Για την οικονομική και στρατηγική θέση του λιμανιού του Πειραιά που από περιφερειακός λιμένας έχει μετατραπεί σε σημαντικό διεθνή κόμβο σε όλους τους τομείς της δραστηριότητας, μιλά στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του ΟΛΠ, κ. Yu Zenggang.
«Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε το μεγάλης κλίμακας επενδυτικό σχέδιο, συμπεριλαμβανομένων σε αυτό τυχόν τροποποιήσεων που κρίνονται απαραίτητες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη Σύμβαση Παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο», αναφέρει ο ίδιος. Μέρος του επενδυτικού σχεδίου αποτελεί η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας «και έχει μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία συνολικά» όπως επισημαίνει ο ίδιος προσθέτοντας πως «στόχος του είναι να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε προορισμό homeport στον χάρτη της διεθνούς κρουαζιέρας».
Προσθέτει ότι από το 2016, όταν «η COSCO SHIPPING άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές».
Ο κ. Yu Zenggang μιλάει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το «όραμα της εταιρείας για ένα Πράσινο Λιμάνι του Πειραιά» σημειώνοντας πως «κατά τη διάρκεια της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, ο Λιμένας έλαβε τρεις πιστοποιήσεις ISO για την Ποιότητα, το Περιβάλλον και την Ενεργειακή Διαχείριση, σηματοδοτώντας την αριστεία και τη δέσμευσή μας στη διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων, την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης και την καταπολέμηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».
Κατά την τελευταία δεκαετία επιτεύχθηκε αξιοσημείωτη ανάπτυξη βάσει σαφούς στρατηγικού σχεδίου και φιλόδοξων στόχων που καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε. Μέσα σε λίγα μόνο χρόνια, το άλλοτε περιφερειακό λιμάνι μετατράπηκε σε σημαντικό διεθνή κόμβο σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, ενώ παράλληλα αναδείχθηκε ο ρόλος της χώρας στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές, τον τουρισμό και το εμπόριο. Σήμερα, το Λιμάνι του Πειραιά είναι ένα από τα κορυφαία λιμάνια της Μεσογείου και ένα από τα πέντε κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης. Επίσης, σε παγκόσμιο επίπεδο από την 93η θέση το 2010, ο λιμένας συγκαταλέγεται στους 30 κορυφαίους λιμένες του κόσμου, με σημαντική συμβολή στην τοπική οικονομία και βιομηχανία.
Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συμβάλει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και την κοινωνική ανάπτυξη της Ελλάδας και είναι απολύτως ευθυγραμμισμένη με τα συμφέροντα του ελληνικού κράτους και του ελληνικού λαού. Επιπλέον, από το 2016, όταν η COSCO SHIPPING άρχισε να ελέγχει και να λειτουργεί το Λιμάνι του Πειραιά, η εταιρεία έχει προσφέρει στην τοπική κοινωνία περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας σε συναφείς υπηρεσίες, συνεισφέροντας 1,4 δισ. ευρώ σε επενδύσεις, φόρους, δασμούς και κοινωνικές εισφορές. Η ΟΛΠ Α.Ε. σκοπεύει όχι μόνο να διατηρήσει τα επιτευχθέντα αποτελέσματα, αλλά και να δημιουργήσει περαιτέρω ανάπτυξη, αξιοποιώντας πλήρως τη δυναμική του Λιμένα ως κόμβος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Μετά από 10 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης και έχοντας ανεβάσει το λιμάνι του Πειραιά από την 93η στην 26η θέση παγκοσμίως, η τρέχουσα ετήσια χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων είναι 7,2 εκατομμύρια TEU. Το 2019, διακινήθηκαν περισσότερα από 5,65 TEU (εμπορευματοκιβώτια).
Σύμφωνα με το Επενδυτικό μας Σχέδιο έχουμε ολοκληρώσει την αναβάθμιση του Προβλήτα Ι και έχουμε προχωρήσει στην αγορά νέου εξοπλισμού με τον οποίο θα αυξηθεί περαιτέρω η συνολική χωρητικότητα του Λιμένα.
Το λιμάνι του Πειραιά αγκαλιάζει νέες και καθαρότερες πηγές ενέργειας και έχει γίνει το ίδιο παραγωγός ενέργειας μέσω της εγκατάστασης ενός φωτοβολταϊκού πάρκου εντός του λιμανιού, ήδη από το 2016, παράγοντας σήμερα 430 KWp πράσινης ενέργειας μέσω ηλιακών πάνελ. Η ηλεκτροκίνηση και οι ηλεκτρικές εφαρμογές φόρτισης σχεδιάζονται επίσης για το εγγύς μέλλον, τόσο για τις ανάγκες του ίδιου του Λιμένα όσο και για χρήση τους από τρίτους. Υιοθετούμε τη φιλοδοξία της Ευρώπης να αποτελέσει την πρώτη περιοχή μηδενικών εκπομπών παγκοσμίως έως το 2050 και να αναλάβει στρατηγικό ρόλο στην υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Από τη μεριά μας δεσμευόμαστε να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων στο περιβάλλον και στηρίζουμε τα πλοία στις προσπάθειές τους να μειώσουν στο ελάχιστο τις εκπομπές διοξειδίου.
Ειδικότερα, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει ήδη καταρτίσει έναν οδικό χάρτη μείωσης των ρύπων έως το 2030, ο οποίος περιλαμβάνει ποικίλες δράσεις και πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκπομπών, επενδύσεις σε υποδομές καθαρής ενέργειας, χρήση νέων τεχνολογιών εντός του σύγχρονου ψηφιοποιημένου περιβάλλοντος, συνεχή παρακολούθηση του θαλάσσιου οικοσυστήματος και διασφάλιση της πλήρους ευθυγράμμισης όλων των έργων και των λειτουργιών του Λιμένα με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και πρότυπα. Πολλές διακρίσεις, πιστοποιήσεις και βραβεία σηματοδοτούν την πρόοδό μας προς αυτή την κατεύθυνση, όπως το '' ECO PORT '' PERS από τον κορυφαίο ευρωπαϊκό οργανισμό. Επιπλέον, ο Λιμένας συμμετέχει ενεργά σε μια σειρά ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών έργων και πρωτοβουλιών που υποστηρίζουν το όραμα της εταιρείας για ένα Πράσινο Λιμάνι του Πειραιά. Τέλος, ο Λιμένας περιλαμβάνεται στον δείκτη ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και είναι μία από τις «Βιώσιμες Εταιρείες στην Ελλάδα το 2022».
Και φέτος ο ΟΛΠ, ως το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι με ηγετικό ρόλο στην περιοχή της Μεσογείου, συμμετείχε στα Ποσειδώνια καθώς θέλαμε να τιμήσουμε αυτήν την εμβληματική διεθνή έκθεση, που αποτελεί σημείο συνάντησης για την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Ταυτόχρονα, τα Ποσειδώνια αποτελούν μια εξαιρετική πλατφόρμα ανταλλαγής και ανάδειξης των ισχυρών επιτευγμάτων της ΟΛΠ Α.Ε. για το λιμάνι του Πειραιά ως κόμβο ενιαίας διεθνούς εξυπηρέτησης για όλες τις λιμενικές υπηρεσίες, παρέχοντας αποδεδειγμένη αριστεία σε όλους τους τομείς.
Το πιο σημαντικό μήνυμα από την έκθεση και τις συνομιλίες που είχα την ευκαιρία να έχω τόσο με εκπροσώπους του κλάδου όσο και με υψηλόβαθμους επισκέπτες, είναι ότι η Ελλάδα παραμένει το πιο ενεργητικό κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και παράγοντας ανάπτυξης. Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα καίρια ζητήματα του σήμερα, όπως η ενεργειακή μετάβαση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, είναι ιδιαίτερα υψηλή με πλήθος σχετικών πρωτοβουλιών σε εξέλιξη. Το γεγονός αυτό μας γεμίζει με αισιοδοξία και σιγουριά ότι είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε συλλογικά τις προκλήσεις της βιομηχανίας που έχουμε μπροστά μας και να λειτουργήσουμε ως πρότυπο για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.