Πάνω από 5,6 εκατ. κουτιά διακίνησε το 2019 ο Πειραιάς – Ιστορικό ρεκόρ - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

17.1.20

Πάνω από 5,6 εκατ. κουτιά διακίνησε το 2019 ο Πειραιάς – Ιστορικό ρεκόρ

Πάνω από 5,6 εκατ. κουτιά διακινήθηκαν το 2019 από το λιμάνι του Πειραιά καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ καθώς όλα δείχνουν ότι το 2019 ο Πειραιάς θα είναι το τέταρτο σε μέγεθος λιμάνι στην Ευρώπη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ανεβαίνοντας από την έκτη θέση που ήταν το 2018. Θα είναι βέβαια και το πρώτο λιμάνι στη Μεσόγειο.

Αναλυτικότερα όπως ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, που ελέγχει τυπικά τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά (ΣΕΠ) που περιλαμβάνει τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, στη διάρκεια του 2019 διακίνησε 5.158.600 Teu αριθμός αυξημένος κατά 17% σε σύγκλιση με το 2018 που ήταν 4.409.200 «κουτιά». Το επίτευγμα αυτό σημειώθηκε παρά το γεγονός ότι τον Δεκέμβριο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην ΣΕΠ μειώθηκε κατά 5,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2018 στα 395.000 Teu από 418.100 teu τον Δεκέμβριο του 2018.

Επίσης υπολογίζεται ότι από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ διακινήθηκαν περί τα 500.000 teu γεγονός που σημαίνει ότι στο σύνολο του το λιμάνι του Πειραιά διακίνησε το 2019 πάνω από 5.650.000 teu.

Σημειώνεται ότι το 2018 είχε διακινήσει 4,9 εκατ. TEU και κατέκτησε την έκτη θέση με το λιμάνι της Βαλένθια να βρίσκεται στην πέμπτη θέση με 5,1 εκατ. κουτιά και το λιμάνι του Μπρεμενχάβεν στην τέταρτη με 5,46 εκατ. κουτιά.

Για το 2019 εκτιμάται ότι η Βαλένθια θα φτάσει τα 5,4 εκατ. Teu ενώ το λιμενικό σύστημα του Μπρεμενχαβεν παρουσιάζει πτώση σε σύγκριση με το 2018 και όπως εκτιμούν οι αναλυτές ο Πειραιάς θα είναι το τέταρτο λιμάνι στην Ευρώπη.

Με το νέο ρεκόρ διακίνησης στην βαλίτσα της η Cosco εκτιμάται ότι λίγο μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου θα επανέλθει για το θέμα του τέταρτου προβλήτα ζητώντας τότε την έγκριση του. Προς το παρόν πάντως ετοιμάζεται να βάλει μπροστά το εγκεκριμένο master plan συνολικής αξίας άνω των 650 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό που φαίνεται να υπολογίζει σοβαρά η διοίκηση των Κινέζων είναι ότι θα πρέπει να κινούνται στα επενδυτικά τους σχέδια λαμβάνοντας υπόψη και τις τοπικές ιδιαιτερότητες αλλά και το πως ένα μέρος της ανάπτυξης θα αφορά και τις ελληνικών συμφερόντων μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αναπτύσσονται γύρω από το λιμάνι. Αυτή είναι και η πρόκληση για το επόμενο διάστημα τόσο του ΟΛΠ όσο και της κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Του Λάμπρου Καραγεώργου mononews.gr