Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη Ελληνική Belharra: Αυτοψία του Πρωθυπουργού στα Γαλλικά ναυπηγεία - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

5.2.23

Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη Ελληνική Belharra: Αυτοψία του Πρωθυπουργού στα Γαλλικά ναυπηγεία


Σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού και εν αναμονή των αποφάσεων για τις καινούργιες κορβέτες του Στόλου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο την εβδομάδα που έρχεται να επισκεφθεί τα Γαλλικά ναυπηγεία στη Lorient όπου ήδη «χτίζεται» η πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belharra. Συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός είναι πιθανό την ερχόμενη Πέμπτη να μεταβεί από τις Βρυξέλλες στο Γαλλικό λιμάνι προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία κατασκευής των Ελληνικών πλοίων και να αποκτήσει προσωπική εικόνα για το μεγαλύτερο εν εξελίξει εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Ταυτόχρονα εάν όντως πραγματοποιηθεί η επίσκεψη αναμένεται να συζητήσει σχετικά και με το πρόγραμμα των κορβετών καθώς οι Γάλλοι της Νaval Group μαζί με τους Ιταλούς της Fincantieri αποτελούν τις δύο ισχυρούς μονομάχους στη  «ναυμαχία» για το επόμενο μεγάλο deal του Πολεμικού Ναυτικού. Αν και το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται μια ανάσα πριν από την προκήρυξη των Εθνικών εκλογών και όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα δείχνουν προς το παρόν να έχουν «παγώσει» η κίνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν αποκλείεται να επιφέρει εξελίξεις.


Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα απόκτησης καινούργιων κορβετών παραμένει ανοιχτό με τη νέα ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού να επιθυμεί σύμφωνα με πληροφορίες να μη χαθεί χρόνος καθώς η παλαιότητα του Στόλου δεν αφήνει περιθώρια για την παραμικρή καθυστέρηση. Στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού και συγκεκριμένα στην απόκτηση των Γαλλικών φρεγατών είχε αναφερθεί εκτενώς ο πρώην Αρχηγός ΓΕΝ, επίτιμος πλέον Αρχηγός Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης. ’’Κορωνίδα της προσπάθειας μας η επιλογή τριών υπερσύγχρονων φρεγατών κλάσης ΚΙΜΩΝ, μια επιλογή που έτυχε καθολικής αποδοχής και επιδοκιμασίας. Μια επιλογή που εξυπηρετεί παράλληλα κατά τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ και τα Εθνικά μας συμφέροντα’’ είχε εμφατικά τονίσει κατά την ομιλία του στην τελετή παράδοσης-παραλαβής της ηγεσίας.

Ενώ ο νέος Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης έθεσε μεταξύ των κύριων στόχων το επόμενο διάστημα την προετοιμασία υποδοχής των νέων Μονάδων που αναμένεται να παραληφθούν τα επόμενα χρόνια αναφερόμενος στις φρεγάτες Belharra.

Οι πληροφορίες που φτάνουν από τα Γαλλικά ναυπηγεία επιβεβαιώνουν όσα αναφέραμε το προηγούμενο διάστημα για ναυπήγηση της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας ΚΙΜΩΝ σε πολύ υψηλούς ρυθμούς. Σχεδόν όλα τα ‘’μπλοκ’’ του πλοίου έχουν συναρμολογηθεί και σταδιακά «κουμπώνονται» μεταξύ τους. Έτσι σύντομα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το κύριο κατάστρωμα του πλοίου και να ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για να πέσει από τη δεξαμενή drydockστο νερό. Ενώ ταυτόχρονα ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και για την  δεύτερη Ελληνική FDIΝΕΑΡΧΟΣ η οποία προγραμματίζεται να παραδοθεί στον Ελληνικό Στόλο λίγους μήνες έπειτα από τη  παράδοση της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ η οποία τοποθετείται σε περίπου δύο χρόνια στις αρχές του 2025.

Την ίδια ώρα το γεγονός ότι τα πλοία του Γαλλικού πολεμικού ναυτικού λαμβάνουν από τους Αμερικανούς για Τρίτη συνεχή χρονιά το βραβείο αριστείας στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο Hook’Em σκορπίζει ικανοποίηση στο Ναυτικό Επιτελείο καθώς τα ανθυποβρυχιακά τους συστήματα είναι αυτά που πρόκειται να τοποθετηθούν στις υπό κατασκευή φρεγάτες Belharra.

Πρόκειται για την ανθυποβρυχιακή συσκευή (sonar) γάστρας (hull-mounted) KINGKLIP Mk2 της THALES, μεσαίων συχνοτήτων 4.8 έως 7.2 kHz και μέγιστης απόστασης εντοπισμού 25 χλμ. Το σύστημα εκτός από τον εντοπισμό των εχθρικών υποβρυχίων παρέχει και συνεχή προειδοποίηση σε 24ωρη βάση για επερχόμενη τορπίλη (Torpedo Alert) που έχει βληθεί από εχθρικό υποβρύχιο αλλά και λειτουργία εντοπισμού – αποφυγής βυθισμένου αντικειμένου (Obstacle Avoidance). Το σύστημα καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις Ανθυποβρυχιακού Πολέμου του Πολεμικού Ναυτικού, αν λάβει κανείς υπόψη ότι είναι δυνατή η άμεση έναρξη έρευνας για υποβρύχιο και η συνεχής ετοιμότητα εντοπισμού επερχόμενης τορπίλης, χωρίς τις δεσμεύσεις ταχύτητας και δυνατότητας ελιγμών που επιβάλλει στο πλοίο η χρήση του σόναρ μεταβλητού βάθους. Επιπλέον το ανθυποβρυχιακό σύστημα μεταβλητού βάθους CAPTAS 4 Compact (Combined Active Passive Towed Array Sonar) που αποτελείται από ενεργητικό σόναρ VDS και παθητικό Towed Array. Λειτουργεί σε χαμηλές συχνότητες (κάτω των 2 Khz) και έχει δυνατότητα εντοπισμού σε αποστάσεις έως 150 χλμ (σε ιδεατές ωκεάνιες συνθήκες). Το CAPTAS-4 παρέχει επίσης τη λειτουργία προειδοποίησης Torpedo Alert μέσω του παθητικού Towed Array. Η χρήση του CAPTAS 4 ενδείκνυται σε κατάλληλες βαθυθερμογραφικές συνθήκες και συγκεκριμένες γεωγραφικά θάλασσες με μεγάλα βάθη, όπου γίνεται εκμετάλλευση της δυνατότητος εντοπισμού μέσω της ζώνης σύγκλισης των ηχητικών κυμάτων (Convergence Zone) ή του βαθέως ηχητικού διαύλου (deep sound channel). Το συγκεκριμένο σύστημα έχει αποδείξει στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ ότι αποτελεί τη βέλτιστη λύση για εντοπισμό υποβρυχίων σε μεγάλες αποστάσεις (stand-off) εκτός του βεληνεκούς των τορπιλών βαρέως τύπου των εχθρικών υποβρυχίων.

Ακόμη οι Bellarra θα διαθέτουν για την αντιμετώπιση των εχθρικών υποβρυχίων και τορπιλών, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών CONTRALTO της NAVAL GROUP με δύο εκτοξευτές αντιμέτρων CANTO, που είναι εγκατεστημένοι στις δύο πλευρές άνωθεν του υποστέγου ελικοπτέρου. Τα αντίμετρα βάλλονται στην περίπτωση εντοπισμού επερχόμενης τορπίλης βαρέως τύπου που έχει βληθεί από υποβρύχιο. Και δύο διπλούς  τορπιλοσωλήνες για 4 τορπίλες ελαφρού τύπου MU90 οι οποίες που βάλλονται κατά εχθρικού υποβρυχίου που θα εντοπιστεί στην περιοχή όπου επιχειρεί το πλοίο.