Οι στόχοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής για το 2022 - Φωνή του Λ.Σ.

Breaking

14.1.22

Οι στόχοι του Υπουργείου Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής για το 2022


 Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετέχει στη μεγάλη αναπτυξιακή κυβερνητική προσπάθεια, υπηρετώντας αποτελεσματικά, πολλούς, παράλληλους στόχους.


Την προστασία των θαλάσσιων συνόρων μας. Την ασφάλεια στις θάλασσες. Τη στήριξη των ναυτικών και της ακτοπλοΐας, ώστε να ξεπεράσουν τος αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας. Τη διασφάλιση και διεύρυνση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ τους. Την αξιοποίηση των λιμανιών της πατρίδας μας. Την προστασία της υγείας επιβατών και πληρωμάτων.



Σε όλα αυτά, ήρθε το 2021 να προστεθεί, μία πολύ σημαντική, νέα διάσταση.


Για πρώτη φορά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ενεργό ρόλο στην αναπτυξιακή προσπάθεια των νησιών και των νησιωτών μας.



Με τη διαμόρφωση Εθνικής Στρατηγικής για ολοκληρωμένη πολιτική στο νησιωτικό χώρο και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη έργων υποδομής και επιχειρηματικότητας, δημιουργούμε αυξημένες προοπτικές ανάπτυξης για τα νησιά μας και αυξημένες ευκαιρίες για πρόοδο και προκοπή στις νησιωτικές επιχειρήσεις και τους νησιώτες.


Οι κεντρικές επιδιώξεις μας για το 2022, μια χρονιά ουσιαστικής ανάκαμψης, συνίστανται στην ενίσχυση και εδραίωση της παγκόσμιας ισχύος της χώρας μας στον τομέα της ναυτιλίας, την αξιοποίηση των αναπτυξιακών προοπτικών των νησιών μας και την ανάληψη ειδικής μέριμνας για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή του νησιωτικού χώρου, υπό το πρίσμα της Γαλάζιας οικονομίας.



Οι πολιτικές μας καλούνται να απαντήσουν σε προκλήσεις και ανάγκες,  όπως η ένταξη των Ελληνικών λιμένων στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και  Θαλάσσιων Διαδρομών, η προσαρμογή στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η οποία αναμένεται να επηρεάσει τις μεταφορές στην Ευρώπη σε μια κατεύθυνση φιλικότερη προς το περιβάλλον, οι αυξημένες απαιτήσεις επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων της χώρας μας, η βελτίωση της αναποτελεσματικότητας του υφιστάμενου συστήματος λιμενικής, αλλά και η αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.


Οι βασικοί μεταρρυθμιστικοί άξονες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εστιάζουν:

Στη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας και ναυτοσύνης.

Στην ακόμα πιο αποτελεσματική προστασία των θαλάσσιων συνόρων μας.

Στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας σε θάλασσες και παραλίες.

Στην ενδυνάμωση της αναπτυξιακής προοπτικής των ελληνικών λιμένων.

Στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Στην ανάδειξη του νησιωτικού και θαλάσσιου χώρου ως βασικού μέρους του παραγωγικού ιστού της χώρας.

Στο κρίσιμο θέμα της φύλαξης των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης πιστεύω ότι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το τεράστιο έργο των γυναικών και των ανδρών του Λιμενικού Σώματος που ημέρα και νύχτα επιχειρούν με αποφασιστικότητα, αλλά και σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και την ανθρώπινη ζωή.  Η μείωση των μεταναστευτικών ροών κατά 85% σε σχέση με το 2019, αποτελεί αδιάψευστη απόδειξη του τεράστιου έργου που προσφέρουν. Η  επιχειρησιακή αδιαφορία των ετών 2015-2019, έχει μετατραπεί τα τελευταία 2,5 χρόνια  σε επιχειρησιακή ετοιμότητα και άμεση  ανταπόκριση σε κάθε σημείο του Ανατολικού Αιγαίου.


Στο ναυτιλιακό τομέα έχουμε υλοποιήσει σημαντικές θεσμικές και λειτουργικές πρωτοβουλίες με στόχο την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αναβάθμιση της ελληνικής σημαίας, την προώθηση της ψηφιοποίησης, την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και φυσικά την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας.


Προωθούμε ακόμη τον εκσυγχρονισμό του ναυτιλιακού θεσμικού πλαισίου με κορωνίδα των παρεμβάσεών μας την αναμόρφωση, ύστερα από 63 χρόνια, του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.


Στο επίπεδο της ναυτιλιακής διπλωματίας, πετύχαμε τη σύναψη σημαντικών ναυτιλιακού περιεχομένου συμφωνιών με τη Σαουδική Αραβία και τη Ν. Κορέα, ενώ πρόσφατα υπογράψαμε ένα εμβληματικό Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής και της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.


Παράλληλα, διασφαλίσαμε την πραγματικά γόνιμη και εποικοδομητική παρουσία της Ελλάδος στα διεθνή fora. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, είναι η εκλογή  της Ελλάδας – για πρώτη φορά στην ιστορία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – ως πρώτης σε ψήφους στην Κατηγορία Α’ του Συμβουλίου του ΙΜΟ, όπου λάβαμε 150 από τους 157 συνολικά ψήφους των Κρατών – μελών του.  Η πρωτιά αυτή επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο την εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η χώρα μας από το σύνολο των Κρατών Μελών του Οργανισμού, καθώς και το άριστο επίπεδο συνεργασίας που διατηρεί με όλες τις χώρες του κόσμου στο ναυτιλιακό τομέα.


Για τα λιμάνια, μετά την επιτυχία προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος το 2022  θα ολοκληρωθεί η φάση επιλογής των πρώτων αναδόχων και θα συνεχίσουμε εντατικά με τους διεθνείς διαγωνισμούς και για τα υπόλοιπα λιμάνια.


Το 2022, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, συνεχίζουμε με ακόμα μεγαλύτερη ένταση στο δρόμο που έχουμε χαράξει. Στόχος μας, είναι η υλοποίηση του συνολικού σχεδιασμού μας για τη Ναυτιλία και τη Νησιωτικότητα.


Προστατεύουμε αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορα μας. Σώζουμε ζωές στο Αιγαίο. Στηρίζουμε τους ναυτικούς και τη ναυτιλία. Ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του. Εφαρμόζουμε μεταρρυθμίσεις, σε όλα τα επίπεδα. Προχωράμε την αξιοποίηση των λιμανιών μας. Δίνουμε ουσία και νόημα στη νησιωτικότητα. Δημιουργούμε το ολοκληρωμένο, σύγχρονο, λειτουργικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο το σύνολο  της ναυτιλιακής βιομηχανίας στα χρόνια που έρχονται.


Όσοι γνωρίζουν έστω και ελάχιστα τη ναυτιλία, αντιλαμβάνονται ότι ο στόχος αυτός δεν είναι μόνο εφικτός. Είναι  και πέρα για πέρα αναγκαίος.

Πηγή