Τον «γόρδιο δεσμό» της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία και της εισαγωγής εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών ρύπων που θα εξυπηρετεί το σύνολο του ναυτιλιακού κλάδου θα επιδιώξει να λύσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός στη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος (MEPC 81) που θα συνεδριάσει τον Μάρτιο στο Λονδίνο το διάστημα 18-22 Μαρτίου.
Πολλές είναι οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι οι οποίες ξεκινούν από τα διαφορετικά συμφέροντα τόσο «εντός» του ναυτιλιακού κλάδου όσο και μεταξύ χωρών (ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων). Ενδεικτικά, ένα σημαντικό εμπορικό χαρακτηριστικό της tramp ναυτιλίας είναι ότι τα πλοία της πλέουν σε ακανόνιστα εμπορικά δρομολόγια, αντί κατά μήκος σταθερών διαδρομών, όπως π.χ. συμβαίνει με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με τακτά δρομολόγια σε συγκεκριμένα λιμάνια. Τα δεύτερα που ανήκουν συνήθως και σε πολύ μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να επενδύσουν σε συγκεκριμένα καύσιμα, να ναυπηγήσουν τα ανάλογα πλοία και να εξασφαλίσουν τον εφοδιασμό τους. Τα πρώτα όμως δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο καθώς δεν γνωρίζουν κάθε φορά πιο λιμάνι θα πιάνουν. Χρειάζονται επομένως καύσιμα διαθέσιμα σε όλα τα λιμάνια.
Κίνητρα
Η αναζήτηση μιας πρότασης που θα επιβραβεύει τα πιο «πράσινα» πλοία και θα μειώνει τη διαφορά μεταξύ των συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων, ώστε αυτά να αναπτυχθούν γρήγορα και να είναι διαθέσιμα σε όλα τα λιμάνια, είναι το ζητούμενο για να λειτουργεί με ασφάλεια εφοδιασμού η ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται οι δύο προτάσεις του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS), που υποστηρίζονται και από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, και είναι συμβατές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας. Αυτές περιλαμβάνουν μέτρα τόσο τεχνικά όσο και οικονομικού χαρακτήρα.
Αυτό θα στείλει ένα αδιαμφισβήτητο μήνυμα στους παραγωγούς και τους προμηθευτές καυσίμων και θα μειώσει την ένταση των αερίων του θερμοκηπίου στο σύνολο του στόλου, εκτιμούν οι υποστηρικτές της πρότασης.
Η διαθεσιμότητα τέτοιων καυσίμων (με μηδενικές / σχεδόν μηδενικές εκπομπές GHG) για τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι τώρα ουσιαστικά ανύπαρκτη. Ο μηχανισμός Fund&Reward (Feebate) θα βοηθήσει στην επίτευξη ενός σημείου «απογείωσης» για την παραγωγή, διαθεσιμότητα και χρήση αυτών των καυσίμων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ώστε να ικανοποιηθεί το επίπεδο φιλοδοξίας που απαιτεί η αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ με το 5% έως 10% της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τη διεθνή ναυτιλία να παράγεται από μηδενικά / σχεδόν μηδενικά καύσιμα σε εκπομπές GHG, τεχνολογίες ή/και πηγές ενέργειας έως το 2030. Θα παρέχει επίσης κεφάλαια για τη στήριξη προγραμμάτων μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις αναπτυσσόμενες χώρες.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.