχωμένες ή με μικρά κενά .


Στο παρών νομοσχέδιο επανέρχεται η ΄΄Μεσαιωνική΄΄ διάταξη των έκτακτων μεταθέσεων για τα στελέχη μέχρι το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου, όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο, για την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών.


Με απόφαση του ΥΝΑΝΠ μπορεί να διαταχθούν έκτακτες μεταθέσεις ακόμη και για Λιμενικές Αρχές που είναι υπερστελεχωμένες και μάλιστα σε υπηρεσίες που οι ανάγκες στελέχωσης δεν είναι για το μεταναστευτικό . 


Βασική αρχή της διάταξης των εκτάκτων μεταθέσεων είναι η αναζήτηση στελεχών  «που υπηρετούν σε Υπηρεσίες όπου υπάρχει υπέρβαση της προβλεπόμενης οργανικής σύνθεσης για την κατηγορία και τον βαθμό τους και τα οποία έχουν συμπληρώσει τον χρόνο παραμονής τους στις Υπηρεσίες αυτές, ανεξάρτητα εάν έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης.».


Δεδομένου ότι ο κύριος όγκος των Λιμενικών που υπηρετεί στο κέντρο ανήκει σε υποστελεχωμένες υπηρεσίες γίνεται αντιληπτό ότι για ακόμη μία φορά τα ΄΄καστανα από τη φωτια΄΄ θα κληθούν να τα βγάλουν όσοι υπηρετούν στη περιφέρεια που εδώ και χρόνια μετατίθενται μαζικά λες και είναι οι μόνοι Λιμενικοί που θα πρέπει να υποβάλλονται  σε αυτή τη διαδικασία .


Παρά το γεγονός ότι ο ν. 4676/2020 περιλαμβάνει ως επί το πλείστον θετικές διατάξεις για τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ εμείς θα εστιάσουμε στις διατάξεις των μεταθέσεων γιατί τα τελευταία χρόνια βιώνουμε το δράμα των συναδέλφων και των οικογενειών τους καθώς  για δεύτερη ή ακόμη και για τρίτη φορά μετατίθενται εκτός του τόπου συμφερόντων τους, σε ηλικίες άνω των 40 ετών , χωρίς η προοπτική επιστροφής να διαγράφεται στον υπηρεσιακό τους ορίζοντα.


Συμπερασματικά θα πρέπει να τονίσουμε ότι αύξηση των οργανικών θέσεων αν δεν συνοδευτεί με τις ανάλογες προσλήψεις θα προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα από όσα υποτίθεται ότι θα έλυνε.  


Σε κάθε περίπτωση επειδή τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ δικαιούνται να έχουν ένα σύστημα μεταθέσεων που ακριβοδίκαια θα προβλέπει για όλους ισομερώς καταμερισμένο και το χρόνο υπηρεσίας στα νησιά αλλά και θα διασφαλίζει αναλόγως τη παραμονή τους στο τόπο συμφερόντων τους .