Πιο συγκεκριμένα:
1. Με βάση τη χωρητικότητα είναι πρώτος στον κόσμο με 393 εκατομμύρια DWT. Ακολουθούν η Κίνα με 302 εκατομμύρια, η Ιαπωνία με 237,7 η Σιγκαπούρη με 140,8 εκατομμύρια ενώ την 5άδα συμπληρώνει η Κορέα με 97,1 εκατομμύρια dwt.
2. Με βάση την αξία του είναι δεύτερος παγκοσμίως με 163 δισεκατομμύρια δολάρια. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 179,7 δισεκατομμύρια. Μετά την Ελλάδα στην τρίτη θέση είναι η Ιαπωνία με 155,8 δισεκατομμύρια, οι ΗΠΑ με 129,1 δισεκατομμύρια και η Νορβηγία με 73,7 δισεκατομμύρια.
Μέση ηλικία ελληνόκτητου στόλου: 9,99 έτη (στοιχεία Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών)
• Χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη)
• Υψηλή αξιοπιστία και ανταγωνιστικότητα
• Ευνοϊκότερες συνθήκες για την αντιμετώπιση των θεσμικών προκλήσεων της επόμενης περιόδου (π.χ. ανθρακικό αποτύπωμα
3. Όσον αφορά το ναυπηγικό πρόγραμμα η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι τρίτη με 20 εκατομμύρια gross tonnage. Πρώτη θέση είναι η Κίνα με 34,1 εκατομμύρια και στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 28,9 εκατομμύρια. Την 5άδα συμπληρώνουν η Ταϊβάν ε 12,5 εκατομμύρια και η Ν. Κορέα με 11,4 εκατομμύρια.
4. Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):