Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού» - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

1.11.22

Πρεμιέρα για το «καλάθι του νοικοκυριού»


 Πρεµιέρα κάνει αύριο, Τετάρτη 2 Νοεµβρίου, το «καλάθι του νοικοκυριού», πρωτοβουλία µε την οποία η κυβέρνηση φιλοδοξεί να παρουσιάσει στους καταναλωτές ένα «καλάθι» µε 51 βασικά προϊόντα σούπερ µάρκετ σε τιµές χαµηλότερες ει δυνατόν από αυτές που επικρατούν σε κάθε κατηγορία και στις οποίες δεν θα γίνονται µεγάλες ανατιµήσεις.

Χθες υπεγράφη και η σχετική υπουργική απόφαση µε την οποία καθορίζεται ο ακριβής κατάλογος των προϊόντων του «καλαθιού» και οι λεπτοµέρειες εφαρµογής του µέτρου.

Το προσωπικό των αλυσίδων εργάζεται πυρετωδώς τις τελευταίες ηµέρες, ενώ την ίδια ώρα το γεγονός ότι το υπουργείο Ανάπτυξης στην τροπολογία στην οποία προχώρησε για να νοµοθετήσει το «καλάθι» πρόταξε το φυλλάδιο ως µέσο ενηµέρωσης των καταναλωτών, ενδεχοµένως οδηγήσει αλυσίδες στην αλλαγή στρατηγικής που ακολουθούν από την αρχή της λειτουργίας τους.

Υπενθυµίζεται ότι, σύµφωνα µε την υπουργική απόφαση, οι αλυσίδες µε ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ (µε βάση τον ισολογισµό της προηγούµενης χρήσης) είναι υποχρεωµένες να αποστέλλουν τον κατάλογο µε τα προϊόντα που θα περιλαµβάνονται στο «καλάθι» κάθε Τετάρτη, έως τις 9 π.µ.

Το 2021 τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ είχαν οι αλυσίδες «Σκλαβενίτης», «ΑΒ Βασιλόπουλος», Lidl, Μy Market, «Μασούτης», Γαλαξίας, «ΑΝΕ∆ΗΚ Κρητικός», Market In, ΣΥΝΚΑ (σ.σ. η δραστηριότητα λιανεµπορίου έχει εξαγορασθεί από τη «Μασούτης»), Bazaar, «Χαλκιαδάκης», Συνεργαζόµενοι Παντοπώλες (εξαγοράστηκαν πρόσφατα από την «ΑΝΕ∆ΗΚ Κρητικός»).στη δράση θα συµµετέχει εθελοντικά και το ηλεκτρονικό σούπερ µάρκετ e-fresh.gr.

Αν και στην υπουργική απόφαση δεν προβλέπεται κάτι σχετικό, η νοµοθετική ρύθµιση (άρθρο 87 του νόµου 4986/2022) προβλέπει τη δυνατότητα προαιρετικής συµµετοχής στο µέτρο και επιχειρήσεων σούπερ µάρκετ µε τζίρο κάτω των 90 εκατ. ευρώ. Σύµφωνα µε πληροφορίες, κάποιες µεσαίες αλυσίδες, αλλά και κάποιες από τις ηλεκτρονικές πλατφόρµες παραγγελιοληψίας και διανοµής που έχουν αναπτύξει και δική τους δραστηριότητα λιανικής, εξετάζουν το ενδεχόµενο συµµετοχής στη δράση.

Αρµόδια αρχή για τον έλεγχο εφαρµογής του «καλαθιού του νοικοκυριού» ορίζεται η διεύθυνση διαχείρισης δεδοµένων, στατιστικής και εποπτείας ηλεκτρονικού εµπορίου της ∆ιυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (∆ΙΜΕΑ). Οι κυρώσεις για µη αποστολή ή ελλιπή αποστολή καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους (διοικητικό πρόστιµο ύψους 5.000 ευρώ για κάθε ηµέρα καθυστέρησης αποστολής πλήρους καταλόγου) επιβάλλονται µε απόφαση του διοικητή της ∆ΙΜΕΑ.


Πηγή