Καθημερινά είναι τα περιστατικά μη καταβολής διοδίων, με ορισμένους οδηγούς να κολλάνε στα προπορευόμενα οχήματα και στη συνέχεια να εξαφανίζονται.
Δεν έχει τέλος η παραβατικότητα στα διόδια, μιας και πολλοί οδηγοί αρνούνται να καταβάλουν το προβλεπόμενο αντίτιμο και περνούν από τις μπάρες... αέρα.
Οι παραβάτες οδηγοί «κολλάνε» με το αυτοκίνητό τους στο προπορευόμενο όχημα και μόλις ο οδηγός του τελευταίου καταβάλει το εκάστοτε ισχύον τέλος διοδίου και ανοίξει η μπάρα, τότε ο «τσαμπατζής» οδηγός βυθίζει το πόδι του στο γκάζι και περνά και αυτός από τα διόδια.
Οι παραβάτες εκμεταλλεύονται το διάστημα που μεσολαβεί από το άνοιγμα και το κλείσιμο της μπάρας, ώστε να μην καταβάλουν το προβλεπόμενο ποσό. Για κακή τους τύχη, ωστόσο, σε πολλούς μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας λειτουργούν ειδικές ηλεκτρονικές τεχνικές συσκευές καταγραφής των περιστατικών μη καταβολής διοδίων.
Τα πρόστιμα
Όσοι, λοιπόν, περνούν... αέρα από τα διόδια, φωτογραφίζονται από τις κάμερες που λειτουργούν κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και στη συνέχεια τους αποστέλλεται στον τόπο διαμονής τους πρόστιμο 200 ευρώ, ενώ προβλέπεται και δυνητική επιβολή αφαίρεσης άδειας ικανότητας οδηγού, άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες.
Σημειώνεται ότι η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από την αστυνομία, η οποία μπορεί να τη διαπιστώσει την παραβατική οδηγική συμπεριφορά είτε μέσω μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων (δηλαδή καμερών), είτε αυτοπροσώπως.
Ειδικότερα, η άρνηση πληρωμής διοδίου καθίσταται παράβαση του Κ.Ο.Κ, ο οποίος στην παράγραφο 10 του Άρθρου 29 ορίζει τα εξής: «Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. «Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά που τη διαπιστώνουν είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων».
Πέρα από τα διοικητικά πρόστιμα, η συγκεκριμένη αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά ενέχει και τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος, όπως αποδεικνύουν και τα περιστατικά σύγκρουσης των «αρνητών διοδίων» με το προπορευόμενο όχημα, στην προσπάθειά τους να προλάβουν το κλείσιμο της μπάρας.
Η παραβίαση των μπαρών στα διόδια είναι ακόμα πιο εύκολη για τους αναβάτες μοτοσικλετών, οι οποίοι περιμένουν καρτερικά εκ των δεξιών των ΙΧ και μόλις οι μπάρες ανοίξουν... εξαφανίζονται εν ριπή οφθαλμού.
Οι αναβάτες χρησιμοποιούν αναδιπλούμενες βάσεις πινακίδων οι οποίες “κρύβονται” εύκολα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούν τις πινακίδες κυκλοφορίας κάτω από το πίσω φτερό, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολα ορατές.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.