Μ. Τραυλού: "Ο ελληνικός εφοπλισμός δεν έχει σπάσει κάποιο εμπάργκο" - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

11.6.22

Μ. Τραυλού: "Ο ελληνικός εφοπλισμός δεν έχει σπάσει κάποιο εμπάργκο"


Μήνυμα καταδίκης της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία αλλά και στήριξης του ελληνικού εφοπλισμού έστειλε η πρόεδρος Μελίνα Τραυλού στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε  μαζί με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης των Ποσειδωνίων 2022.


"Ως η πιο ισχυρή ναυτιλία του πλανήτη, κατέχοντας πάνω από το 30% των πλοίων μεταφοράς δεξαμενόπλοιων και LNG και γύρω στο 80% του ευρωπαϊκού αντίστοιχου στόλου γινόμαστε αντικείμενο καλής ή κακής κριτικής. Φυσικά όλοι, καταδικάζουμε την οποιαδήποτε βίαιη πράξη όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή από τη Ρωσία προς την Ουκρανία αλλά την ίδια ώρα δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη. Διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν κάνει κάτι παράνομο, δεν σπάει κάποιο εμπάργκο. Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις τηρούμε", είπε χαρακτηριστικά η κα Τραυλού για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από ελληνόκτητα πλοία.


Όπως ξεκαθάρισε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έρευνα το φορολογικό σύστημα για τη ναυτιλία. "δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία. Η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιο συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία" είπε χαρακτηριστικά.


Προτεραιότητες

"Προτεραιότητά μας ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα της ελληνικής ναυτιλίας και να προλαβαίνουμε τα κακώς κείμενα" είπε κ. Τραυλού απαντώντας σε σχετική ερώτηση. 


"Στη δική μας θητεία είναι να κατανοήσει ο κόσμος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο τη σημαντικότητα της ναυτιλίας όχι της ελληνικής αλλά γενικά της ναυτιλίας στη ζωή μας. Η ναυτιλία δεν είναι ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας εταίρος στρατηγικός σε κράτη, σε διεθνείς οργανισμούς. Επομένως η σημαντικότητα της ναυτιλίας μας δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό πρέπει να το διορθώσουμε. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο θέλουμε η Ευρώπη να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία που ελέγχει πάνω από 50% του ευρωπαϊκού στόλου. Και ειδικά τώρα με το πρόβλημα που έχει προκύψει λόγω της Ρωσίας, η Ευρώπη καταλαβαίνει την ανάγκη της ενεργειακής της απεξάρτησης. Η ναυτιλία θα διαδραματίσει μεγάλο και κρίσιμο ρόλο. Μετά την πρόσφατη συνάντηση με την Επίτροπο Μεταφορών αυτό έχει αρχίσει να γίνεται κατανοητό".


Περσικός Κόλπος

Ιδιαίτερα έντονη, για ακόμα μία φορά, ήταν η ομιλία της Προέδρου στην ανάγκη καταδίκης της κατάληψης των ελληνόκτητων τάνκερ στο Ιράν. 


"Δεν μπορούμε να ασκήσουμε κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης. Έχουν μεγαλύτερη γνώση. Γίνονται κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο. Πολλά πράγματα γίνονται σιωπηρά χωρίς να τα καταλαβαίνουμε. Καταδικάζουμε όπως όλοι οι διεθνείς οργανισμοί την πράξη των Ιρανών να πιάσουν τα πλοία μας. Είναι μία εντελώς παράνομη πράξη που φτάνει στα όρια της πειρατείας και μάλιστα από ένα κράτος. Δεν είναι ελληνικό θέμα αλλά διεθνές. Ευχόμαστε να μην επαναληφθεί".


Πράσινη μετάβαση

Η πρόεδρος της ΕΕΕ, διαφώνησε με την πολιτική βούληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει περιφερειακά μέτρα πλήττοντας τον ανταγωνισμό της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τάχθηκε υπέρ της υιοθέτησης μέτρων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Οι λύσεις για την απανθρακοποίηση τόνισε ότι πρέπει να είναι πρακτικές και βιώσιμες, λαμβάνοντας υπόψη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας.


"Οι ενέργειες που κάνουμε είναι πολυεπίπεδες. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είμαστε  παρόντες σε όλους τους οργανισμούς είτε τους ευρωπαϊκούς είτε τους διεθνείς και προσπαθούμε πάντα να τους βοηθήσουμε να διαμορφώσουν σωστές πολιτικές. Τώρα η Ευρώπη επιμένει στα μέτρα Fit55 και εμείς ως ναυτιλία επιμένουμε ότι η λύση πρέπει να είναι διεθνής και στα πλαίσια του ΙΜΟ. Αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στην Ευρώπη είναι ότι πως οι αποφάσεις πρέπει να έχουν γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας. Επομένως όταν παίρνει μέτρα που αφορούν μόνο την Ευρώπη το μόνο που κάνουν είναι ουσιαστικά να χτυπάνε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής Ναυτιλίας. Ο ανταγωνισμός δεν έρχεται μέσα από την Ευρώπη. Ο ανταγωνισμός έρχεται από την Ανατολή, όπως όλοι γνωρίζουμε, και καλό θα είναι να είμαστε προσεκτικοί στο πώς χειριζόμαστε την ευρωπαϊκή ναυτιλία. 


"Οποιοδήποτε νέο καύσιμο έχει κόστος, αυτό το κόστος αναγκαστικά, πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότι μετακυλίεται τελικά στον τελικό καταναλωτή. Οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζουν την απανθρακοποίηση.  Τα ζητήματα που χρειάζονται να απαντηθούν είναι τι είναι εφικτό, βιώσιμο και ασφαλές "


Τον λόγο πήρε και ο κ. Φαφαλιός προσθέτοντας πως "εάν ουσιαστικά υπήρχαν σήμερα τα καύσιμα, ήδη από  εχθές  θα τα χρησιμοποιούσαμε. Υπάρχει μεγάλη θέληση της ελληνικής ναυτιλίας όχι μόνο για απανθρακοποίηση αλλά επίσης για βελτίωση του υπάρχοντος στόλου".


Στήριξη της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης

Σε ο,τι αφορά την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα η Πρόεδρος είπε πως "βασικός στόχος είναι η εξυγίανση της ναυτικής εκπαίδευσης.  Μαζί με το Ευγενίδιο Ίδρυμα, έχουμε καταθέσει μία ολιστική μελέτη για τη ναυτική εκπαίδευση που κινείται σε αυτή την κατεύθυνση.  Νομίζω πως πέρα από το Υπουργείο Ναυτιλίας, και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να έχει εμπλοκή. Είμαστε υπερήφανοι για την ελληνική ναυτιλία και θέλουμε να συνεχίσουμε τις προσπάθειες ένταξης ολοένα και περισσότερων παιδιών στο επάγγελμα. Θα συνεχίσουμε βεβαίως να στηρίζουμε έμπρακτα και  τις ναυτικές ακαδημίες".


Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σημείωσε πως "Δεν θέλουμε οι ναυτικοί μας να μειώνονται. Κάθε χρόνο μπαίνουν παιδιά στις Ναυτικές Ακαδημίες, τα οποία αποφοιτούν και τα οποία δεν αντιμετωπίζουν ανεργία στο ναυτικό επάγγελμα. Και εμείς αγωνιούμε όσο αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, να αυξάνονται και οι Έλληνες ναυτικοί σε αυτά. Γι’ αυτό και πρέπει να εντείνει η πολιτεία και εμείς μαζί  τις προσπάθειές μας έτσι ώστε το σύστημα εκπαίδευσης ναυτικών μας και οι σχολές μας να εξυγιανθούν, να γίνουν πιο μοντέρνες έτσι ώστε πιο πολλά πλοία να έχουν πιο πολλά παιδιά".

 Της Αναστασίας Βαμβακά

Πηγή