Πώς τοποθετείται η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών για το ΠΔ 83/2022 - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

21.5.24

Πώς τοποθετείται η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών για το ΠΔ 83/2022


 Με δελτίο τύπου, που απαντά σε προ ημερών ανακοίνωση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων με τίτλο «Ώρα αποφάσεων για την ασφάλεια των λιμανιών», η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων “ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ” αναφέρει πως «η μόνη ώρα που τους ενδιαφέρει, είναι η ώρα να ξεκινήσει η ολιγοπωλιακή εκμετάλλευση των λιμανιών της χώρας από αυτούς τους ίδιους. Και φυσικά δεν θα παραδεχτούν ποτέ ότι το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022 είναι κατ’ ουσία ένας «φωτογραφικός» Κανονισμός προδιαγραφών των ρυμουλκών πλοίων, που προσπαθεί να επιβάλλει ένα κανονιστικό πλαίσιο γεμάτο ασάφειες, σφάλματα και παράλογες προδιαγραφές και απαιτήσεις, με μοναδικό σκοπό να αποκλείσει από την αγορά το 90% των εν ενεργεία ρυμουλκών πλοίων και να δημιουργήσει συνθήκες κλειστού ολιγοπωλίου.


Ούτε βεβαίως θα ομολογήσουν ότι πρόκειται για ένα νομοθέτημα που αποτελεί προϊόν συμπαιγνίας που υιοθετήθηκε µε µια παρωδία διαβούλευσης, χωρίς καν να ανταλλάξουν απόψεις οι Φορείς της Ναυτιλιακής Κοινότητας, και «στήθηκε» μουγκά πίσω από τις πλάτες της ναυτιλιακής κοινότητας με την ευγενή συνεισφορά της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος.


Και φυσικά αποκρύπτουν ότι ο πλέον επίσημος Φορέας και Πολιτειακός Σύμβουλος το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος με επίσημη επιστολή, η οποία εστάλη την 08/05/2024 στον Υπουργό Ναυτιλίας κο Χρήστο Στυλιανίδη, συνοδευόμενη με την Έκθεση της Τεχνικής Επιτροπής που συγκάλεσε το ΝΕΕ καταγράφει ένα προς ένα τα σφάλματα, τις ασάφειες, του στρεβλούς και λανθασμένους υπολογισμούς που περιέχει το π.Δ. 83/2022, και εισηγείται ευθέως στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την αναγκαία και άμεση αναθεώρηση και τροποποίηση του συγκεκριμένου Προεδρικού Διατάγματος που εκδόθηκε την 12/12/2022».


Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων “ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ” συνεχίζει:


«Δεν θέλουν να γίνει γνωστό ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος τονίζει ότι το Π.Δ. 83/2022 «… δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα προσπαθεί να επιλύσει και, ως εκ τούτου, χρήζει τροποποιήσεων…», τις οποίες καταγράφει στην σχετική Έκθεση που απέστειλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας.


Πολλώ δε μάλλον δεν θέλουν να γίνει γνωστό ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο κοινοποιεί την επιστολή του και την Έκθεση του και στο Γραφείο του κου Πρωθυπουργού, λόγω της τεράστιας σημασίας του θέματος.


Να γιατί βάζουν μπροστά το δήθεν δίλημμα περί της ασφάλειας και για μια ακόμη φορά χρησιμοποιούν την εύκολη κινδυνολογία. Δεν μας λένε όμως όλη την αλήθεια, δεν μας λένε ότι το δυστύχημα του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙ» δεν σχετίζεται ούτε με το μέγεθος ούτε με την δύναμη έλξης του ρυμουλκού, αλλά με το ότι είχε ελλιπές πλήρωμα, διότι απουσίαζε ένα άτομο, ο ναύτης, από το τριμελές πλήρωμα, οπότε ο άτυχος πλοίαρχος, που έχασε τη ζωή του, έκανε το ολέθριο λάθος να δέσει τον κάβο σε μπίντα αντί στο γάντζο που διέθετε σύστημα άμεσης απελευθέρωσης.


Και στο ερώτημα αν οι προβλεπόμενες νέες διατάξεις του ΠΔ συμβάλλουν στη βελτίωση της ασφάλειας των ρυμουλκήσεων, ώστε να μην συμβαίνουν παρόμοια δυστυχήματα, η απάντηση δίδεται από την Μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου. ΚΑΜΜΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ! Το ανωτέρω ρυμουλκό μπορεί να ανελκυσθεί και να συνεχίζει να εργάζεται και υπό το καθεστώς των νέων απαιτήσεων, χωρίς κάποια παρέμβαση, ενώ άλλα υπερσύχρονα και νεοναυπηγηθέντα ρυμουλκά αποκλείονται ως μη πληρούντα τα κριτήρια ευστάθειας! Ενδεικτικό και αυτό της προχειρότητας και του παραλογισμού των νέων διατάξεων του ΠΔ 83/2022.


Γι αυτό μιλούν στον πληθυντικό για ατυχήματα και δυστυχήματα, αλλά δεν έχουν πουθενά σε όλη την ανακοίνωσή τους ένα στοιχειώδη κατάλογο για να μας πουν σε ποια αναφέρονται. Γιατί απλά δεν υπάρχουν!


Μιλούν υποτιμητικά για την Πανελλήνια Ένωσή μας και τολμούν να αποκαλούν δήθεν επαγγελματίες τους πλοιοκτήτες /μέλη μας σε όλη την Ελλάδα, οι σοβαροί επαγγελματίες – που σήμερα κόπτονται για την ασφάλεια – αλλάζουν κάθε χρόνο σε αγαστή συμπαιγνία με ανθρώπους της επιρροής τους – εντός κι εκτός του Υπουργείου Ναυτιλίας – τους όρους ασφάλειας των ρυμουλκών ανάλογα με τι τους βολεύει..! Είναι οι ίδιοι, που επειδή δεν τους βόλευε, αντέδρασαν λυσσαλέα πριν λίγα χρόνια για να μην εφαρμοστούν οι πρώτοι κανονισμοί των ΕΛ.ΠΕ. της Θεσσαλονίκης, που προέβλεπαν πιο ήπιες προϋποθέσεις αυστηροποίησης ως προς την ρυμούλκηση. Ας μας εξηγήσουν για παράδειγμα γιατί το 2018 το όριο ηλικίας των ρυμουλκών στα διυλιστήρια Ασπροπύργου ορίστηκε αιφνίδια – για λόγους ασφαλείας – στα 20 έτη και μετά χρόνο παρά χρόνο μεγαλώνει και σήμερα είναι 25. Ποιό είναι τελικά ασφαλές και ποιος και με τι το ορίζει? Μήπως να μην ξαναμπούμε σε επιβατηγό πλοίο φέτος το καλοκαίρι να πάμε στα νησιά μας γιατί είναι άνω των 30 ετών?


Για να τελειώνουμε στο ερώτημα τι Ώρα είναι η απάντηση είναι: «Ώρα να αναθεωρηθεί το τραγικό και απαράδεκτο ΠΔ 83/2022» όπως ακριβώς εισηγήθηκε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος με την επιστημονικά τεκμηριωμένη Έκθεση του.


Η Πανελλήνια Ένωσή μας ήταν και παραμένει σταθερή στην άποψή της, ναι στον εκσυγχρονισμό του κλάδου με ορθολογικά κριτήρια και μέσα από διάλογο. Δεν θέλουμε έναν Κανονισμό που αποτελεί εργαλείο για την εξυπηρέτηση συμφερόντων», καταλήγει το δελτίο τύπου που υπογράφουν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Λυμπουσάκης και Ιωάννης Ζουμπούλης, πρόεδρος και γεν. γραμματέας αντίστοιχα.

Πηγή Πηγή