Για μια ακόμη χρονιά η ελληνική ναυτιλία πιστοποίησε την κυριαρχία της στις θάλασσες.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγόρασαν τα περισσότερα πλοία το 2023, ενώ έκαναν τις περισσότερες παραγγελίες για ναυπηγική.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες παρήγγειλαν την κατασκευή 164 πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες, μπροστά από τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες με 144.
Ελληνική πρωτιά
Μετά την Ελλάδα και την Ιαπωνία, ακολούθησαν η Σιγκαπούρη και η Κίνα στην τρίτη και τέταρτη θέση στην κατάταξη, με 110 και 92 παραγγελίες, αντίστοιχα. Συνολικά, έγιναν 2.420 παραγγελίες το 2023, παγκοσμίως.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν διπλάσιο αριθμό πλοίων 164 σε σύγκριση με τις 81 συμβάσεις που είχαν υπογράψει το 2022, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Greek City Times.
Συγκεκριμένα:
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 87 τάνκερ έναντι 39 που παρήγγειλαν Ιάπωνες ιδιοκτήτες.
Παρήγγειλαν επίσης 57 φορτηγά χύδην, με τους Ιάπωνες ιδιοκτήτες και πάλι στη δεύτερη θέση με 37.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έκαναν μόνο δύο παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέρυσι.
Στις εταιρείες μεταφοράς αερίου, οι πλοιοκτήτες με έδρα την Ιαπωνία πρωτοστάτησαν πέρυσι με 25 πλοία, ενώ οι Έλληνες ήταν στη δεύτερη θέση με 14 παραγγελίες, ακολουθούμενοι από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη.
Αγορές πλοίων
Οι ναυτιλιακές εταιρείες με ελληνικά συμφέροντα κυριάρχησαν και στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων με τον αριθμό να φτάνει τα 233 πλοία από τα συνολικά 1.731 πλοία που άλλαξαν χέρια πέρυσι, ποσοστό 13,4%.
Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες αγόρασαν 157 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, διπλάσια από τα 77 πλοία μεταφοράς χύδην που απέκτησαν οι Κινέζοι πλοιοκτήτες, οι οποίοι βρέθηκαν στη δεύτερη θέση μπροστά από τους τρίτους Τούρκους ιδιοκτήτες.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν επίσης οριακά στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια αγοράζοντας 49 μπροστά από τους Κινέζους αγοραστές με 46 συμφωνίες
Μακράν πρώτη στη ναυπήγηση πλοίων η Κίνα
Η Κίνα ήταν μακράν η πιο επιτυχημένη ναυπηγική χώρα πέρυσι, αφού τα ναυπηγεία της κέρδισαν σχεδόν τις μισές από τις 1.845 παραγγελίες σε όλους τους μεγάλους τομείς, όπως φορτηγά ξηρού φορτίου χύδην, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και φυσικό αέριο.
Οι Κινέζοι ναυπηγοί έλαβαν 859 από τις παραγγελίες που δόθηκαν το 2023, σε σύγκριση με 191 για τα ιαπωνικά ναυπηγεία και 177 για τη Νότια Κορέα.
Η Κίνα κυριάρχησε σε κάθε τομέα, με εξαίρεση τις εταιρείες μεταφοράς φυσικού αερίου, όπου κέρδισε 56 παραγγελίες σε σύγκριση με 62 των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, που πρωτοστατούν στην κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.