Σημειώνεται ότι κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Νοεμβρίου του 2021 με το 2020 είχε σημειωθεί αύξηση κατά 0,3%.
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,3% τον μήνα Νοέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Νοεμβρίου 2021. Μείωση κατά 2,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Στα $156,14 δισ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τον προηγούμενο μήνα η VesselsValue, η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου αποτιμάται στα επίπεδα των $156,14 δισ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως, μετά την Κίνα που βρίσκεται στη 2η θέση με αξία στόλου $190,1 δισ. και την Ιαπωνία που καταλαμβάνει την 1η θέση με αξία στόλου $196,6 δισ.
Με βάση την κατάταξη των τοπ 10 χωρών, βάση όλων των τύπων πλοίων που καλύπτει (Bulker, Tanker, Container, Reefer, Small Dry, LNG, LPG, Vehicle Carriers, RoRo, Cruise, OSV , OCV, MODU και CTV), την 4η θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ με αξία στόλου $98,68 δισ., ενώ ακολουθούν στην 5η και 6η θέση η Σιγκαπούρη με $80,3 δισ. και η Ν. Κορέα με $65,9 δισ.
Επίσης, στην 7η θέση με αξία στόλου $64,34 δισ. βρίσκεται η Γερμανία, στην 8η θέση με $56,69 δισ. η Νορβηγία, στην 9η η Βρετανία με $54,09 δισ. και στην 10η η Ελβετία με $47,6 δισ.
Να σημειωθεί πως ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει αξία $56,28 δισ., τοποθετεί την Ελλάδα στην 1η θέση στη συγκεκριμένη αγορά. Η χώρα μας βρίσκεται επίσης στην 2η θέση παγκοσμίως στον στόλο LNG carriers, με τον ελληνόκτητο στόλο να έχει αξία $29,1 δισ.