«Όταν ξεκινάει μια φουσκωτή λέμβος, όπως είδαμε προχθές στο ναυάγιο της Σάμου με 12 άτομα- έχουμε δει και με 40 άτομα να ξεκινάνε- με 8 και 9 μποφόρ είναι δεδομένο ότι αυτή η λέμβος θα ανατραπεί, θα αναποδογυρίσει. Είναι δεδομένο ότι άνθρωποι χωρίς σωσίβιο, όταν υπάρχουν μέσα βρέφη, ηλικιωμένοι, γυναίκες, κυοφορούσες, άνθρωποι με κινητικά προβλήματα, κάποιοι από αυτούς θα πνιγούν όταν δεν φέρουν σωστικό εξοπλισμό» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κοκκάλας.
«Στο ναυάγιο του Καφηρέα στην Εύβοια, κανένας δεν έφερε σωσίβιο, τουλάχιστον κανένας από τους διασωθέντες αλλά και οι πληροφορίες που έχουμε ήταν ότι μάλλον δεν υπήρχε καθόλου σωστικός εξοπλισμός στο σκάφος, ούτε καν στοιχειώδης, δηλαδή ένα ατομικό σωσίβιο» συμπλήρωσε. Οι έρευνες, προσέθεσε συνεχίζονται κανονικά με σκάφη του Λιμενικού και με εναέρια μέσα, ωστόσο «όσο περνάνε οι ώρες, τόσο λιγότερες είναι οι ελπίδες να βρεθεί κάποιος». Ο κ. Κοκκάλας σημείωσε ότι σύμφωνα με τους διασωθέντες επέβαιναν στο σκάφος περίπου 68 άτομα και μέχρι στιγμής έχουν ανευρεθεί 11 άτομα, ωστόσο ο αριθμός δεν είναι ποτέ ακριβής.
Οι ροές δεν σταμάτησαν ποτέ, είναι αυξημένες, είναι καθημερινές, επισήμανε ο κ. Κοκκάλας. «Μόνο τη Δευτέρα από το πρωί μέχρι την Τρίτη τα ξημερώματα είχαμε 11 περιστατικά με 525 άτομα που επιχείρησαν να εισέλθουν ανεπιτυχώς στα ελληνικά χωρικά ύδατα και χθες μόνο είχαμε άλλα 270 άτομα σε 9 περιστατικά. Οπότε δύο μέρες τώρα, εξαιρούμε το ναυάγιο του Καφηρέα, μιλάμε για περίπου 1.000 άτομα που επιχείρησαν να εισέλθουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κοκκάλας, σημειώνοντας ότι οι εθνικότητες των προσφύγων και μεταναστών είναι περισσότερο πλέον από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν, Αίγυπτο και Σύροι πολύ λιγότεροι σε σχέση με περασμένες περιόδους.
Αναφορικά με την χθεσινή παρενόχληση σκάφους του ελληνικού λιμενικού από τουρκική ακταιωρό, ο κ. Κοκκάλας επισήμανε πόσο σημαντικό ήταν που βρισκόταν σκάφος της δύναμης Frontex εκεί και το κατέγραψε «γιατί το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε συνηθίσει να είναι ο λόγος μας εναντίον του λόγου τους και πολλές φορές ο λόγος μας δεν είναι πιστευτός».
«Δυστυχώς δεν είναι πιστευτός, οπότε ευτυχώς που καταγράφηκε και θα προωθηθεί και στον οργανισμό Frontex» τόνισε.
Όπως είπε στην συνέχεια ο κ. Κοκκάλας, σε μια έρευνα-διάσωση, είτε αυτή γίνεται στα ελληνικά είτε στα τουρκικά χωρικά ύδατα, αναλόγως το εύρος της επιχείρησης, μπορεί όντως να ζητηθεί η συνδρομή από μία εκ των δύο χωρών, είτε η Ελλάδα από την Τουρκία να ζητήσει είτε η Τουρκία από την Ελλάδα.
«Μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Εμείς, για παράδειγμα, στο περιστατικό το χθεσινό, αναζητούσαμε 8 άτομα και είχαμε και εναέρια, ήταν καλές οι καιρικές συνθήκες, είχαμε αρκετά παραπλέοντα πλοία δεσμευμένα, είχαμε τον Frontex. Δεν θέλαμε τη συνδρομή της τουρκικής ακτοφυλακής καθόσον πιστεύαμε τα μέσα ήταν αρκετά προκειμένου να καλυφθεί όλη η περιοχή έρευνας και διάσωσης. Αντίστοιχα, πιθανόν να πιστεύει σε ανάλογα περιστατικά και η απέναντι πλευρά ότι δεν χρειάζονται την υποστήριξη των ελληνικών αρχών. Όταν βλέπουμε λοιπόν ότι προσπαθούν να κάνουν έρευνα και διάσωση με την επίδειξη οπλισμού, όταν σε μία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που συμμετέχουν κοινοτικά μέσα κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς που όχι μόνο θέτουν σε επικινδυνότητα το πλήρωμα το δικό τους και το δικό μας, αλλά θέτουν σε κίνδυνο και τις ζωές οποιουδήποτε από τους αγνοούμενους, για ποια συνεργασία μπορούμε να μιλήσουμε τη δεδομένη στιγμή, όταν η μεν μία ακτοφυλακή προσπαθεί να σώσει ναυαγούς και δεν προσπαθεί να δημιουργήσει ναυαγούς;» υπογράμμισε ο εκπρόσωπος τύπου του Λιμενικού Σώματος.
«Το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχουμε χειρότερα σε τέτοια περιστατικά με επικίνδυνους ελιγμούς, με προκλητικότητα, οφείλεται καθαρά στη ναυτοσύνη των ελληνικών πληρωμάτων και στην ψυχραιμία τους» τόνισε ο κ. Κοκκάλας. Αναφερόμενος στο βίντεο, περιέγραψε χαρακτηριστικά «την ώρα που διέρχεται από την πλώρη του πλοίου ανοιχτής θαλάσσης, η τουρκική ακταιωρός, αν δεν γινόταν ο απαραίτητος χειρισμός, ο ψύχραιμος χειρισμός του Έλληνα κυβερνήτη, θα μιλάγαμε για άλλες καταστάσεις και πιστέψτε με ότι οι ναυαγοί δεν θα ήταν από την πλευρά τη δική μας. Δεν είναι απειλητικό ή οτιδήποτε. Με βάση τα δεδομένα, όταν η πλώρη ενός πολύ μεγαλύτερου πλοίου και άλλου υλικού χτυπήσει ένα άλλο πλοίο στη μέση, τελειώσαν όλα, δεν χρειάζεται να πούμε κάτι άλλο».
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.