Αυτό είναι το Canadair CL-215 που συνετρίβη - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

27.7.23

Αυτό είναι το Canadair CL-215 που συνετρίβη


 Ένας αεροπυροσβέστης παγκόσμιου κύρους ιδιαίτερα μικρής παραγωγής. Ετσι χαρακτηρίζεται το αεροσκάφος, ένα από τα οποία συνετρίβη στην Κάρυστο.


Το Canadair CL-215 είναι ένα αεροπλάνο δίκινης ιστιοφορίας που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την Canadair, την οποία απέκτησε η Bombardier Aerospace στα τέλη της δεκαετίας του ’80.


Το CL-215 είναι γνωστό με πολλά παρατσούκλια, ανάλογα με το που χρησιμοποιούνται. Στη Γαλλία και την Ελλάδα είναι γνωστά ως Canadair (Κανανταίρ) από την κατασκευάστρια εταιρεία τους. Στον δυτικό Καναδά είναι γνωστά ως Πάπιες (Ducks).


Αυτό το εξαιρετικό αεροσκάφος είναι γνωστό για την ικανότητά του να καταπολεμά τις πυρκαγιές, ειδικά σε δύσβατες περιοχές, καθώς μπορεί να αντλεί νερό από κοντινές λίμνες ή θάλασσες και να το χρησιμοποιεί για την κατάσβεση της φωτιάς.


Η Ελλάδα προμηθεύτηκε τα πρώτα αεροπλάνα Canadair CL-215 τον Δεκέμβριο του 1975, με την αρχική αγορά 10 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Από τότε, τα Canadair CL-215 έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα, ένα φαινόμενο που είναι ιδιαίτερα συχνό κατά τους θερινούς μήνες.


Τα ατυχήματα των Ελληνικών Canadair CL-215

Ημερομηνία Περιοχή Απώλειες

26 Μαΐου 1977 Ίσθμια Κορινθίας 3

18 Ιουλίου 1978 Κρατικός Αερολιμένας Ιωαννίνων 0

9 Μαρτίου 1984 Αεροπορική Βάση Ελευσίνας 3

10 Σεπτεμβρίου 1992 Κεχριές 0

22 Αυγούστου 1993 Άνω Ροδίνη Αχαΐας 2

15 Ιουλίου 2000 Αργαλαστή Μαγνησίας 2

6 Ιουλίου 2006 Νέα Μάκρη 0

17 Ιουλίου 2015 Νεάπολη Λακωνίας 0

26 Ιουνίου 2016 Δερβενοχώρια 0

25 Ιουλίου 2023 Κάρυστος 2

 


Η Εξέλιξη του Canadair CL-215: Από το CL-215 στο CL-215T

Το 1987, η Canadair ανακοίνωσε μια νέα έκδοση του δημοφιλούς αεροσκάφους Canadair CL-215, το CL-215T. Αυτή η αναβαθμισμένη έκδοση περιλάμβανε σημαντικές βελτιώσεις στην ευστάθεια του αεροσκάφους μέσω αλλαγών στις πτέρυγες και το κάθετο σταθερό. Επιπλέον, το CL-215T εξοπλίστηκε με δυνατότερους κινητήρες τουρμοπρόπ Pratt and Whitney, αυξάνοντας την ικανότητά του σε απόδοση και αποτελεσματικότητα.


Η Canadair μετέτρεψε δύο υφιστάμενα αεροσκάφη CL-215 σε CL-215T το 1989 ως αεροσκάφη εξέλιξης, με την πρώτη πτήση της νέας έκδοσης να πραγματοποιείται στις 8 Ιουνίου 1989.

Ωστόσο, η Canadair έκανε μια απρόσμενη κίνηση: αντί να κατασκευάσει νέα αεροσκάφη CL-215T, αποφάσισε να προσφέρει πακέτα αναβάθμισης για τα υφιστάμενα CL-215, επιτρέποντας τους χρήστες να αναβαθμίσουν τα αεροσκάφη τους στο νέο πρότυπο.

Τον Φεβρουάριο του 2006, η Bombardier -η εταιρεία που είχε πλέον αποκτήσει την Canadair- ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει ξανά πακέτα αναβάθμισης για τους χρήστες του CL-215.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά Canadair CL-215

Κατασκευαστής: Canadair (Bombardier Aerospace)

Πρώτη πτήση: 23 Οκτωβρίου 1967

Παραγωγή: 1969-1990

Αριθμός παραγόμενων αεροσκαφών: 125

Πτήση και Διαστάσεις

Μέγιστη ταχύτητα πτήσης: 291 κόμβοι (340 mph, 550 km/h)

Εμβέλεια: 1,335 ναυτικά μίλια (1,535 μίλια, 2,470 km)

Επιταχυντική ικανότητα ανόδου: 1,290 ft/min (6.6 m/s)

Ελάχιστη απόσταση προσγείωσης: 1,350 m (4,430 ft)

Μήκος: 19.82 m (65 ft 2 in)

Ύψος: 8.92 m (29 ft 3 in)

Επιφάνεια φτερών: 100.3 m² (1,080 sq ft)

Απόδοση και Χωρητικότητα

Χωρητικότητα νερού: 5,455 λίτρα (1,200 Ιμπεριαλίδες γαλόνια)

Βάρος κενό: 12,065 kg (26,600 lb)

Μέγιστο βάρος απογείωσης: 19,730 kg (43,500 lb)

Πηγή