Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν και φέτος στα ύψη παρότι τα καύσιμα έχουν υποχωρήσει στους περισσότερους τύπους που χρησιμοποιούν τόσο τα ταχύπλοα όσο και τα συμβατικά πλοία. Αυτό προκύπτει από τους τιμοκαταλόγους που έχουν εκδώσει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και αφορούν την τρέχουσα χρονιά φέρνοντας στη μνήμη την περυσινή σεζόν που χρειάστηκε παρέμβαση από την κυβέρνηση για να ρίξουν λίγο τις τιμές οι ακτοπλόοι και που τώρα τις επαναφέρουν.
Το πρόβλημα με την ακρίβεια είναι εντονότερο και αγγίζει τα όρια του παραλόγου στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια κι αυτό διότι κοστίζει πολύ περισσότερο να πας από ένα Κυκλαδίτικο νησί σε άλλο που οι αποστάσεις είναι κοντινές από το να πας απευθείας από τον…Πειραιά.
Η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών στοχεύει στους ξένους τουρίστες που πάνε από νησί σε νησί για να δουν όσα περισσότερα μέρη μπορούν στη διάρκεια των διακοπών τους όμως η μπάλα παίρνει και τους Έλληνες.
Όπως επισημαίνουν στο ΘΕΜΑ ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός ξένων τουριστών οι οποίοι πάνε από την πατρίδα τους κατευθείαν στα κυκλαδίτικα νησιά που έχουν αεροδρόμιο όπως η Πάρος, η Μύκονος και η Σαντορίνη και από εκεί επιλέγουν να πάνε στα γύρω νησιά είτε για εκδρομή είτε για να μείνουν 2-3 ημέρες.
Οικονομικά στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών επισημαίνουν στο ΘΕΜΑ:
Οι τιμές των ναύλων σε σχέση με το 2023 δεν έχουν αλλάξει εκτός από μεμονωμένες περιπτώσεις. Αν εξετάσουμε όμως το ναυλολόγιο των εταιρειών σε όλο τον χάρτη της ακτοπλοΐας θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τεράστια απόκλιση στις τιμές ανά μίλι μεταξύ των μεγάλων νησιών και των νησιών των Κυκλάδων με αποκορύφωμα τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Ζητήσαμε να μας δώσουν παραδείγματα σχετικά με τη σχέση απόστασης και τιμής εισιτηρίου:
- Για τη γραμμή Πειραιάς Σαντορίνη το καλοκαίρι η τιμή ανά επιβάτη στο κατάστρωμα κυμαίνεται στα 49-63 ευρώ με συμβατικό πλοίο και στα 76-90 ευρώ σε αριθμημένη θέση με ταχύπλοο για απόσταση 134 ναυτικών μιλίων.
- Το δρομολόγιο Μύκονος-Σαντορίνη εξυπηρετείται μόνο με ταχύπλοα και με τιμές ίδιες ακριβώς όπως από Πειραιά στα 76-90 ευρώ για απόσταση 67 ναυτικών μιλίων που είναι η μισή από την απόσταση Πειραιάς-Σαντορίνη.
- Ακόμα πιο ακραίο παράδειγμα είναι η διαδρομή Μήλος-Μύκονος ή Μήλος-Κουφονήσι η οποία εξυπηρετείται μόνο με ταχύπλοο και ο ναύλος για 68 ναυτικά μίλια είναι 108 ευρώ.
Όπως σχολιάζουν τα στελέχη με τα οποία επικοινώνησε το ΘΕΜΑ τα παραδείγματα αυτά δείχνουν ότι δεν υπάρχει μηχανισμός για τον υπολογισμό του ναύλου ανά μίλι αλλά οι εταιρείες όπου υπάρχει ανταγωνισμός διατηρούν τις τιμές τους σε λογικά επίπεδα με τις τιμές των ταχυπλόων να έχουν απόκλιση λόγω του συντομότερου χρόνου ταξιδιού και του μεγαλύτερου λειτουργικού κόστους κατά 20%-30% προς τα πάνω. Στα δρομολόγια όμως όπου δεν υπάρχουν συμβατικά πλοία ή στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια οι τιμές διαμορφώνονται σε παράλογα υψηλά επίπεδα προφανώς γιατί απευθύνονται στον ξένο τουρίστα ο οποίος θεωρητικά μπορεί να πληρώσει αλλά το μήνυμα που εκπέμπεται προς την παγκόσμια τουριστική αγορά είναι ότι οι Κυκλάδες είναι πανάκριβος προορισμός.
Όπως επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι τα εισιτήρια παραμένουν ακριβά αλλά όχι ακριβότερα από πέρυσι με την τιμή του πετρελαίου να έχει ανέβει κατά μέσο όρο σε ποσοστό περίπου 10%. Πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι η μείωση του ΦΠΑ στα IX από 24% σε 13%. Επίσης οι επιχειρήσεις ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες που είναι στο 13%.
Ο χρήστης εισάγει δεδομένα όπως το δρομολόγιο που πραγματοποίησε την εταιρεία που ανήκει το πλοίο τη χρονολογία του ταξιδιού την ώρα αναχώρησης τον τύπο του πλοίου (ταχύπλοο ή συμβατικό) την κατηγορία του εισιτηρίου (αν είχε όχημα) την τιμή του εισιτηρίου τον βαθμό ικανοποίησης από τη συχνότητα των δρομολογίων της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης τη συνέπεια στις αφίξεις/αναχωρήσεις τη διάρκεια του ταξιδιού σε σχέση με την απόσταση και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών από τα πληρώματα. Επίσης δημιουργείται και ιστορικό με τις τιμές των εισιτηρίων.
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.