Το 2024, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει παραμείνει σταθερός σε ό,τι αφορά τον αριθμό των πλοίων, εξακολουθώντας να αποτελείται από 496 πλοία. «Αυτό αντικατοπτρίζει τα θετικά αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στο ελληνικό νηολόγιο», σύμφωνα με το σχόλιο των συντακτών της έρευνας.
Ομως η ελληνική σημαία σε αριθμό πλοίων είναι η τέταρτη επιλογή του ελληνικού εφοπλισμού, σε ποσοστό 11,8%, μετά τα νηολόγια της Λιβερίας σε ποσοστό 27,5% και των Νήσων Μάρσαλ σε ποσοστό 26% και της Μάλτας σε ποσοστό 12,7% σε σύνολο 32 νηολογίων στα οποία βρίσκεται κατανεμημένος ο ελληνόκτητος στόλος, ο οποίος αποτελείται από 4.212 πλοία.
Τα νηολόγια
Η Ελλάδα έχει τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο πιο ακριβό. Είναι λογικό λοιπόν στην Ακτή Μιαούλη να γίνονται σε καθημερινή βάση «ναυμαχίες» για το ποια σημαία, δηλαδή ποιο νηολόγιο, θα προσελκύσει περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοία.
Σύμφωνα με την έρευνα της Greek Shipping Cooperation Committee βάσει στοιχείων που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence, ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες. H σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 ελληνικών συμφερόντων πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34 πλοία, η Κύπρος 19 πλοία και η Πορτογαλία 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν μικρή μείωση στον αριθμό των εγγεγραμμένων ελληνόκτητων πλοίων, με το νηολόγιο της Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες 8 πλοίων, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία.
Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνόκτητης ναυτιλίας με 1.159 και 1.096 πλοία, αντίστοιχα, στο νηολόγιο τους.
Από πλευράς μεταφορικής ικανότητας, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885 dwt, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552 dwt, δηλαδή το 24,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του ελληνόκτητου στόλου.
Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 51.694.269 dwt. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το dwt, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου.
Σε όρους μεταφορικής ικανότητας, η Μάλτα ακολουθεί με 536 πλοία 48.815.924 dwt, που αντιπροσωπεύουν 13,7% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 21.697.189 dwt, οι Μπαχάμες με 202 πλοία 17.549.992 dwt και η Κύπρος με 234 πλοία 16.812.743 dwt.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που είναι νηολογημένα στο πλαίσιο της Ε.Ε. ανέρχεται σε 1.278, που αντιστοιχεί στο 30,3% του ελληνικού στόλου. Ο αριθμός αυτός μειώθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με τον περσινό αριθμό των 1.280 πλοίων, ο οποίος αντιπροσώπευε το 31,1% του ελληνικού στόλου.
Μαρία Αγγελικούση: «Ο όμιλος παραμένει μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση»

Ο όμιλος έχει τρεις εταιρείες:
Μπροστά σε περισσότερα από 1.000 στελέχη της ελληνικής και διεθνούς ναυτιλίας, η Μαρία Αγγελικούση είπε: «Το πλοίο εκπροσωπεί τρεις γενιές του Ομίλου Αγγελικούση. Πήρε το όνομα του παππού μου, του ιδρυτή της εταιρείας. Οταν ο πατέρας μου κι εγώ αποφασίσαμε να παραγγείλουμε τη ναυπήγηση μιας σειράς τεσσάρων πλοίων αυτού του τύπου θέλαμε να πρωτοστατήσουμε στην τεχνολογική καινοτομία. Οπως συχνά λέω, οι άνθρωποί μας είναι στην καρδιά όσων κάνουμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της Maran Tankers τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. Το πλοίο αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να πρωτοστατήσουμε στη μετατροπή της ναυτιλίας σε βιομηχανία μηδενικών εκπομπών άνθρακα».
Και ολοκλήρωσε την ομιλία της στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: «Το πλοίο έχει υψωμένη την ελληνική σημαία όπως η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου μας. Ο Ομιλος Αγγελικούση ήταν και παραμένει μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. Είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας. Πιστεύουμε στην Ελλάδα».
Σε παλαιότερη ομιλία του ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Αγγελικούση, Σβάινουνγκ Γ.Σ. Στόλε, είχε κάνει αναφορά στον ζωτικής σημασίας ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική σημαία για την ανάπτυξη του ομίλου και στάθηκε στην ανάγκη υποστήριξης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών που θα επανδρώσουν τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου.
Τόνισε, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια ο όμιλος θα έχει άμεση ανάγκη να ναυτολογήσει ακόμη περισσότερους ναυτικούς, αναγνώρισε το κομβικό έργο που επιτελούν οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και υπογράμμισε το υψηλό επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων των Ελλήνων ναυτικών. Οπως σημείωσε, ο όμιλος Αγγελικούση απορροφά ετησίως περισσότερους από 300 νέους Ελληνες δόκιμους, δείγμα της πίστης και προσήλωσης του ομίλου στον Ελληνα ναυτικό.
Ο όμιλος Αγγελικούση διατηρεί Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικών, το Delphic Maritime Training Centre, το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως προσομοιωτές, και έχει ως στόχο τη συνεχή εκπαίδευση και βελτίωση των ναυτικών του, αλλά και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου στις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές.
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.