Τον δικό τους μήνα του μέλιτος ζουν οι εταιρείες με στόλους που απαρτίζονται από δεξαμενόπλοια. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksosn Reasearch από τον Ιανουάριο του 2022 έως και τα μέσα Δεκεμβρίου του 2022 οι μετοχές εταιρειών με πλοία μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου τα λεγόμενα product carriers αύξησαν τα κέρδη τους κατά 341%. Πρόκειται για την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών για μετοχές αυτής της κατηγορίας εταιρειών.
Η προηγούμενη καλή περίοδος ήταν το 2003 και το 2004 με αύξηση 232% και 156% αντιστοίχως. Επίσης, οι εταιρείες με δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών -chemical tankers είδαν τα κέρδη τους αυξημένα κατά 136% και εκείνες με crude oil tankers κατά 127%.
Ο Θανάσης Μαρτίνος αναλύοντας τη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων προβλέπει την επόμενη ημέρα:
«Παρά τις προβλέψεις είδαμε με έκπληξη ότι οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο έριξαν τις την τιμή στο crude oil κατά 6%-7%. Η αγορά στο crude έχει παγώσει. Μάλλον αυτό οφείλεται στην ύφεση που παρατηρείται στην Ευρώπη, στα μέτρα για μηδενικό covid που εφαρμόζει η Κίνα. Η ΕΕ έβαλαν πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο στα 60 ευρώ και θα μπορούν να τα πουλάνε κάτω από το όριο αυτό. Φαίνεται ότι η Ρωσία ίσως περιορίσει τις εξαγωγές της ή μειώσει την παραγωγή όπως έκανε ο ΟΠΕΚ. Θα δούμε πόσο θα επηρεάσουν την αγορά οι κυρώσεις της ΕΕ για το ρωσικό πετρέλαιο μετά τις γιορτές» για να προσθέσει:
«Δεν είμαι αισιόδοξος για τα δεξαμενόπλοια. Όσο οι τιμές πετρελαίου είναι υψηλές κάποιες χώρες θα μειώσουν τις εισαγωγές όπως έκανε η Κίνα. Για αυτό πιστεύω ότι δεν θα συνεχίσουμε να βλέπουμε μία τόσο καλή ναυλαγορά όσον αφορά τα VLCC δεξαμενόπλοια» και προσέθεσε:
Αντιθέτως, για τα μικρότερης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια όπως είναι τα product tankers δεν υπάρχουν κυρώσεις από τις 5 Δεκεμβρίου και η Ευρώπη θα εκμεταλλευτεί την ευκαιρία να στοκάρει ντίζελ άρα η ναυλαγορά θα είναι καλή. Αν το πετρέλαιο πάει στην Ινδία για να γίνει επεξεργασία του και μετά το φέρουν στην Ευρώπη η απόσταση, τα τονομίλια για τα δεξαμενόπλοια αυτά θα αυξηθεί οπότε θα αυξηθούν και οι ναύλοι για τα products και ειδικά για τα LR2».
Ο στόλος
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers στην αγορά δεξαμενόπλοιων, ο ενεργός στόλος (>= 10.000 DWT) αυξήθηκε κατά περίπου 2% σε 7.413 πλοία, ενώ τον Δεκέμβριο του 2021 ο στόλος των δεξαμενόπλοιων ήταν 7.244 πλοία. Ωστόσο, το βιβλίο παραγγελιών έχει μειωθεί σημαντικά κατά περίπου 46% σε 317 πλοία μέχρι σήμερα. Με άλλα λόγια, ο λόγος του βιβλίου παραγγελιών προς τον στόλο έχει πέσει από 8,1% σε 4,2%.
Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αναμένεται να συρρικνωθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως λόγω του γεγονότος ότι το βιβλίο παραγγελιών αγγίζει τα χαμηλότερα επίπεδα από το 1996, αλλά και επειδή τα παλαιά πλοία αποτελούν μεγάλο μέρος του συνολικού στόλου των δεξαμενόπλοιων.
Πιο συγκεκριμένα, τα πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών είναι 635 πλοία ήτοι το 8,5% του ενεργού στόλου.
Στον στόλο, 163 πλοία από τα 7.413 είναι ικανά ή έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα (2,1%), ενώ στο βιβλίο παραγγελιών η αναλογία είναι αρκετά υψηλότερη στο 31,5% (100 πλοία), σχεδόν στο ίδιο επίπεδο σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2021 (30%), που είναι η καλύτερη αναλογία μεταξύ των βιβλίων παραγγελιών των διαφόρων τύπων πλοίων.
Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αυτό οφείλεται κυρίως στο πολύ χαμηλό βιβλίο παραγγελιών στον τομέα των δεξαμενόπλοιων.
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.