Μέλος του Ν.Α.Τ.Ο. και το … Λιμενικό!!! - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

19.8.22

Μέλος του Ν.Α.Τ.Ο. και το … Λιμενικό!!!


 Λιμενικό δεν υπάρχει χωρίς σκάφη κι αεροσκάφη…

Η Ελλάδα μπήκε στο Ν.Α.Τ.Ο. το 1952.


Χρειάστηκαν, όμως, άλλα σχεδόν 70 χρόνια για να μπει και το Λιμενικό στο ΝΑΤΟ.


Ναι, αγαπητοί μας αναγνώστες…Σωστά διαβάσατε…


Κι εξηγούμε:


Για τη λειτουργική υποστήριξη των επιχειρησιακών πόρων των μελών του, το Ν.Α.Τ.Ο. ίδρυσε και λειτουργεί την N.S.P.A. (NATO Support & Procurement Agency) γνωστή επί μισό αιώνα (1961-2012) ως N.A.M.S.A. (NATO Maintenance and Supply Agency).


Εντός Ελλάδος, στην N.S.P.A., πέραν των Ενόπλων Δυνάμεων, συμμετέχουν από το 2011 το Πυροσβεστικό Σώμα και η ΕΛ.ΑΣ. !!!


Το Λιμενικό, όμως, το «χαβά» του!!!  


Βλέπετε, για την κεφαλαιώδους σημασίας λειτουργική υποστήριξη και τακτική συντήρηση του πανάκριβου εξοπλισμού του, αυτό επέλεξε τον «ορθό δρόμο» (μάλλον περί Γολγοθά πρόκειται) της περί (ΜΗ) προμηθειών δημοσίου νομοθεσία.


Αποτέλεσμα: Σχεδόν όλα τα εναέρια μέσα να είναι μακροχρόνια καθηλωμένα, ενώ τα ελάχιστα ενεργά, να λειτουργούν με τη μέθοδο του «καννιβαλισμού»…


Μαθαίνουμε, επίσης, ότι, η N.S.P.A. διαθέτει Πρόγραμμα Υποστήριξης Αεροπορίας (Aviation Support Program), που λειτουργεί με Συμπράξεις Υποστήριξης Αεροπλάνων (Fixed Wing Aircraft Support Partnership) και Συμπράξεις Υποστήριξης Ελικοπτέρων (Helicopter Support Partnership), που μεριμνούν για την τεχνική και εφοδιαστική υποστήριξη αεροπλάνων και ελικοπτέρων των κρατών-μελών της.  Στις ανωτέρω Συμπράξεις συμμετέχει η Ελλάδα καταβάλλοντας ανάλογο ετήσιο κόστος συμμετοχής.


Ποια είναι, όμως, τα πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή των Ελληνικών φορέων;;;


Με αυτή διασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων επιχειρησιακών πόρων, ενώ τα κράτη-μέλη απαλλάσσονται από τις χρονοβόρες, πολύπλοκες και συχνά άκαρπες διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες.  Με τη συμμετοχή τους στην N.S.P.A. τα κράτη-μέλη προμηθεύονται έγκαιρα τα υλικά και τις υπηρεσίες που απαιτούνται για τις επιχειρησιακές ανάγκες τους, μέσω των διαγωνιστικών διαδικασιών της N.S.P.A., η οποία χρησιμοποιεί διεθνές δίκτυο προμηθευτών, εξασφαλίζοντας άκρως ανταγωνιστικές προσφορές, οικονομίες κλίμακας και διασφάλιση υψηλών ποιοτικών κριτηρίων και προδιαγραφών.


Με λίγα λόγια, αποφεύγονται οι απίστευτα χρονοβόρες και εξοντωτικά γραφειοκρατικές διαγωνιστικές διαδικασίες του ν. 4412/2016 και της περί δημοσίων προμηθειών νομοθεσίας…


Μοναδικό μειονέκτημα: Το υψηλό πάγιο τέλος συμμετοχής


Επισήμως αποδεκτό στην N.S.P.A. το Λιμενικό έγινε, αρχικά, το 2020, οπότε έγινε μια πρώτη πλην όμως λεπτομερής καταγραφή των αναγκών (και προδιαγραφών) για την ολοκληρωμένη υποστήριξη του συνόλου των εναερίων μέσων του Λιμενικού.


Στη συνέχεια, η N.S.P.A. διενήργησε διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου, που για την επόμενη 5ετία και έναντι 20 εκατ. €, θα αναλάβει την επιχειρησιακή ανάταξη της Μ.Α.Λ.Σ. και της Μ.Ε.Λ.Σ., υποστηρίζοντας άμεσα τα ενεργά εναέρια μέσα τους, αλλά, κυρίως, ενεργοποιώντας σταδιακά τα επί πολλά έτη καθηλωμένα στο έδαφος αεροσκάφη τους.


Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι, ο ανάδοχος που θα αναδειχθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες από την N.S.P.A., θα είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του πλανήτη σε παροχή υπηρεσιών CAMO/AMO (Continuing Airworthiness Management Organization/Approved Maintenance Organization).


Εμείς, θα παρακολουθήσουμε αυτή την ομολογουμένως σημαντικότατη εξέλιξη για την λειτουργική/τεχνική υποστήριξη των εναερίων μέσων του Λιμενικού και θα σας ενημερώνουμε για τα επόμενα στάδια προόδου της.


Στην παρούσα φάση, θέλουμε καταρχάς να συγχαρούμε τους συντελεστές αυτής της εξέλιξης (είτε είναι στην ενέργεια είτε εν αποστρατεία) και να ευχηθούμε ίδια ή ανάλογη λύση να εξευρεθεί και για τα πολύπαθα και μαρτυρικά μέσα επιφανείας (πλωτά) του Λιμενικού.


Γιατί, Λιμενικό δεν υπάρχει χωρίς σκάφη και αεροσκάφη…

Πηγή