ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 0,6% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

1.2.23

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 0,6% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο


 Μείωση της τάξης του 0,6% κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον μήνα Νοέμβριο του 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχο μήνα 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Σημειώνεται ότι κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Νοεμβρίου του 2021 με το 2020 είχε σημειωθεί αύξηση κατά 0,3%.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,3% τον μήνα Νοέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Νοεμβρίου 2021.  Μείωση κατά 2,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.

Στα $156,14 δισ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τον προηγούμενο μήνα η VesselsValue, η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου αποτιμάται στα επίπεδα των $156,14 δισ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως, μετά την Κίνα που βρίσκεται στη 2η θέση με αξία στόλου $190,1 δισ. και την Ιαπωνία που καταλαμβάνει την 1η θέση με αξία στόλου $196,6 δισ.

Με βάση την κατάταξη των τοπ 10 χωρών, βάση όλων των τύπων πλοίων που καλύπτει (Bulker, Tanker, Container, Reefer, Small Dry, LNG, LPG, Vehicle Carriers, RoRo, Cruise, OSV , OCV, MODU και CTV), την 4η θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ με αξία στόλου $98,68 δισ., ενώ ακολουθούν στην 5η και 6η θέση η Σιγκαπούρη με $80,3 δισ. και η Ν. Κορέα με $65,9 δισ.

Επίσης, στην 7η θέση με αξία στόλου $64,34 δισ. βρίσκεται η Γερμανία, στην 8η θέση με $56,69 δισ. η Νορβηγία, στην 9η η Βρετανία με $54,09 δισ. και στην 10η η Ελβετία με $47,6 δισ.

Να σημειωθεί πως ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων έχει αξία $56,28 δισ., τοποθετεί την Ελλάδα στην 1η θέση στη συγκεκριμένη αγορά.  Η χώρα μας βρίσκεται επίσης στην 2η θέση παγκοσμίως στον στόλο LNG carriers, με τον ελληνόκτητο στόλο να έχει αξία $29,1 δισ.