Ερώτημα στη Βουλή για την άμεση επίλυση των αιτημάτων των πληρωμάτων των πλωτών μέσων του Λιμενικού - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

30.6.22

Ερώτημα στη Βουλή για την άμεση επίλυση των αιτημάτων των πληρωμάτων των πλωτών μέσων του Λιμενικού


 Ερώτηση για την άμεση επίλυση των αιτημάτων των πληρωμάτων των πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος -Ελληνικής Ακτοφυλακής κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Νίκος Παπαναστάσης και Θανάσης Παφίλης. Αναφέρουν συγκεκριμένα:

“Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας έχει αναδείξει αρκετές φορές τα δίκαια αιτήματα του προσωπικού που υπηρετεί στα πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ). Οι ιδιαίτερες ανάγκες της συγκεκριμένης υπηρεσίας απαιτούν την άμεση επίλυση, όσων τα ίδια τα πληρώματα ζητούν εδώ και χρόνια. Σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων των τελευταίων δεκαετιών απ’ όλες τις κυβερνήσεις έχουν δυσχεράνει κατά πολύ το έργο του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος, ενώ έχει απολέσει κάθε κίνητρο παραμονής στα σκάφη. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών (Π.Ο.Λ.) με πρόσφατη επιστολή της προς το Υπουργείο Ναυτιλίας επαναφέρει στην επικαιρότητα μια σειρά από αυτά τα αιτήματα. Μεταξύ αυτών είναι οι προσλήψεις, τα διπλά έτη, το όριο ηλικίας, τα διπλά πληρώματα, οι οργανικές θέσεις πλωτών, μισθολογικά, επιδόματα κ.α. Αναλυτικότερα διεκδικούν:

  1. Στελέχωση όλων των πλωτών μέσων με το αναγκαίο προσωπικό. Σήμερα είναι υποστελεχωμένα.
  2. Να προσμετρώνται ως διπλά τα έτη για τους υπηρετούντες σε κατηγορία ΑΙ Πλοίων Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) και κατά το ήμισυ για τα υπόλοιπα. Να εξαιρούνται τα σκάφη κατηγορίας Ε, χωρίς να τεθεί έτος αναφοράς χρόνου έναρξης δικαιώματος.
  3. Επαναφορά του ορίου ηλικίας υπηρετούντων στα πλωτά στα 45 έτη, με αυτοδίκαιη αποδέσμευση από αυτά. Η παραμονή στα σκάφη μετά το όριο των 45 ετών δύναται εφόσον στέλεχος επιθυμεί με την προϋπόθεση ιατρικών εξετάσεων καταλληλότητας ανά 2 έτη εξετάζοντας την σωματική και ψυχική υγεία.
  4. Επιβάλλεται τροποποίηση Κανονισμού Λειτουργίας Πλοίων – Σκαφών ΛΣ, ώστε αυτά να στελεχώνονται με διπλά και τριπλά πληρώματα. Η σημερινή κατάσταση με τα μονά πληρώματα σε 24ωρη επιφυλακή εφ’ όρου ζωής δυσχεραίνει την οικογενειακή ζωή και την καθημερινότητα των πληρωμάτων.
  5. Πρέπει να σταματήσει άμεσα το παγιωμένο καθεστώς στις αποστολές κάθε σκάφους, ειδικά της κατηγορίας ΑΙΙ, να επιβαίνουν τέσσερα άτομα κι όχι τα έξι που προβλέπονται.
  6. Η ενιαία καταμέτρηση οργανικών θέσεων Λιμενικών Αρχών και Πλωτού έχει οδηγήσει σε απαράδεκτα, εξοντωτικά κι επικίνδυνα προγράμματα βαρδιών. Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι ίδιοι το σημερινό καθεστώς είναι σήμερα σκάφος – αύριο γραφείο – μεθαύριο τροχονομία – την επόμενη τηλεφωνητής κτλ. Απαιτείται η επαναφορά των οργανικών θέσεων σκαφών και αποδέσμευση από τις οργανικές των Λιμενικών Αρχών. Αντί να ενισχύεται η οργανική δύναμη των πλωτών και να διπλασιάζονται τα πληρώματα όπου αυτό είναι απαραίτητο, παρατηρείται η περαιτέρω αποδυνάμωση τους ακόμα και σε πλωτά με μονά πληρώματα προς ενίσχυση των λιμεναρχείων στα οποία ανήκουν.
  7. Χρειάζεται να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε ρουχισμό και Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) των πληρωμάτων και να προβλεφθεί η σταθερή και τακτική δωρεάν αντικατάσταση τους. Η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση να μετατρέπεται αυτή η ουσιαστική ανάγκη είτε σε ρουσφετολογική χορηγία, είτε να επιβαρύνει οικονομικά τον/την λιμενικό πρέπει να σταματήσει.
  8. Να αυξηθεί η ημερήσια αποζημίωση πληρώματος (πλεύσιμο) των 6 ευρώ, στα 18 ευρώ, όπως χορηγείται στο Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης από την στιγμή που χαρακτηρίστηκαν οι θέσεις των Διπλωματούχων Πλοιάρχων Γ΄ τάξης (ΔΠΓ) και των Διπλωματούχων Μηχανικών Γ΄ τάξης (ΔΜΓ) ως θέσεις ευθύνης, να χορηγηθεί και το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης.
  9. Όλοι οι Διπλωματούχοι Πλοίαρχοι Γ΄ τάξης (ΔΠΓ) και οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Γ΄ τάξης (ΔΜΓ) θα πρέπει να αμείβονται με την Α’ κατηγορία μισθολογικής κατάταξης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο Λιμενικό Σώμα τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες ΔΠΓ και ΔΜΓ (από Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, απευθείας κατάταξης από Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, από Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ και από Λιμενοφύλακες). Τη στιγμή που έχουν ίδια καθήκοντα, ίδιες ευθύνες, ίδια προσόντα, είναι απαράδεκτο να έχουν διαφορετικό μισθολόγιο. Ο διαχωρισμός θα μπορούσε να είναι μόνο για τη βαθμολογική εξέλιξη ανάλογα με τη σχολή αποφοίτησης.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να ενισχυθεί η στελέχωση των πλωτών μέσων του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
– Να προσμετρώνται ως διπλά τα έτη υπηρεσίας στα πλωτά.
– Να επανέλθει το όριο ηλικίας στα 45 έτη για όσους υπηρετούν στα πλωτά.
– Να προβλέπονται διπλά και τριπλά πληρώματα σε σκάφη που είναι σε 24ωρη επιφυλακή.
– Να πάψει το καθεστώς να επιβαίνουν σε αποστολές λιγότερα από 6 μέλη πληρώματος (ειδικά στα σκάφη κατηγορίας ΑΙΙ).
– Να μην προσμετρώνται τα πληρώματα στην οργανική σύνθεση της Λιμενικής Αρχής, που ανήκει το πλωτό και να μην αναλαμβάνουν καθήκοντα σε αυτήν.
– Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε ρουχισμό και Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) των πληρωμάτων και να προβλεφθεί η σταθερή και τακτική αντικατάσταση τους.
– Να αυξηθεί η ημερήσια αποζημίωση (πλεύσιμα) από 6 σε 18€.
– Να χορηγηθεί το αντίστοιχο επίδομα ευθύνης σε όλους τους ΔΠΓ και ΔΜΓ.
– Να αμείβονται όλοι όσοι έχουν θέσεις ευθύνης (ΔΠΓ – ΔΜΓ) με την Α’ κατηγορία μισθολογικής κατάταξης ανεξάρτητα από βαθμό και πτυχίο.”