Στόλος πλοίων με ντίζελ σαλπάρει προς την Ευρώπη με στόχο την ενεργειακή ασφάλεια - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

19.8.22

Στόλος πλοίων με ντίζελ σαλπάρει προς την Ευρώπη με στόχο την ενεργειακή ασφάλεια


 Ένας στόλος πλοίων που μεταφέρει ντίζελ, ένα από τα σημαντικότερα καύσιμα παγκοσμίως, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές που αντιμετωπίζουν απειλές για την ενεργειακή ασφάλεια από τις υψηλές θερμοκρασίες, την εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου και τις ρωσικές διαταραχές στην παροχή του αερίου, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.


Πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια είναι έτοιμα να κινηθούν από την Ασία προς την Ευρώπη μέχρι στιγμής τον Αύγουστο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Vortexa. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε πέντε μήνες σε επίπεδο βαρελιών ανά ημέρα. Οι μεταφορές από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη πρόκειται επίσης να αυξηθούν.


Οι αυξανόμενες ροές ντίζελ - το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κλπ - προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αντβέρπης (ARA) σε σχέση με την Ασία, δήλωσαν traders. Η παραπαίουσα οικονομία της Κίνας και η εποχιακή ύφεση της ζήτησης στην Ινδία συνέβαλαν επίσης στην υπερπροσφορά στην Ασία, πρόσθεσαν.


Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας μια στενότητα εφοδιασμού που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των αποθεμάτων που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από το χειμώνα. 


Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.


Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν ένα μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.


"Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής - Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια", δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλυτής της Vortexa στην Ασία. 


Η μεταστροφή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να ενισχύει την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα αλλάξουν καύσιμα. Η πρόσθετη ζήτηση που προκάλεσε την στροφή αυτή είναι "συντριπτικά συγκεντρωμένη" στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε ο IEA. Την ανοδική της άποψη υποστήριξε και η Goldman Sachs.

Πηγή