Phishing: Πώς θα αποφύγετε το «ψάρεμα» των καταθέσεών σας - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

15.8.23

Phishing: Πώς θα αποφύγετε το «ψάρεμα» των καταθέσεών σας


 

Phishing: «Χέρι» στις καταθέσεις μας προσπαθούν να βάλουν οι επιτήδειοι της ηλεκτρονικής απάτης, όμως οι ειδικοί τονίζουν ότι είναι στο δικό μας χέρι να τους κλείσουμε το δρόμο. Το «phishing» όχι μόνο συνεχίζεται, αλλά εξελίσσεται, και οι αρμόδιες Αρχές συνιστούν προσοχή.

 

Ολο και περισσότεροι πολίτες καταγγέλλουν ότι δέχονται μηνύματα είτε στο κινητό τους τηλέφωνο (SMS) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), όπου ένας φαινομενικά έμπιστος αποστολέας τούς ζητά τα προσωπικά τους στοιχεία, κυρίως τους κωδικούς τους. Παλαιότερα υποδύονταν συνήθως κάποια μεγάλη τράπεζα, όμως το τελευταίο δίμηνο έχουν πληθύνει οι αναφορές πως υποδύονται τον e-ΕΦΚΑ και την υπηρεσία eGov- KYC.

Παριστάνουν κάποιο ασφαλιστικό ταμείο, την εφορία, άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες, όμως όσο αληθοφανής κι αν φαίνεται ο αποστολέας ή και τα μηνύματα που λαμβάνει κάποιος, δεν μπορούν να μας βλάψουν, αν δεν πέσουμε στην παγίδα τους.

Phishing: Τα 9 SOS

Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας δίνει εννέα χρήσιμες συμβουλές ώστε να παραμείνουμε ασφαλείς:

1 Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-banking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για Ολους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κ.λπ.).

2 Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή e-mail που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.

3 Αν λάβατε κάποιο ύποπτο e-mail, προτού ενεργήσετε, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητά του.

4 Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου «phishing» έχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.

5 Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμη και αν το μήνυμα που λάβατε φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.

6 Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.