Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι σύμφωνα με τη λίστα του Forbes, σε ό,τι αφορά τους Ελληνες, το όνομά της είναι ψηλότερα από όλους. Βρίσκεται στην 455η θέση και η περιουσία της εκτιμάται σε 5,6 δισ. δολάρια, στα οποία φυσικά υπολογίζεται η αξία των 158 πλοίων του ναυτιλιακού ομίλου της, η οποία αυξήθηκε με την άνοδο της τιμής των ναύλων που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε ανακηρυχθεί από το Bloomberg ως η πλουσιότερη «φιγούρα» στον κλάδο της ναυτιλίας.
Η 40χρονη Μαρία Αγγελικούση, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του αείμνηστου πατέρα της, Ιωάννη Αγγελικούση, στις 10 Απριλίου του 2021, αποδεικνύει ότι αν και σπούδασε και άσκησε το επάγγελμα του γιατρού στη Μεγάλη Βρετανία μέχρι το 2008 και αφιλοκερδώς σε χώρες της Αφρικής, έχει τη ναυτιλία στο DNA της.
Είχε γίνει ξεκάθαρη η επιθυμία του Γιάννη Αγγελικούση να αναλάβει εκείνη τον όμιλο όταν ο ίδιος το 2018 χρησιμοποίησε το όνομα Maran σε τρεις ξεχωριστούς βραχίονες της εταιρείας, τα δεξαμενόπλοια στη Maran Τankers, τα Gas Carriers στη Maran Gas και τα φορτηγά στη Maran Dry. Με τον χαμό του πατέρα της πολλοί ήταν εκείνοι που, αν όχι ευθέως, εμμέσως αμφισβήτησαν αν θα είχε την ικανότητα να σηκώσει το βάρος τόσο του ομίλου, που προσέγγιζε τότε τα 150 πλοία, όσο και του βαριού οικογενειακού ονόματος.
Τα δύο αυτά χρόνια η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνουσα σύμβουλος του Angelicoussis Group, έχοντας στο πλευρό της άξια στελέχη τα οποία η ίδια επέλεξε, οδηγεί τον όμιλο σταθερά σε μία άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία. Οι δημόσιες εμφανίσεις της είναι σπανιότατες και αυτές σε ναυτιλιακά forum του εξωτερικού ως επί το πλείστον. Για lifestyle ούτε λόγος να γίνεται. Σε ένα από αυτά τα forum, στα τέλη του 2021, είχε στείλει το μήνυμά της προς πάσα κατεύθυνση: «Είμαι εδώ και θα παραμείνω εδώ. Νομίζω ότι αυτό το έχω ξεκαθαρίσει», για να προσθέσει: «Μετά τον θάνατο του πατέρα μου θεώρησα ότι ήταν σημαντικό να έχω μια περίοδο σταθερότητας στην εταιρεία».
Μιλώντας για τον πατέρα της είπε: «Από τις πρώτες ημέρες παρουσίας μου στον όμιλο, ο πατέρας μου μού παρείχε αυτονομία και ανεξαρτησία. Αυτό μου επέτρεψε να “μεγαλώσω” γρήγορα σε ό,τι αφορά τις γνώσεις και την αυτοπεποίθησή μου και επίσης να έχω πάθος για τη ναυτιλία». Και συνέχισε: «Ο πατέρας μου συνήθιζε να μου λέει: “Μην ανησυχείς αν κάνεις λάθη, μάθε από αυτά”. Η πόρτα του γραφείου ήταν πάντα ανοιxτή για να ακούσει με προσοχή τους συνεργάτες του».
Τα κοινά σημεία που έχει με τον πατέρα της, όπως επισημαίνουν άνθρωποι του επιχειρηματικού τους κύκλου, είναι η διορατικότητα και το πείσμα. Στην ερώτηση αν έχει κάποιον αγαπημένο κλάδο στη ναυτιλία όσον αφορά τους τύπους πλοίων, είπε: «Δεν έχω κάποιον αγαπημένο κλάδο. Αρχισα από τα δεξαμενόπλοια και συνεπώς ήταν ο κλάδος με τον οποίο ήμουν περισσότερο εξοικειωμένη στην αρχή. Ωστόσο, όλοι οι κλάδοι έχουν τα συν και τα πλην τους. Πιστεύω ότι η διαφοροποίηση μας βοήθησε να επιτύχουμε. Σε 10 χρόνια θεωρώ ότι ο στόλος μας θα είναι τελείως διαφορετικός απ’ ό,τι σήμερα».
Τον Ιούλιο του 2022 στην εκδήλωση για την ένταξη του Ιωάννη Αγγελικούση στο πάνθεον της ελληνικής ναυτιλίας, το Greek Shipping Hall of Fame, είχε πει μεταξύ άλλων: «Ηταν πολύ καλός στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να έχει σχέσεις. Ελεγε συχνά: “Είμαι απλώς ο μαέστρος μιας πολύ καλής ορχήστρας” – και το πίστευε πραγματικά. Αυτή η εταιρεία είναι φτιαγμένη από τους ανθρώπους, ειδικά τους ανθρώπους στα πλοία, επίσης από τους ανθρώπους στο γραφείο – και ήταν εκεί απλώς για να ενώσει αυτά τα κομμάτια».
Σήμερα ο όμιλος διαχειρίζεται έναν στόλο από συνολικά 141 πλοία στο νερό, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 23,5 εκατομμυρίων τόνων dw και 9,4 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, συν τα 17 υπό ναυπήγηση, στο σύνολο 158 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια, LNG που βρίσκονται κάτω από τρεις εταιρείες: τις Maran Dry, Maran Tankers και Maran Gas.
Ελληνική σημαία
Εκπαίδευση, ποιότητα και ασφάλεια
Επιπροσθέτως, οι δύο κεντρικές αξίες που χαρακτηρίζουν, μεταξύ άλλων, τις λειτουργίες του ομίλου Αγγελικούση είναι η ποιότητα και η ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες με επίκεντρο την εκπαίδευση προκειμένου οι ναυτικοί που επανδρώνουν τα πλοία του να εξελίσσονται συνεχώς. Αιχμή του δόρατος στο εν λόγω εγχείρημα συνιστά το in-house training. Ο όμιλος Αγγελικούση διατηρεί Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικών, το Delphic Maritime Training Centre, το οποίο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως προσομοιωτές, και έχει ως στόχο τη συνεχή εκπαίδευση και βελτίωση των ναυτικών του, αλλά και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου στις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές.
Τα ρεκόρ
Ακτινογραφία της Ναυτιλίας
Παραλαβές
Παραγγελίες
Στο μεταξύ, το 2023, νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers έκανε η Maran Gas στις κορεατικές γιάρδες Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων με συνολικό κόστος ναυπήγησης τα 513 εκατ. δολάρια.
Πράσινη μετάβαση
Η Μαρία Αγγελικούση είναι πολύ δραστήρια όσον αφορά σε θέματα περιβάλλοντος και ειδικά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας. Για τις προοπτικές του LNG ως μεταβατικού καυσίμου στη ρότα προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, έχει επισημάνει: «Είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο και εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η προσφορά είναι άφθονη και οι υποδομές διαθέσιμες».
Τον περασμένο Νοέμβριο η Maran Dry Management Inc., η εταιρεία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, υπέγραψε συμφωνία για την από κοινού ανάπτυξη νέου προγράμματος (Joint Development Project) με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA και το ναυπηγικό γραφείο σχεδίασης SDARI στην Κίνα. Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση ενός καινούριου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου το οποίο θα επιτυγχάνει τους στόχους του ΙΜΟ 2050 με μια καινοτόμο λύση καυσίμου χρησιμοποιώντας υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και υδρογόνο το οποίο θα παράγεται όταν και όσο χρειάζεται πάνω στο πλοίο.
Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος μέσω του ειδικού τμήματος ενεργειακής μετάβασης Green Ships και η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης Chevron Corporation, και πιο συγκεκριμένα μέσω της θυγατρικής της Chevron Shipping Company, συμφώνησαν να προχωρήσουν στην εκπόνηση κοινής μελέτης για να διερευνήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας με δεξαμενόπλοια, ενός πιθανού θαλάσσιου καυσίμου με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η αρχική μελέτη θα αξιολογήσει την αγορά μεταφοράς αμμωνίας, την υπάρχουσα υποδομή, τις πτυχές ασφάλειας της αμμωνίας, τις πιθανές απαιτήσεις πλοίων επόμενης γενιάς και ένα προκαταρκτικό σύστημα για τη μεταφορά αμμωνίας μεταξύ της ακτής του Κόλπου των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Οι μελλοντικές ευκαιρίες θα επικεντρωθούν σε πρόσθετες παγκόσμιες αγορές.
«Μέσω της συνεργασίας μας με τη ναυτιλιακή εταιρεία Chevron σε αυτή τη μελέτη στοχεύουμε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην προετοιμασία των βιομηχανιών μας για τη μετάβαση σε λειτουργίες με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», δήλωσε η Μαρία Αγγελικούση και προσέθεσε: «Ο συνδυασμός της πολύχρονης εμπειρίας μας στη θαλάσσια μεταφορά υγρών και αερίων πηγών ενέργειας με την τεράστια εμπειρία της Chevron στον τομέα της ενέργειας παρέχει μια στέρεη βάση για το εγχείρημα αυτό». Επίσης ο όμιλος έχει σε πλοία του δοκιμές με βιοκαύσιμα.
Δύο χρόνια χωρίς τον Ιωάννη Αγγελικούση
Στις 10 Απριλίου συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από τον θάνατο του Ιωάννη Αγγελικούση. «Σήμερα είναι μια πολύ συγκινητική ημέρα για όλους εμάς στον όμιλο Αγγελικούση», αναφέρεται σε ανάρτηση των εργαζομένων στα κοινωνικά δίκτυα. «Ο πρώην πρόεδρός μας επέκτεινε τις δραστηριότητες του ομίλου, επενδύοντας όχι μόνο στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και επεκτεινόμενος στις αγορές των δεξαμενόπλοιων και του LNG. Πάνω απ’ όλα, ήταν ένας άνθρωπος που όχι μόνο άφησε το στίγμα του στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά άγγιξε και τις ζωές των ανθρώπων. Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering φύτεψε ένα δέντρο στο ναυπηγείο Geoje και έφτιαξε μια πλάκα προς τιμήν του. Τους ευχαριστούμε για την πρωτοβουλία τους και τα ευγενικά τους λόγια εκτίμησης».
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ
No comments:
Post a Comment
Η Φωνή του Λ.Σ. δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχετε από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη. Για οποιαδήποτε παράπονα και διευκρινίσεις ή αν επιθυμείτε να διαγράψουμε ένα άρθρο ή ένα σχόλιο μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας στο group.voice.ls@gmail.com.