Στόχος της κίνησης αυτής η αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο - Έχουν ενημερωθεί σχετικά Επιτροπή Ανταγωνισμού και υπουργείο Ναυτιλίας
Σε αύξηση κατά 6% της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προχώρησαν, από χθες Τετάρτη 8 Ιανουαρίου, ορισμένες από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο μέχρι και κατά 25% κόστος των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, κατά εφαρμογή κανονισμού του ΙΜΟ.
Δύο ημέρες μετά τα Θεοφάνια και άρχισαν να γίνονται αυξήσεις στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Είναι οι επιπτώσεις από την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας για τα αποθειωμένα καύσιμα που ισχύει από την 1-1-2020 μετά την απόφαση του ΙΜΟ.
Την αρχή έκανε ο Όμιλος Αttica και αναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρείες αφού η επιβάρυνση από τα νέα καύσιμα ανέρχεται στο 25%. Δεν έγιναν ωστόσο στις γραμμές της Κρήτης, όπου η Attica είναι σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΛ.
Η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου με 0,5% περιεκτικότητα σε θείο ανέρχεται στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία με 3,5% περιεκτικότητα σε θείο ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος. Ποσοστό αύξησης 27%.
«Απορροφήσαμε την αύξηση του ΦΠΑ από 13% στα 24% στο εισιτήριο επιβατών. Δεν μπορούμε να καλύψουμε και την αύξηση των καυσίμων» ήταν τα λόγια των μελών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Η εναλλακτική λύση είναι η τοποθέτηση στα πλοία scrubbers που είναι ειδικός εξοπλισμός φιλτραρίσματος των καυσαερίων. Μόνο οι Μινωϊκές τα έχουν τοποθετήσει στα τρία πλοία τους, τα H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace, H/S/F Mykonos Palace, το πρώτο 6μηνο του 2019.
Η Attica Group καθυστέρησε. Ακόμα είναι σε συζητήσεις με την προμηθεύτρια εταιρεία. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η τοποθέτηση των συσκευών σε 4+4 πλοία της θα ολοκληρωθεί το α’ 6μηνο του 2021, σε σύνολο 29 επιβατηγών οχηματαγωγών και ταχυπλόων πλοίων που ελέγχει ο όμιλος.
Πρόκειται για τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI.
«Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η Attica θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση 45 εκατομμυρίων ευρώ και η ΑΝΕΚ 20 εκατομμυρίων που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο θέση τους αφού δεν έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους» εκτιμούν κύκλοι του Ομίλου Γκριμάλντι.
https://www.protothema.gr/